/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
rep. tlf eller ny tlf?
Fra : notatoy
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 29-05-06 16:21

Jeg har for 6 uger siden købt en ny mobil. Den går af og til ud, den har svært ved at sende beskeder af og til, og flere gange om dagen vil den ikke modtage beskeder så skal jeg slukke tlf og tænde den igen før den modtager, dette tar ca 1/4 af dens strøm hver gang hvilket betyder jeg må lade den op flere gange dagligt. Desuden siger den ind imellem en underlig høj brummelyd. Så skal jeg også slukke tlf, så brummer den yderligere ca 15 sekunder og så kan jeg tænde den igen. Jeg har talt med forhandleren som vil sende den ind til reperation, men jeg vil ikke kan den repareret, jeg vil have en ny tlf. Har jeg mulighed for det? Krav på det?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-05-06 16:33

Du har IKKE krav på en ny.

Men du får sandsynligvis en ny tilbage, det er langt billigere for dem, end at reparere den.
De plejer at sende dem ind til "reperation", for at se, hvad fejlen består af. Der det en fabrikationsfejl eller en skade du har påført den. Er det en fabrikationsfejl, fårdu næsten garanteret en ny.

Læs lige alle de papirer du fik med.

En mobiltlf er en kringelt en at lave reklremation på, der er ofte en masse forholdsregler for hvornår den fejlen omfattet af garantien.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 29-05-06 17:45

Butikken har ret til at udbedre fejlen. Dvs i første omgang kan du kun få den repereret - det er først efter gentagne gange at du kan have krav på en ombytning/ny tlf.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-05-06 17:51

Du kan læse om dine rettigheder her.

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-05-06 21:10

Som tidligere beskrevet så har de ret til en rep.

Jeg har selv være igennem en længere klagesag om et defekt display i en mobil igennem Forbrugerklagenævnet hvor jeg desværre tabte pga. jeg ikke kunne dokumentere at displayet ikke var revnet da jeg sendte den ind. Da den kom tilbage var displayet revnet 3 steder og de fastholdt at den var modtaget i den stand da de modtog mobilen men da jeg sendte den i original emballage var det kun farverne i displayet der var defekte. Jeg var så "dum" at jeg ikke tog et billede af den da jeg sendte den ind. Det var forøvrigt fjerde gang den var sendt ind. Jeg må indrømme at hvis det var skulle jeg nok have gået videre men jeg orkede ikke. Det stod på i knap et år og der var efterhånden brugt så megen papir og printerblæk for ikke at tale om porto at værdien af dette oversteg mobilens pris