/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
fra 40 til 48mm cylinder
Fra : dayworker24
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 29-05-06 13:23

Jeg er ved at renovere min scooter, og så køber jeg en 48 mm cylinder fra en ven.

sådan er min scooter jeg går fra en 40 mm cylinder til en 48mm

der kommer en polini vario på, og der kommer ny krumtap, som kan holde til 14000 omdrejninger på.

hvad forskel gør det når min udstødning er thansen's billige (begrænsninger er taget ud)


SKAL den opdyses?

Tager den mere benzin (hvor meget)?

får den flere hestekræfter (hvor mange)?

alle begrænsninger skulle være taget.

 
 
Kommentar
Fra : Dennis85


Dato : 29-05-06 14:57

Jeg tror roligt du kan regne med den skal omdyses, ja du sku endda nok overveje en ny karburator..
En anden udstødning er også værd at tage i betragtning, selvom den da nok ville kunne køre med den du har nu, bare ikke for godt.
Den vil nok tage en del mere benzin, hvor meget kan jeg ikke sige. Ligeså kan jeg heller ikke udtale mig om hvor mange flere hestekræfter den vil få.

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : NoShyGuy


Dato : 01-06-06 20:34

Du SKAL omdysse hver gang du ændre påå motoren, indsugningen eller udstødningen.
Den kommer ca. til at ha 6-7 HK, men du kan nemt få over 10 HK ud af den hvis du sætter en 21mm. karburator og en knækudstødning på.

Jeg vil anbefale dig at sætte en 27 kg, koblingstrykfjeder på, for at få flere omdr. og større pres påå kileremmen, så den ikke filer.

Kommentar
Fra : dayworker24


Dato : 01-06-06 20:39

hvis jeg sætter en 27 kg koblingstrykfjeder på, så har den ikke så meget bundtræk har den, du ved tilfældigvis ikke hvad en standarden på en dr. big er for trykfjederen?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-06 16:09

Standard plejer at være ca. 22kg

Du kan ikke sammenligne en scooter med variomatik og en knallert med gear.

Hvis din kobling/trykfjeder og variomatiik er sat rigtigt op, så vil du have maximalt optræk og maximal topfart.

varioruller og trykfjeder afhænger mest af udstødningen.


Godkendelse af svar
Fra : dayworker24


Dato : 03-06-06 23:11

tror jeg er ved at være inde i det

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407948
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste