/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
avi til dvd med ac3
Fra : frederikshavn
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 29-05-06 11:59

Hejsa
Jeg har nogle avi filer med ac3 lyd,som jeg gerne vil have lavet om til dvd,og bibeholde ac3 lyden,har prøvet vso+dvd santa,og diko,men de fjerner ac3 lyden,og laver dem om til alm. stereo lyd,og det er jo ikke så fedt,kender i et godt pgr.som kan lave avi til dvd,og bibeholde ac3 lyden.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 29-05-06 14:14

bare af interesse hvorfor vil du så gerne beholde ac3 lyden?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 29-05-06 17:09

for at få surrounden med,det er da federe at se en film i soround

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 29-05-06 22:52

er jeg forkert på eller hvad

der er da ikke surround soundsound på almindelige avi/xvid/dvix film.

derfor får du ingen surround sound uanset hvad.

men mener du at der skal komme lyd ud af alle dine højtalere?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 29-05-06 23:12

der findes skam en masse avi/divx/xvid med ac2 lyd på

Kommentar
Fra : Draco

Dato : 30-05-06 20:01

jeg kender et godt program til at encode avi filer om til dvd, men jeg er ikke sikker på at den tager AC# lyden med, men det er da et forsøg værd... Programmet hedder NeoDVD 7..

Håber det kan hjælpe...

Accepteret svar
Fra : bog

Modtaget 50 point
Dato : 02-06-06 10:56

Draco: Det jeg kan se så skal der bruges et ac3 plugin ved siden af.

Frederikshavn:
Mit bud er Tmpgenc 3 xpress med Tmpgenc dvdauthor
hvor der os skal bruges ac3 plugin til men der skulle findes en version der har indbugget ac3 lyd

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 03-06-06 15:03

Tak for svaret bog.