/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
ang bedømmelse af tip
Fra : troldenesdhb
Vist : 586 gange
50 point
Dato : 29-05-06 08:18

Citat:
Hej
jeg ved desværre ikk ehvad jeg kan bruge det til
mvh
pepsimax

_______________________________________________________________________________

Jeg syntes at den kommentar, må komme fra en uhyre selvoptaget person. En person der tror at jorden drejer rundt for hans/hendes skyld!!

Hvis man ikke interesere sig for et emne, så kan man jo have så meget selvdiciplin at lade være med at bedømme et tip.
Hvorfor tro at man er verdenes 8nde vidunder, og skal have en finger med overalt? Hvad gør at folk ikke kan være positve over for et ellers godt tip, bare fordi det ikke 100% kommer lige dem tilgode?

Det kan godt ske at dette er lige sure opstød nok for nogle. Jeg er bare så træt af at læse kommentar som den Pepsi kommer med. Ikke underligt at der ikke kommer så mange tips mere, det må da være til irritation at skulle se den slags kommentar, når det bare er fra selvhøjtidlige personer.

Jeg har selv fået 0 stjerner fra 4u2, fordi han ikke intereserede sig for spil??? hvad sker der lige for sådan en person?

PS. det øverste eksempel, har intet med mig at gøre, det er mere Pepsis holdning jeg vil have frem

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 29-05-06 08:23

Den slags kommentarer kommer hele tiden, ikke kun fra Pepsi, det ophører først den dag, man ikke kan bedømme tips.

Jeg har haft gavn af nogle af tipsene, så jeg håber de vil fortsætte med at komme, men de der bemærkninger kan jeg godt undvære.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-05-06 08:34

http://www.kandu.dk/tip14160.aspx

Et eksempel hvor Teil ikke engang gider skrive hvorfor han giver 0 P

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 09:08

Det kan jeg da godt forstå at teil ikke gider. For det første er det en gang crap, og dernæst kopierer mongo en tekst ind udenn kildeangivelse, idet ingen skal bilde mig ind, at hun med sit intellekt, selv skulle ha' forfattet det, og sidst men ikke mindst, står der ingen steder at man SKAL kommentere sin bedømmelse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 09:14

BTW.... Smileyen kunne jo antages at udtrykke hvad teil mener om det, som jeg ikke på nogen måde kan se at være et tip

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-06 09:16

Der har gennem tiden også været en hel del bøvl omkring det at der er en kategori der hedder vittigheder under tips, nogle bedømmer om vitsen var sjov, andre bedømmer nul med begrundelsen, at en vits ikke er et tip, som sagt bøvlet vil fortsætte i al evighed, indtil man ikke længere kan bedømme tips.

Selv i denne tråd kan man blive nok så uenige, ikke så underligt at der er krig i verden, når man ikke engang kan tale ordentligt til hinanden i en simpelt tråd det er sq sørgeligt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 09:22

Det er da rigtigt Nordstedt, men sådan har det retrospektivt beviseligt været siden mennesket kom på jorden, så jeg er sikker på, at du skal indstille dig på at det vil fortsætte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-06 09:27

Klumme, det har du ret i, men det gør det ikke mindre sørgeligt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 09:39

Altså hvis den skal klemmes helt ud, så er det da rigtigt at krig som udgangspunkt er noget skidt, men jeg kan da påpege andet, som jeg personligt synes er sørgeligere end at det påpeges, at nogen fører sig frem som klogskidere og har en tåbelig adfærd.

Men bevars..... alt ses jo med øjnene der kigger

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 29-05-06 09:47

Det tip som du henviser til troldenedhs er jo ikke et tip efter min mening, så det ville jeg også ha gived 0 stjerner for. Men hvor dog blive sur over hvor mange stjerner man får. Hvis man ikke kan tåle at få dårlige bedømmelser, så lad dog være med at skrive tips!!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-05-06 10:22

Hvorfor skal folk lade være med at skrive tips. Hvorfor kan dem der bedømmer ikke bare vælge at bedømme de emner der interesere dem?

http://www.kandu.dk/Tip10725.aspx

Som du selv skrev, ikke mange stjerner, og ikke mange kommentar. Du har sikkert skrevet tippet med en god mening, og se de resultat du fik!! Det ville nok få mange til at miste lysten til at skrive flere.

Jeg mener stadig at Klummes og din kommentar er et udtryk for dyb egoisme, i skal have lov til at svine dem i vil svine, og kun tænke på jeres eget bedste.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 10:33

Citat
Hvorfor skal folk lade være med at skrive tips. Hvorfor kan dem der bedømmer ikke bare vælge at bedømme de emner der interesere dem?

Hvorfor skal man ikke have lov til at bedømme et tip negativt, hvis man synes det er noget lort. Såvidt jeg ved, står der ikke noget om at det SKAL være en positiv bedømmelse. Skal alle der skriver tips have en positiv tilkendegivelse (selv om det er noget lort i andres øjne), så er der jo ikek tale om en reel bedømmelse. Det er en lalleholdning du kører med trold....... lidt ligesom den holdning der herskede i folkeskolen hos visse lærere på et tidspunkt...... ingen konkurrencesport, for vi må ikke skabe tabere..... Allle skal vinde Utopi og incitamentdræbende

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-05-06 10:41

Nej Klumme, det er din holdning der minder om 70er og 80 ernes liv.

Selv om du ikke har en skid forstand på noget, så er det din ret at blande dig!!!!!

Prøv at lær at holde kæft en gang imellem, det ville gavne din omgangskreds. Ikke alle syntes du er så spændende at høre på, som dig og din mor syntes.

Det er helt iorden at komme med en kommentar, men hvorfor komme med en negativ kommentar, hvis det er læseren der er for dum til at fatte hvad der skrives.

Jeg har ALDRIG, ment at negativ kommentar ikke var iorden. Men det var rart hvis den negative kommentar kom fra en der vidste noget om emnet, og ikke en lalle idiot der bare vil høre sig selv igen og igen og igen og igen, fordi du er åhhh, så klog.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 10:51

Nu puster du dig op til ingen nytte

Det her handler om teils indlæg og "kommentar" til tåbemongos indlæg. Han kommenterede "crappet" med en gabesmiley....... thats' it.

Så hiv du bare paraderne ned igen. Men nu du er inde på det, så lad mig lige belære dig om, at jeg holder kæft når jeg synes det og vice versa, ikke når du syns' det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 10:55

BTW.... lidt hjælp skal du da ha' - Du kan jo bare blackliste mig, når du ikke kan klare "modstanden". Det samme gjorde mongo.... hun kan heller ikke klare at blive afsløret og slet ikke at diskutere LOOOL

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-05-06 13:46

hmmmm.

Jeg synes da godt man kan give en negativ karakter til et emne der interesserer en.

Det kan jo sagtens være man synes tippet er dårligt - selvom det er et emner man ved noget om.
Det er jo derfor der er flere/mindre stjerner at give.

Men jeg vil da nok sige, giver man en negativ karakter,så må man komme med en saglig begrundelse.
Der er nogen enkelte, der komme med modbydelige eller mindre "kloge" bemærkninger.

Herhjemme har vi en regel:

Du kan sige alt, både positivt og negativt -
Bare sig det pænt...

Tal dog ordentligt til hinanden istedet for at kaste med mudder.
Helt ærligt.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-05-06 11:59

Citat
Jeg har ALDRIG, ment at negativ kommentar ikke var iorden. Men det var rart hvis den negative kommentar kom fra en der vidste noget om emnet, og ikke en lalle idiot der bare vil høre sig selv igen og igen og igen og igen, fordi du er åhhh, så klog.

Og hvem skal så lige afgøre hvad der er klogt og mindre klogt ?

Systemet med tip er en da god idé - Jeg har haft megen morskab/nytte af nogle af dem uanset det antal stjerner, de har opnået, og det er vel det, der er meningen.

Indsendere af tip forventer vel ikke, at disse fora udelukkende består af rygklappere/dikkende lammehaler.
Ergo må kommentarer afspejle den verden, vi lever i - nogle er for - andre imod.

Helt ærligt: Når der dukker en, for mig, uforståelig/tåbelig tråd/kommentar op, er det da ikke svært at mobilisere lidt tolerance/overbærenhed - "Nåh, pyt !!!" - så er vedkommende da kommet af med lidt indeklemt et eller andet.

Der er ytringsfrihed i Dronningeriget - undtaget er tegnere - så bare kom med det hele.
Jeg for min del kan godt sortere, hvad jeg synes er interressant/lærerigt/sjovt (og en kommentar værd) - eller ikke.

Uden alsidighed ville dette sted være gabende kedeligt - og det er det ikke (endnu).

Hvis man ensidigt ønsker ros/rygklap for sine udgydelser, må man melde sig en klub - eller det radikale venstre !!!

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 30-05-06 15:46

her kommer lige en mening mere.....

når jeg kommer med et tip er det fordi jeg har en god ide som jeg forestiller mig andre kan få
glæde af, dvs jeg gør det for at glæde dem der er interesseret. Så jeg syntes ikke det er fedt hvis tippet bare bliver rakket ned.
hele grund ideen med at give tip er vel at glæde andre. Der er ingen grund til at komme med sine sure opstød....... tag tippet hvis du kan bruge det ...... eller klik væk fra siden ....... jo flere tip der kommer jo flere gode ideer kan vi andre nyde godt af.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-06 15:52

a1005 enig

Jeg håber da heller ikke der bliver så meget bøvl med de tip at de til sidst udgår fra Kandu, for der er mange guldkorn imellem

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 30-05-06 16:44

Citat
når jeg kommer med et tip er det fordi jeg har en god ide som jeg forestiller mig andre kan få glæde af

Godt så og helt fint, men hvis tippet har været "på" et utal af gange, og det kun var dem, der ikke kedede sig til døde over at have set det igen-igen osv.,der bedømte det, ville antallet af stjerner jo ikke reflektere tippets reelle værdi.
Kandubrugere kan jo gå tilbage i tiden og søge på tip, der har været på tidligere.

En anden ting er, at tip ofte bruges til at reklamere for egen forretning, og det er vel ikke helt det, der er meningen - eller hur ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-06 19:15

Når man skriver et tip, må man være forberedt på det værste.

Det var jeg, da jeg i dag skrev dette tip http://www.kandu.dk/tip14173.aspx

Jeg var nødt til at skrive tippet for at kunne svare på et spørgsmål

Men nu ved jeg og flere brugere at det ikke er muligt at redigere, fortryde eller kunne slette et tip.

Bordet fanger, når der er trykket på send.

Så blev jeg og måske flere det klogere

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-10-06 11:56

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-06 20:01

Selv tak