/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Islandsk gruppe
Fra : g_h
Vist : 887 gange
500 point
Dato : 29-05-06 06:02

Her på det seneste, er der i radioen spillet et nummer, med en islansk gruppe.
Sangerinden synger på engelsk, med den specielle islandske accent.
Gruppens navn består vist nok af 2 ord eller 2 stavelser og begynder med et T (mener jeg)

Gert

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 29-05-06 07:29

Nu ved jeg godt, at ingen af de grupper, jeg nævner, passer helt på din beskrivelse, men du må evt. prøve at komme med lidt mere hjælp ang. genre, hvor du har hørt sangen etc.

Mit bedste bud er gruppen Röyksopp, som dog ikke kommer fra Island, men fra Norge. De har for nyligt hittet med "What else is there", og du ville i givet fald ikke være den første, der har troet, at de kom fra Island pga. deres navn og lyd.

Det mest kendte navn fra Island (udover Björk og Mezzoforte) er gruppen Sigur Rós, som dog også synger på islandsk og deres selvopfundne sprog, og så er det selvfølgelig også en mand, der synger - så dem er det nok ikke

Men kom med lidt mere info, så kan det være, det er lettere at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 29-05-06 07:29

Hej Gert

Kan du ikke prøve at forklare lidt om hvilken station du har hørt den på? Hvis du er så heldig at det er på P3 DR, så kan du undersøge via deres hjemmeside, hvilken sang og gruppens navn der er tale om.

se:http://www.dr.dk/playlister/playlist.asp?cid=5&oid=&dd=28&mm=05&yyyy=2006&cidName=P3

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 29-05-06 07:57

Jeg kan desværre ikke regne ud hvem du mener ud fra din beskrivelse.

Prøv at se på denne side: http://is.wikipedia.org/wiki/Flokkur:%C3%8Dslenskar_hlj%C3%B3msveitir

eller denne

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Icelandic_musical_groups

Det er lister over islandske bands, men kun få begynder med t, og de er enten gamle eller også har de ikke piger med. Så det band du leder efter, er sandsynligvis ikke på listerne. Men hvis du husker forkert med t'et, kunne det jo måske være alligevel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-05-06 08:33
Kommentar
Fra : ealu

Dato : 29-05-06 08:54
Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 29-05-06 15:05

Hej, den er ikke nem. Men hvis du hører den igen på en af DRs kanaler så skriv kanal + tidspunktet ned og gå ind her:

http://www.dr.dk/playlister/

Så kan du helt sikkert selv finde den.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 30-05-06 19:34

Det er ikke Röyksopp, eller de andre nævnte grupper
Har søgt, både herinde og div. søgemaskiner, på ordene island og islandsk +sangerinde, uden held!
Det er på P3, jeg har hørt den, men kan ikke lige finde den på playlisterne(kan ikke huske bestemt, hvornår jeg hørte den sidst)
Det kan faktisk godt være, det kun er sangerinden, der er fra Island, men det hørte jeg ihvertfald radioværten sige!

Gert

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 30-05-06 19:52

Den danske gruppe Lake Placid har en halvt islandsk sangerinde. De har blandt andet udgivet nummeret "Everything Counts" i år, som vist nok er blevet spillet i hvert fald en lille smule på P3. Hør evt. denne sang på https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/netmusik2006/search.jsp?query=phonofile-v5748bzn2ebc7&searchtype=artist

Ellers kan jeg kun stadig opfordre dig til at beskrive stilen/genren, er det pop, rock, dance, jazz etc.?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 30-05-06 20:09

Stilen er vel nærmest POP

Gert

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-05-06 20:40
Annuller spørgsmålet
Fra : g_h

Dato : 09-07-06 22:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål