/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sletning af mapper i Outlook
Fra : knort
Vist : 392 gange
20 point
Dato : 12-12-02 13:12

Under installation af min nye computer har jeg hentet mine gamle e-mails + kartotek ned fra en .pst fil til Microsoft - Outlook.
Under nedhentningen er der blevet oprettet 3 hovedmapper under "mappeliste", hvor alle indeholde "indbakke, kladder, journal etc." og de indeholder alle sammen de samme e-mail.
Hvordan kan man fjerne de 2 overskydende mapper?

Kommentar
Fra : knort

Dato : 12-12-02 13:45

Det er i Microsoft Outlook ikke Outlook Express. Jeg har allerede prøvet at højreklikke på den overordnede mappe men der er ikke nogen positionen "delete" kun "luk outlook idag" og den er ikke aktiv.

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 20 point
Dato : 12-12-02 16:17

Hvis du højreklikker på en af hovedmapperne og vælger Egenskaber, og derefter knappen Avanceret, kan du se beliggenheden af hver enkelt hovedmappe.
Du skal nu tage stilling til hvilken hovedmappe du vil bruge og lukke de andre. Derefter kan du slette de andre .pst-filer, med mindre det også er din arkiv-fil du har åbnet.
Dette gælder kun hvis hovedmapperne ligger "alene" direkte i mappelisten
Hvis alle hovedmapper har samme sti til beliggenheden på pc'en - er der sket en fejl, så den har åbnet 3 gange - luk alle og vælg Filer>>Åbn>>Privatmappefil, og vælg derefter den .pst-fil du skal/vil bruge.

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : knort

Dato : 13-12-02 08:32

Tak for svaret kanjegik
Desværre er jeg kommet til at gemme filen 3 gange oven i hinanden så det er selve pst filen som indeholder 3 hovedmapper.
Tak for svaret.