/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Knud Pedersen Nørgaard, Moutrup
Fra : olav.rl
Vist : 5290 gange
800 point
Dato : 12-12-02 01:36

Hvor stammer Knud Pedersen Nørgaard fra?

Knud Pedersen Nørgaard er en af de meget få af mine tip-tipoldeforældre som jeg ikke har kunnet komme videre med.

Her er hvad jeg stort set ved om ham og hans efterkommere og om Moutrup, hovedsagelig ud fra Jens Mathias Lavsens Mindebog, men også hvad jeg ellers har kunnet finde frem til (Jens Mathias Lavsens var min morfar):

Knud Pedersen Nørgaard er født i 1749, begravet i Blidstrup de. 17.10.1812. Han købte senest 1784 godset Moutrup på Mors, havde tidligere været forpagter af Sejerslev præstegård. Han var gift med Ane Christensdatter Riis, datter af Christen Jensen Staunstrup (Riis), ejer af godset Blidstrup på Mors. Han var vistnok broder til Ane Pedersdatter Nørgaard, gift med Jens Christensen Staunstrup Riis (ejer af Blidstrup). Hun ejede selv som enke efter manden Blidstrup 1804-24. Knud Pedersen Nørgaard solgte i 1812 Moutrup til sønnen Johan Christian Knudsen. Dennes søn Jakob Septrup Knudsen overtog Moutrup efter faderen, han var gift med Ane Jensine Riis, datter af Christen Christensen Riis (ejer af Blidstrup). Efter Jakob Septrup Knudsens død 1873 giftede hans broder Poul Knudsen sig med enken Ane Jensine Riis, der pludselig var blevet enearving til både Moutrup og Blidstrup. Han adopterede samtidig enkens to sønner Johan Knudsen og Christen Riis-Knudsen. Johan Knudsen overtog senere både Moutrup og Blidstrup efter Poul Knudsen, han solgte begge godser i 1923. Moutrup blev udstykket til husmandsbrug.

Olav R. L.

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 12-12-02 15:37

Hej Uffe R!

Tak for dit svar! Hverken Christen Riis eller proprietær Knudsen har nogen familiemæssige relationer til de personer du nævner. Både for Christen Riis og Johan Christian Knudsen gælder at jeg kender deres efterslægt til og med min egen generation. Der er kun én tilbage.
Det jeg er interesseret i, er Knud Pedersen Nørgaards og Ane Pedersdatter Nørgaards aner, vi skal altså ca. 100 år længere tilbage i tiden.
Jeg kan altså desværre ikke bruge dine oplysninger, men tak for din gode vilje!

Venlig hilsen

Olav R. L.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 12-12-02 21:03

Disse slægtsbøger har tilhørsforhold til Riis på Blidstrup,der findes en bog mere deri er nævnt en Knud Pedersen Nørgaard /Ane Pedersdatter Nørgaard, jeg beklager men kan ikke huske hvad bogens navn er, den kan lånes hjem fra biblioteket på Mors, du kan prøve denne adresse på nettet,ellers prøv at søge på det lokale bibliotek på Mors.
Det kan jo være du kender disse slægtsbøger, så beklager jeg meget.

116/Slægten Nørgaard fra Elsø sogn.Om Michel Christensen (Nørgaard) f.1818 og hustru, deres forfædre og efterkommere. Nordisk slægtsforskning, Skals 1972 /170.

Slægtsbog, Christen Christensen Riis, født 1796,gårdmand i Nord Vejerslevgaard, Vejerslev sogn, oghustru Johanne Larsdatter deres forfædre og efterkommere 1963. (Dansk Slægtsforskning 62532-4)
http://fp.image.dk/fpekhaaning/kilder.htm

senta

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 13-12-02 00:19

Hej Senta!

Tak for dit svar! Jeg tror jeg har undersøgt alle slægtsbøger der findes om slægten Riis, deriblandt også den du nævner. Den du nævner om Nørgaard fra Elsø sogn har ikke noget med Knud Pedersen Nørgaard at gøre. Haanings liste over slægtsbøger har jeg flere gange gennemgået, ligesom jeg har gennemgået "Limfjordsslægter" og alle andre lister jeg har kunnet finde, men uden resultat hvad angår Knudsen-slægten.
Men din oplysning om at der findes en bog hvor Knud Pedersen Nørgaard og Ane Pedersdatter Nørgaard er nævnt er meget interessant, så hvis du kan finde frem til dens titel vil jeg blive meget glad.

Venlig hilsen

Olav R. L.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-12-02 00:30

Prøv at kontakte biblioteket i Nykøbing Mors, de kan fortælle dig om de har omtalte bog og hvad navnet er.
Har du prøvet at søge de forskellige bibliotekers database igennem angående Nørgård slægten.
Senta

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 13-12-02 01:11

Hej Senta!

Jeg har netop sendt en mail til biblioteket i Nykøbing Mors om emnet. Ligesom jeg har gennemgået alle lister over slægtsbøger har jeg selvfølgelig gennemgået bibliotekernes databaser. Problemet er at der sikkert ikke findes nogen slægtsbøger om Nørgaardslægten, men at problemet skal løses ad anden (men hvilken?) vej. For mig ser det ud som om Knud Pedersen Nørgaard og hans søster er kommet udefra og har skaffet sig indflydelse på Mors i kraft af penge.

Venlig hilsen og stadig tak for din ihærdighed!

Olav R.L.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-12-02 13:33

Jeg ved ikke om du kender denne hjemmeside ?
http://home6.inet.tele.dk/nelsn/olsen.web/per00211.htm
Du ved godt at der er en Riis fra godset Højris på Thyholm, det var måske en mulighed at Knud Pedersen Nørgaard måske har tilhørsforhold til Riis derfra.
Kirsten Leth har en " hjemmeside" også med aner ved navn Riis, men det er en anden gren, det var måske også en mulighed.
Prøv at kontakte Lyngs lokalarkiv på " lyngs@post2.tele.dk " de kan måske også hjælpe.
Held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 13-12-02 14:42

Hej igen Senta!

Jeg kender godt den hjemmeside du nævner. Den Maren Vistidatter der omtales der var Jens Christensen Riis´s første hustru, hendes søn af første ægteskab blev sammen med hans anden hustru (efter hans død) ejer af Blidstrup. Kirsten Leths hjemmeside kender jeg også, jeg har haft kontakt med hende. Med hensyn til Højris er der ingen forbindelse til Nørgaard.

Venlig hilsen og tak!

Olav R. L.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-12-02 22:55

Kender du disse to bøger.
Slægtsbog
for efterkommere efter Peder Christan Poulsen Nørgaard, født 1807, gårdejer i Grim-Nørgård, Gettrup sogn
Fredericia: Anearkivet 1986

Slægtsbog
Niels Christian Nielsen (Riis), født 1831, gårdejer i Ballinggård i Egebjerg, Hvidbjerg sogn, og hustru Ane Nielsdatter, deres forfædre og efterkommere samt forfædre til II's ægtefælle, Peder Christian Pedersen.
Fredericia: Dansk Slægtsforskning 1964
Senta

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 13-12-02 23:22

Jeg kender den sidste, og den første er uinteressant i denne forbindelse. I øvrigt skal vi, som jeg tidligere har skrevet til dig, tilbage i 1700-tallet.

Olav

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 15-12-02 17:54

Hej!
Nu fremgår det ikke, hvorfra du ved, hvornår han er født. Men der er også denne mulighed?
fra www.familysearch.org
Jens <PEDERSEN NORGAARD>
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Christening: 31 May 1750 Place: Hjerm, Ringkobing, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Peder NORGAARD

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C205481
Source Dates: 1740 - 1760
Film or Fiche Number: 51821
Collection Details: Hjerm; Den Danske Folkekirke

--
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 15-12-02 19:44

Jej Jeannie!

Tak for din kommentar som er den første jeg kan bruge. Oplysningen om fødselsåret (1749) har jeg fra www.familysearch.org, godt nok for meget længe siden. Den stammede vistnok fra en slægtning i USA. Dengang var der ikke andre oplysninger. Men de oplysninger du kommer med er jeg utrolig glad for, nu har jeg noget at gå videre med. Jeg har hele tiden haft en fornemmelse af at han kom fra et andet sted i landet, ellers ville jeg have fundet noget om ham på Mors.

Venlig hilsen og tusind tak!

Olav

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 15-12-02 20:19

Det er dejligt at se hvordan gensidig interesse og hjælpsomhed kan føre frem til brugbare resultater. Det giver et godt håb for mine egne fremtidige spørgsmål.
Venlig hilsen
rfou

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 15-12-02 23:57

Hej igen Jeannie!

Desværre kan jeg nok ikke bruge din kommentar. For det første hedder han du foreslår Jens, for det andet har jeg fundet på familysearch.org: Knud er født på Montrup 1749, og hans hustru Ane Riis er født 1750 på Montrup. Disse oplysninger stammer fra medlemmer af LMS Church og må tages med forbehold: Der står Montrup, det hedder Moutrup, hvis Knud er født på Moutrup, må hans far sikkert have været ejer af Moutrup, Ane Riis er i hvert fald ikke født på Moutrup, men på Blidstrup.

Men tak for din kommentar alligevel. Jeg har for en sikkerheds skyld spurgt en slægtsforsker der arbejder med Hjerm, men venter ikke noget positivt svar.

Venlig hilsen

Olav

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 16-12-02 14:48

NY OPLYSNING, NYT SPØRGSMÅL:

Jeg har netop fået oplyst fra Morsø lokalhistoriske Arkiv (desværre kender de ikke kilden), at Knud Pedersen Nørgaards familie oprindelig stammede fra Skarum, hvor den i flere genetationer havde haft Nørgård i fæste. Desuden at Ane Pedersdatter Nørgaard stammer fra Nørgård i Hvidbjerg. De er altså ikke søskende.

Mit nye spørgsmål lyder derfor:

Hvad hed Knud Pedersens forældre (og eventuelt andre aner)?

Olav

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-12-02 15:50

Hej !
Har du prøvet at kontakte lyngs@post2.tele.dk, det lokale arkiv på Thyholm, med interesse i Hvidbjerg, og de forskellige historiske gårde der er / har været på Thyholm, det er fra dem jeg fik opgivet navnet på slægtsbogen... som jeg forgæves har søgt efter navnet på.. mine filér omkring denne bog og andre ting er gået tabt... men prøv at sende eller ring til Lyngs lokalarkiv, de er meget hjælpsomme.....Der er en hjemmeside på nettet til en der slægtsforsker på Thyholm / Mors.. den side kende du vel også. http://home6.inet.tele.dk/hengmark/

Men du har måske allerede haft kontakt dertil.. hvis så, så blander jeg mig udenom...
venlig hilsen
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-12-02 15:50

Hej !
Har du prøvet at kontakte lyngs@post2.tele.dk, det lokale arkiv på Thyholm, med interesse i Hvidbjerg, og de forskellige historiske gårde der er / har været på Thyholm, det er fra dem jeg fik opgivet navnet på slægtsbogen... som jeg forgæves har søgt efter navnet på.. mine filér omkring denne bog og andre ting er gået tabt... men prøv at sende eller ring til Lyngs lokalarkiv, de er meget hjælpsomme.....Der er en hjemmeside på nettet til en der slægtsforsker på Thyholm / Mors.. den side kende du vel også. http://home6.inet.tele.dk/hengmark/

Men du har måske allerede haft kontakt dertil.. hvis så, så blander jeg mig udenom...
venlig hilsen
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-12-02 23:43

Lidt nye oplysninger.
Nørgaard i Hvidbjerg ejes af en Poulsen og har gjort det i flere generationer. Der findes en slægtsbog bogen er
"En slægt Poulsen fra Hvidbjerg sogn, Refs Herred, om Poul Nielsen f. 1819 og hustru ,samt deres forfædre.
Nordisk Slægtsforskning A/S
udg. 1983
Jeg mener den kan lånes hjem fra København, håber du kan bruge disse oplysninger, der er fra Lyngs lokal arkiv.
God jul
Senta

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 05-01-03 10:37

Jeg ønsker først og fremmest viden om Knud Pedersen Nørgaard stammer fra Skarun (vistnok Alsted sogn). Jeg har undersøgt alle andre muligheder jeg har fået tip om.

Olav

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-01-03 21:34

Hej, her er en som har aner på Nørgaard i Skarum:

Klippet fra http://www2.netdoor.com/~petersen/genealogy/Oestergaard/Danish/Oestergaard.html

"På dette sted i historien jeg kommer bort lidt at bringe i en anden af min aner. Jens Sørensen var født den 12 April 1811 på gaarden kaldet Nørgaard, betydende nord gaard. Denne særlig Nørgaard var nær Skarum i Alsted sogn, sognet direkte nord fra Tødsø. Jeg vil ikke fortælle dig alle detaljerne af slægtskabet her, undtage at sige Jens Nørgaard Sørensen, som han var kendt i senere liv efter han arvede hans faders gaard, er min aner nummer 18 og min FFM T1Of. "

Jens Nørgaard Sørensens aner:
http://www2.netdoor.com/~petersen/genealogy/Ancestor/Charles/Generation05/ane18.html

Den "ender" med Jens Lauritsen (Nørgaard) f. ca. 1727. Måske har han haft en kone før hende han gifter sig med i 1767?

Hvad er egentlig din morfars kilder til "Knud Pedersen Nørgaard"?

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 06-01-03 23:59

Hej Jeannie!

Mange tak for din mail! Det ser umiddelbart ikke ud til at problemet løses derved. Knud Pedersen Nørgaards far burde hedde Peder Nørgaard, så den eneste mulighed jeg ser er, at Jens Lauritsen (Nørgaard) kan have haft en broder med navnet Peder. Men det har du vel ikke mulighed for at finde ud af?

Du vil gerne vide noget om min morfars kilder, og det kan jeg godt forstå. Jeg skal prøve at forklare det kort. Min morfar døde i 1912. Han var meget kendt overalt på Mors, og min mormor var efterkommer af både Knud Pedersen Nørgaard på Moutrup og Christen Jensen Staunstrup Riis på Blidstrup. De sidste år han levede samlede han et rimeligt omfattende materiale om slægterne, dels ved at rejse til Landsarkivet i Viborg, og dels ved at spørge sig for rundt omkring på Mors. Hans materiale (sammen med hans erindringer og andet) blev udgivet i 1942 af hans børn: Jens Mathias Lavsens Mindebog. Jeg har efterfølgende fundet mindre småfejl i materialet. Det eneste der står deri om Knud Pedersen Nørgaard er at han ejede Moutrup allerede 1784, var tidligere forpagter af Sejerslev præstegård og gift med Anne Christensdatter Riis, datter af Christen Jensen Staunstrup Riis på Blidstrup. Hvad jeg ellers ved om ham og hans efterslægt (Knudsenslægten) har jeg fundet på anden vis. Fødselsåret 1749 har jeg fra familysearch sammen med andre oplysninger fra medlemmer af LDS hvoraf de fleste i øvrigt er forkerte. At han skulle stamme fæstebønder fra Skarum har jeg fra Morsø lokalhistoriske Arkiv (der ikke kender kilden).

Når jeg er så interesseret i ham, er det mest af historisk interesse. Han blev stamfader til en slægt af godsejere og politikere på Mors, som jeg ikke er stolt af. Sidste skud på stammen er den berygtede Poul-Heinrich Riis-Knudsen. Denne slægtsgren adskiller sig fra min øvrige slægt på Mors der mest bestod af husmænd.

Du må undskylde at kommentaren blev noget længere end det var meningen. Jeg har stadig et spinkelt håb om at finde ham, og jeg tror stadig det er i Skarum!

Venlig hilsen og endnu engang tak!

Olav Riis Laursen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 07-01-03 17:34

Hej Olav
Prøv at maile til ham der har stamtræet med Jens Lauritsen Nørgaard. Han har vel sine oplysninger et eller andet sted fra ? Dem kan du måske "bygge videre på?

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 07-01-03 18:11

Hej Jeannie!

Tak for tippet! Desværre kan jeg ikke se at der er nogen mailadresse. Jeg plejer ellers ikke at være helt dum.

Venlig hilsen

Olav

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 800 point
Dato : 07-01-03 18:28

Han er åbenbart amerikaner:
http://www2.netdoor.com/~petersen/

Men skriv til ham:
http://www2.netdoor.com/~petersen/petersenmail.html

Én af han sider er på dansk, så måske kan dansk?
Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 07-01-03 21:37

Hej Jeannie!

Endnu engang tak! Jeg har nu skrevet til USA.

Venlig hilsen

Olav

Godkendelse af svar
Fra : olav.rl

Dato : 10-01-03 11:39

Tak for svaret jkrjk2.

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 10-01-03 11:49

Hej Jeannie!

Jeg har fået svar fra Charles Glenn Petersen i USA. Han havde under ophold i Danmark samlet en imponerende mængde oplysninger fra kirkebøger og folketællinger, også om folk der ikke er hans egen slægt, blandt andet Knud Pedersen Nørgaards forældre, søskende og hans 10 børn hvoraf jeg kun havde de 5 i forvejen. Desuden har jeg fået rettet forskellige unøjagtigheder med hensyn til datoer i mit eget materiale. Alt dette var ikke sket uden dit tip.

Venlig hilsen

Olav

Kommentar
Fra : Lehnsdal

Dato : 27-04-03 21:48

Christen Riis-Knudsen var - saavidt jeg ved - fader til ?? Riis-Knudsen, der blev en kendt og skattet mäcén i Köbenhavns teater-verden. Han brugte - og tabte - betydelige belöb paa sine initiativrige, men ikke altid lige heldige opsätninger. --- Christen Riis-Knudsen havde derfor baandlagt familieformuen i Overformynderiet, saaledes at hverken hans egen sön, ?? Riis-Knudsen, eller dennes sön, berider Sigmund Riis-Knudsen (f.1889) har kunnet forbruge af formuen. -- Sigmund Riis-Knudsen har dog omkring 1950-erne faaet frigivet et belöb, til köb af et lille landbrug i Vildmosen. -- Sigmund Riis-Knudsen blev gift med en smuk dyrläge-datter fra Holbäk-egnen. -- Poul-Heinrich Riis-Knudsen er sön af Sigmund Riis-Knudsen og den smukke og sympatiske dyrläge-datter.

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 27-04-03 23:42

Teaterdirektøren Christen Riis-Knudsen var søn af Jakob Septrup Knudsen, sønnesøn af Knud Pedersen Nørgaard, ejer af Moutrup efter faderen Johan Chr. Knudsen, gift med en datter af Christen Riis til Blidstrup. (Knud Pedersen Nørgaard var i øvrigt gift med en datter af den første Christen Riis på Blidstrup. Efter Jakob Septrup Knudsens død og Christen Riis' næsten samtidige, giftede broderen Poul Knudsen sig med enken der pludselig var blevet enearving til de to godser Moutrup og Blidstrup. ET SÆRDELES GODT PARTI. Poul Knudsen adopterede broderens to sønner Johan Knudsen og Christen Riis-Knudsen (teaterdirektøren). Det blev en lang og snørklet forklaring, det havde været nemmere hvis jeg kunne sende udskrift af min slægtsdatabase, men det fordrer at jeg har din e-mailadresse.

Hvis du er interesseret i hvad jeg har af Riis og Knudsenslægterne (det er ret meget), så kan du maile din adresse til mig:

olav@post12.tele.dk

I øvrigt: Tak for dine oplysninger om Christen Riis-Knudsen og Siegmund. Siegmund døde for nylig, over 90 år gammel. Jeg mener han boede i Them. Ham har jeg også meget om.

Venlig hilsen og tak for interessen. Jeg håber du får fat i misforståelserne i slægtsforholdene.

Venlig hilsen

Olav

Kommentar
Fra : Ilse.K

Dato : 05-03-05 20:03

Jeg er meget interesseret i slægten Riis-knudsen, Christian Hirschnach Bonne og Adolph Schiellerup, da det er mine aner i det jyske på min mormor, Henny Schiellerup`s side.
Jeg vil nu gennemlæse alle disse notater og se hvor meget de stemmer med det jeg har på nuværende tidspunkt.

Min mail er ilse.k@ofir.dk

Med venlig hilsen

Ilse

Kommentar
Fra : olav.rl

Dato : 29-03-05 15:11

Hermed en meget forsinket forklaring til Jannie (jkrjk2) og alle andre der har interesseret sig for sagen. Miséren skyldes, at jeg i 2002 skiftede e-mailadresse ved overgang til Windows XP, hvilket jeg meddelte Kandu, men det blev aldrig registreret hos Kandu. Den 5. marts i år fik jeg så en meddelelse fra Kandu, at der var kommet en kommentar til mit spørgsmål om Knud Pedersen Nørgaard. Jeg foretog straks en ny tilmelding til Kandu, men først i dag har jeg trods flere rykkere fået mit password. Jeg håber nu at råde bod på forsinkelsen. Det har ikke været min hensigt at afbryde korrespondencen. Tværtimod har det været til stor frustration for mig.

Til Jannie: Takket være dit råd har jeg fået løst problemet med Knud Pedersen Nørgaards aner. Danskamerikaneren Charles Glenn Pedersen, som i øvrigt forstår udmærket dansk, kunne først konstatere, at han ikke stammede fra Nørgård i Alsted. Men ved hjælp af kirkebøger og folketællinger fandt han frem til det, som andre slægtsforskere ikke har kunnet løse. Knud Pedersen Nørgaard er født 20 september 1744 i Skarum i Alsted sogn som søn af Peder Laursen Bach og Kirsten Svenningsdatter i Skarum, og hans dokumentation er skudsikker. Hvorfor Knud Pedersen har taget navnet Nørgaard, har jeg ikke anden forklaring på, end at han har villet mystificere sin herkomst.

Til Ilse: Af ovennævnte grunde har jeg ikke kunnet svare dig før nu, men jeg vil maile det væsentligste jeg har om Riis- og Knudsenslægterne til dig. Jeg håber det stadig er den samme mailadresse du har. De andre slægtsnavne du nævner, har jeg intet kendskab til.

Venlig hilsen

Olav

Kommentar
Fra : Ilse.K

Dato : 01-04-05 13:51

Hej Olav
Du skal have tusind tak for alt det du har sendt om Slægten Riis-Knudsen, der bliver noget at studere.

Min mormor, Henny Schiellerups farmor var Caroline Christine Bonne f. på gården "Bangsbo" 13 04 1818 og var gift, den 26 03 1844 i Vrejlev Kirke med Proprietær & Forligskommisær Adolph Schiellerup f. Haurholm, Vrejlev sogn 10 09 1814.
Carolines far er formodelig Gårdejer & Proprietær Christian Bonne f. ca. 1783 Gammellund på Morsø.
Min afdøde moster, Inger Christensen, efterlod en masse oplysninger bl.a. at Herregårde som Blidstrup, Moutrup, Haverholm i Hjørring og Nygaaard i Hørmested sogn har været i slægtens eje, så der nok at se efter.
Jeg skal på Landsarkivet på Jagtvejen i København på torsdag og håber at finde noget mere.

Venlig hilsen
Ilse

Kommentar
Fra : Ilse.K

Dato : 21-07-05 17:48

Hej Olav
Bedre sent end aldrig, men det har været et travlt forår og jeg har ikke glemt dig.

Jeg mangler stadig nogle mellemled, men er støt på lidt som du måske kan bruge, her er lidt fra
http://www.familysearch.org

Ane Kirstine KNUDSEN (AFN: 1534-XN6)
Sex: F Family
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 6 Jan 1814
Moutrup, Blidstrup, Thisted, Denmark
Christening: 13 Feb 1814
Blidstrup, Blidstrup, Thisted, Denmark
Death: 28 May 1889
Ullerup, , , Den.
Burial: 3 Jun 1889
Galtrup, Galtrup, Thisted, Denmark
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Johan Christian KNUDSEN (AFN: 1PGN-9TD
Mother: Severine Jacobsdatter SEPSTRUP (AFN: 1PGN-9VL)
--------------------------------------------------------------------------------
Marriage(s):
Spouse: Jens STADEL (AFN: 1534-XM0)
Marriage: 17 Oct 1843
Blidstrup, Blidstrup, Thisted, Denmark

Jeg har fundet i FT-1845+50+55 at Ane Kirstine Knudsen også har navnet Marie og at hendes mormor Anne Clausen og en plejesøster Oline Marie Kjeldgaard er boende på Blidstrup Hovedgaard

I FT-1860 Ane Kirstine Knudsens mor Maren Tøttrup, har en halvsøster Ingeborg Cathrine Jacobsen f. Nielsen ca. 1807 boende på Blidstrup Hovedgaard.

Venlig hilsen
Ilse

Kommentar
Fra : Ilse.K

Dato : 21-07-05 17:48

Hej Olav
Bedre sent end aldrig, men det har været et travlt forår og jeg har ikke glemt dig.

Jeg mangler stadig nogle mellemled, men er støt på lidt som du måske kan bruge, her er lidt fra
http://www.familysearch.org

Ane Kirstine KNUDSEN (AFN: 1534-XN6)
Sex: F Family
--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 6 Jan 1814
Moutrup, Blidstrup, Thisted, Denmark
Christening: 13 Feb 1814
Blidstrup, Blidstrup, Thisted, Denmark
Death: 28 May 1889
Ullerup, , , Den.
Burial: 3 Jun 1889
Galtrup, Galtrup, Thisted, Denmark
--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Johan Christian KNUDSEN (AFN: 1PGN-9TD
Mother: Severine Jacobsdatter SEPSTRUP (AFN: 1PGN-9VL)
--------------------------------------------------------------------------------
Marriage(s):
Spouse: Jens STADEL (AFN: 1534-XM0)
Marriage: 17 Oct 1843
Blidstrup, Blidstrup, Thisted, Denmark

Jeg har fundet i FT-1845+50+55 at Ane Kirstine Knudsen også har navnet Marie og at hendes mormor Anne Clausen og en plejesøster Oline Marie Kjeldgaard er boende på Blidstrup Hovedgaard

I FT-1860 Ane Kirstine Knudsens mor Maren Tøttrup, har en halvsøster Ingeborg Cathrine Jacobsen f. Nielsen ca. 1807 boende på Blidstrup Hovedgaard.

Venlig hilsen
Ilse