/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Login
Fra : Betinaaaaa
Vist : 645 gange
200 point
Dato : 11-12-02 01:19

Hvorfor skal man trykke ctrl+alt+del får at loge ind i windows

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-12-02 01:26

Hej Betina,

det behøver man heller ikke... men det kommer lidt an på hvilken version af windows det er du har, for at slå det fra... en måde at undgå det på er ved at logge ind automatisk... men igen det er lidt forskelligt om det er (win 98), Win NT, Win 2000 eller Win XP, hvordan man sætter den til at gøre det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 11-12-02 01:26

Det skal man da heller ikke altid. Her hjemme er det ikke nødvendigt men på mit arbejde, et stort net, er det nødvendigt for at få login vinduet....

Mvh,
Henning *<

Kommentar
Fra : Betinaaaaa

Dato : 11-12-02 01:31

Jeg mener hvorfor er det nødvendit.
Ikke hvordan jeg slår det fra

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 11-12-02 01:36

Det er en sikkerhedsforanstaltning som sikrer at der ikke er noget hacker-program som ligner en login-box.....hacker-programmer kan derefter sende dine oplysninger til en mail-konto (eller hvordan det nu foregår)
hvis du slår det fra kan du gå lige ind i windows.....og hvis du så trykker CTRL+ALT+DELETE kommer "windows sikkerheds-vindue" op

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 11-12-02 01:36

Det bruges i Windows 2000 og NT for at få login vinduet...
Henning

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 11-12-02 01:43

Hej Betina,

oki doki...

det er en form for sikkerheds foranstaltning der blev inført med Win NT... en af grundene er at ved at trykke på disse tre taster samtidigt, bliver der kreeret en hardware interrupt, som vil stoppe alle andre processer som bliver vist på skærmen... det er bl.a. for at undgå hvis der er nogen som har lagt en fake routine ind a la et falsk login skærm kombineret med et capture program... f.eks. en keystroke recorder, som er et program der optager de taster der bliver trykket når du f.eks. skriver dit brugernavn og password... og bagefter gemt et eller andet sted... så f.eks. en hacker ka' bruge disse oplysninger senere og så logge på som dig...

"Ctrl+Alt+Del", kreere som sagt en hardware interrupt(/afbrydelse), som vil slå denne process ud af funktion... og dermed prøve på at gi' en bedre sikkerhed...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Joshuadj

Dato : 11-12-02 01:45

hov...skulle have været en kommentar :) Sry

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 11-12-02 01:52

Jeg vil tro at du benytter windows 2000 - ctrl+alt+del er nok den mest almindelige windows/dos key-kombination, som uanset hvad du foretager vil fremkalde en eller anden form for menu. Den er sandsynligvis af samme grund benyttet som "genvej" til log in menu´en i Windows 2000. Sikre at skrevne brugernavne samt adgangskoder ikke bliver "hængende" i log in menuén, men at der fremtvinges en ny "tom" log in menu. Dette er kun relevant i tilfælde af at der er flere brugere på samme computer - Er der ikke flere brugere på din computer kan du slå dette fra og logge direkte ind i windows ved at fælge denne vejledning:
http://www.windows2000faq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=14893

Lidt ekstra info omkring ctrl+alt+del:
http://www.parsonschurch.com/support/tips/usertip.cfm?tipid=6

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-02 08:39

For at den ved hvem man er måske.
//Bo

"Betinaaaaa" <Betinaaaaa.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:mwvJ9.63818$HU.4779556@news010.worldonline.dk...
> Hvorfor skal man trykke ctrl+alt+del får at loge ind i windows
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-02 09:14

"Betinaaaaa" <Betinaaaaa.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:mwvJ9.63818$HU.4779556@news010.worldonline.dk...
> Hvorfor skal man trykke ctrl+alt+del får at loge ind i windows

Fordi din windows er password beskyttet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-02 18:26

Ekstra sikkerhed, det har hændt at ondsindede personer har lagt en
falsk login skærm ind til at stjæle passwords.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 11 Dec 2002 00:12:32 GMT, "Betinaaaaa"
<Betinaaaaa.news@kandu.dk> wrote:

>Hvorfor skal man trykke ctrl+alt+del får at loge ind i windows

Kommentar
Fra : Betinaaaaa

Dato : 16-12-02 23:36

hvem skal have point ???

Kommentar
Fra : mrSmith

Dato : 17-12-02 20:43

jeg har forstået på det hele du kører med en nt baseret windows. og hvis det er winXP så skal man ikke bruge det til noget som helst og den vil ikke komme frem hvis din harddisk kører med fat32, men jeg ved at winxp mange gange kører med NTFS hvis det er en færdig installeret computer, men afinstaller den hvis du synes det er irriterende og når du så skal installere winxp igen så vælg at formattere den i fat32 system.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-12-02 21:02

mrSmith....Der er dæleme noget du har misforstået, NTFS er ike bare noget der er opfundet og videreudviklet for at irriterre brugere med at de skal trykke CTRL+ALT+DEL !!!!!

Der skal helt andre overvejelser til for at man fravælger NTFS

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 17-12-02 21:27

FAT16 blev brugt ved Windows95 og tidligere styresystemer, og med FAT16 er der som navnet antyder et 16 bits adresse system og med 16 bit kan man adressere op til 2 GB. Det betyder sagt med andre ord at hvis man har en harddisk der er større end 2 GB bliver man nød til at bruge F-Disk til at partitionere (dele) drevet i flere små drev som alle ikke må overstige 2 GB. Men der er stadig håb, for hvis man kører med FAT32 som bliver brugt ved Windows95 OSR2 eller senere udgaver af Windows, så har man altså 32 bits til at adressere med, det betyder at man ved brug af FAT32 kan adressere drev op til en størrelse på 2 Terabytes (2096 GB). Nu har vi så også fået en anden adresserings metode til den almindelige bruger, nemlig NTFS. NTFS (NT File System) det er et fil system som Microsoft brugte ved Windows NT som i starten kun blev brugt til servere. Med introduktionen af Windows 2000 er NTFS for alvor kommet inden for rækkevide for alle mand. NTFS er et utroligt godt Fil system og det har mange fordele frem for de normale FAT systemer. NTFS understøtter drev der er helt op til 16 exabytes (det er et ufatteligt stort tal 17.179.869.184 terabytes, gider ikke fortælle hvad det er i Gb desuden byder NTFS også på en betydelig bedre sikkerhed med hensyn til filer og mapper.
NTFS er journaling, dvs. at der skrives i et bestemt spor før data flyttes på plads. Dette bevirker større sikkerhed for dataintegritet ved feks. systemnedbrud, idet data der er nedfældet på disken ikke er tabt (også selv om de ikke ligger på deres endelige pladser).

Kommentar
Fra : mrSmith

Dato : 18-12-02 15:05

ja som jeg sagde NTFS er det som bruger CTRL+ALt+DEL men det gør fat systemerne ikke

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 19-12-02 06:19

Hej Betina...

Hvis du Går ind i "Kontrolpanel'en" og derefter i bruger opsætningen, vil du have muligheden for at slå det fra.... altså så hver gang din computer er tændt behøves du ikke at trykkr Ctrl+Alt+Del for at logge på, istedet kan du direkte taste din kode ind :).... Håber det R svaret :)

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 19-12-02 06:22

BETINA:
Jeg mener hvorfor er det nødvendit.
Ikke hvordan jeg slår det fra
-----------------------------------
SVAR:
Der er en masse Sh!t vi ikke ved omkring MicroSoft Windows...

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 19-12-02 09:26

Betina,

rkl har givet dig svaret dd 11-12-02 01:52!

Mvh,

Henning *<

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-12-02 11:16

hryttel...
11-12-02 01:36 skrev jeg forklaringen
11-12-02 01:43 skrev strarup det samme

Alt respekt til rkl, men CTRL+ALT+DEL er for at sikre at der ikke er lagt en fake routine ind a la et falsk login skærm kombineret med et capture program (taget fra strarups kommentar)

Det er ikke noget som sandsynligvis er benyttet som "genvej" til log in menu´en i Windows 2000 (rkl)

Eric
(Microsoft certified proffesionel i win 2000)
Giv strarup pointene, han fortjener dem med de svar han giver

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 19-12-02 21:43

Undskyld, at jeg har set over hovedt, det var ikke meningen...

De beste Jule hilsner fra Holland,

Henning *<

Godkendelse af svar
Fra : Betinaaaaa

Dato : 06-01-03 23:44

Tak for svaret strarup.