/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Hvad hedder det spil?
Fra : biolars
Vist : 519 gange
40 point
Dato : 25-05-06 17:16

Hej alle
Jeg er blevet lidt nostalgisk og søger et computerspil jeg kan huske at have spillet for en del år siden, men kan ikke huske hvad det hedder (vil gerne skaffe det igen)
Det var sådan et simpelt strategi spil i middelalderen med orker, wizards, trolde etc etc.
Man red rundt (set nogenlunde oppefra) med en hale af pile efter sin hest så man kunne se hvor langt man kunne ride. Så red man rundt fra borg til borg og angreb de andre. En kamp foregik ved at man stillede sin hær op på et lidt skævt skakbræt agtigt scenarie og så kæmpede man. Så havde de forskellige soldater forskellige våben og antallet af dem stod nede i hjørnet af hver figur. Husker at bønderne suttede megameget røv og at man kunne få Titans efterlangt tid.
Er der nogen der kan hjælpe???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-06 17:24

Heros måske

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-05-06 17:26

Jeg er ikke sikker men det kan være COMMAND og CONQUER måske

dr.dem

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 25-05-06 17:27

Heroes Of Might And Magic 3.. Det er en klassiker

Det kan iøvrigt købes i Stereo Studio til 80 kr.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-06 17:58

Det lyder mest som Heroes of Might and Magic II efter min mening (kunne også være III).

Her er et link til billederne af nogle af tropperne fra 2'eren - hvis det er det rigtige spil, kan du sandsynligvis genkende dem.
http://www.the-genies-lamp.com/heroes_2_main.htm

Godkendelse af svar
Fra : biolars

Dato : 25-05-06 18:26

Super respons.
I havde ret. Det var heroes. Jeg må ind og købe det i morgen first thing.
Jeg tror paulus havde ret. Det var II'eren jeg havde spillet...

Tak for svaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-06 18:28

Ja, Kandu er ikke så tosset endda, god spillelyst