/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ejerskiftefors. & tilstandsrap
Fra : Avant85
Vist : 488 gange
300 point
Dato : 25-05-06 16:41

Jeg har læst flere af indslagene her i kandu vedr. tilstandsrapport og ejerskifteforsikring. Men jeg kan ikke helt afgøre, om der kan udføres tilstandsrapport og dermed også ejerskifteforsikring på hele ejendommen, når det drejer sig om et nedlagt landbrug.
Gælder det kun for stuehuset eller kan ALLE bygningerne komme med i den betragtning.
Og så er det lige det med det selvgjorte og bevisførelsen af, om det var lovligt udført på "gernings" -øjeblikket.

Kan man overhovedet skrive/tale/forsikre sig fra ansvaret for sådan en ejendom, som man har købt, da det var muligt for "min sælger", stor gårdejer, som købte på tvangsauktion, nedlagde den og solgte den med anvarsfraskrivelse.

Der kan jo være meget på/ i sådan en ejendom, som er sket både i min tid og langt tilbage fra før storbonden købte den, som jeg muligvis skal stå til ansvar for og måske ikke lige kan bevise, at det er mig eller ikke mig, som har haft en finger med i det spil.

Vil det evt. være muligt, at få de delelementer autoriseret af diverse autoriserede håndværkere, så alle installationer / konstruktioner ville være up to date, lovlige og forsikringsværdige.

Jeg ved godt det er noget af en smøre, men jeg er også næsten lige så forvirret.

Håber der er en, som vil prøve at forstå forvirringen.

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-05-06 17:22

Hvad er dit spørgsmål??????????????????

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 29-05-06 19:50

Kan man overhovedet skrive/tale/forsikre sig fra ansvaret for sådan en ejendom, som man har købt, da det var muligt for "min sælger", stor gårdejer, som købte på tvangsauktion, nedlagde den og solgte den med anvarsfraskrivelse. ??

Vil det evt. være muligt, at få de delelementer autoriseret af diverse autoriserede håndværkere, så alle installationer / konstruktioner ville være up to date, lovlige og forsikringsværdige. ??

Mine spørgsmål er forsøgt formuleret i disse par sætninger/afsnit.

Er det for kludret, så undskylder jeg meget

Annuller spørgsmålet
Fra : Avant85

Dato : 05-06-06 21:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Der er åbenbart ikke nogen, som forstår mit/mine spørgsmål