/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
opsætning af trådløs router
Fra : janik
Vist : 7230 gange
100 point
Dato : 25-05-06 10:41

Vi har fået trådløs internet i byen der hedder Voice|bricks .
Jeg skal have opsat min router en d-link 524 til at modtage signalet
og skal have sat den i op i ap mode:wireless bridge.
Den skulle kunne modtage og sende signalet videre til en anden pc.
Men jeg kan ikke få den sat op til den.
jeg har fået en ip adresse , subnet og en gateway
navn på netværket.
den skal sættes på kanal 3 og ap mode :wireless bridge.
Hvordan gør jeg det for det er ikke et sprog jeg kender??

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-05-06 11:01

spørg supporten der, hvor du har købt grejet

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-05-06 11:25

svært at gøre uden brugsanvisning, men der er måske noget der ligner et IP nummer, prøv at skrive det i adresselinien på din PC, og se om du kommer ind til nogen med en kode der...

brug evt. dit personnummer

held og lykke

Henrik

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-05-06 12:03

hejsa
ifg. din manual her
ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/DI-524_manual.pdf

så åbn din internet browser og tast ip adressen 192.168.0.1
brugernavn = admin
pass = ikke sat

i "Wireless" sætter du hvad den skal hedde (f.eks "janik" så du kan finde den)
du kan vælge nu at sætte en "web" kode enten generer een eller selv skrive een på mindst 10tal
Husk denne kode da du bliver spurgt om den første gang du opretter forbindelse via wireless i "Wan" sætter du den ip adresse ind som du har fået (gateway) lad "hostname" være blank
følg guiden på side 17/18
dine computere skal stå til at få server tildelt ip adresse (DHCP)
lav evt. en ping test inden du afslutter.....

husk at gemme/acceptere ændringer.

kobl nu på via wireless, tast den kode ind som du har sat

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-05-06 13:42

Din router, kan den bruges som wireless bridge ??
Jeg tror det ikke !!
Her er d-link´s produkter for trådløse access-punkter=AP.
http://www.dlink.com/search/?qry=bridge+

Fandt lige denne manual på dansk.
Jeg ved godt det er til noget helt andet, men mange af udtrykkene kan du sikkert genkende og anvende i dint arbejde med at få din d-link 524 til at fungere.

https://www.harald-nyborg.dk/pdf/9738.doc

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-05-06 14:41

jeg har en
Wet 11 Wireless Ethernet Bridge Linksys
den kan modtage et trådløs signal, og den videre sender over netkabel
det er selvfølgelig nødv. at du har det rigtig grej
jeg har en linksys router
BEFW11S4 den kan ikke modtage et trådløs
den har ingen Bridge funktion

Kommentar
Fra : janik

Dato : 25-05-06 15:10

jeg tror det heller ikke men kan jeg sætte den her imellem?
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=41&l3=0&model=59&modelmenu=1
og kan den sættes til routeren men kabel og kører trådløs fra routeren??

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-05-06 16:01

jeg kender flere der har fået god hjælp og købt her
http://www.trendnet.dk/home/index.asp
tal med dem pr telefon og forelæg dem problemmet
hvis du køber noget over nettet og du ikke kan få det til at virke har du altid 14 dages retur ret,
over hvor lang afstand skal du hente det trådløse signal ?