/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hastighed på ide kabel
Fra : sym
Vist : 656 gange
200 point
Dato : 25-05-06 09:36

hej
jeg har et spørgmål omkring hastigheden på ide-kablet. Hvis man sætter f.eks. en harddisk (ata 133) og en cd-rom (ata 66) altså med forskellige hastigheder på samme kabel vil de så virke med den hastighed de kan eller vil den langsomme blive "bestemmende" så det hele kommer til at køre langsommere
mvh.: Søren

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 25-05-06 11:38

Hejsa

Når du arbejder på Harddisken alene kører den 133
når du arbejder på cdrom drevet alene kører den 66

kører du fra Harddisk -> til cdrom-drev kører du 66 eller omvendt.........

dette gælder også hvis de kører på hvert sit kabel

Godkendelse af svar
Fra : sym

Dato : 25-05-06 11:45

Tak for svaret dk.