/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Kan man bruge noget fra PS1..?
Fra : NKSDK
Vist : 2328 gange
150 point
Dato : 24-05-06 21:59

Hej alle

Når nu knægten ønsker sig en PS2 og i forvejen har en PS1, kunne jeg tænke mig at vide, hvad der er kompatibelt med den nye spillemaskine...

Kan man bruge de gamle memory-cards?

Kan man bruge de gamle controllers?

Kan man afvikle PS1-spil på PS2?

...og så videre.

Hvis en eller anden kyndig spillert kan oplyse mig, siger jeg på forhånd mange tak

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-06 22:16

Spillene fra PS1 kan bruges på PS2

Jeg tvivler på at memory-cards og controllers kan bruges.

Men ring til en forretning og få et konkret svar.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 22:19

Spil og controllers kan godt bruges, men ikke memorycard. dvs menorycard kan godt genbruges til

ps1 spillene ikke til de nye spil

Accepteret svar
Fra : tiemaster

Modtaget 150 point
Dato : 24-05-06 23:12

nu har ps1 jo en del år på bagen efterhånden,, og det er rigtig at man godt kan bruge de gamle controllere til en ps2, men ikke menory kortet...
hvad spillende angår så kunne man på de første ps2ere satens spille de gamle spil men de nyere udgaver har lidt vanskeligere ved og godtage dem.. dvs nogle kan man andre kan man ikk og husk det skal være orginaler kopier kan den ikke...

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 25-05-06 17:28

Tak for svaret tiemaster.