/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ang. Piaggio Zip
Fra : simon89
Vist : 938 gange
50 point
Dato : 24-05-06 20:37

Hej.. jeg har lige sat nyt udstødning på min zip, fordi på det gamle var der blindrør. og når jeg køre med det, er den begyndt at trække dårligere, men når den når 60, så begynder den først at trække godt..? Kan det være fordi jeg skal have en større dyse? eller hvad kan jeg gøre, for at få den til at trække jævnt igen?

Med venlig hilsen Simon

Og hvis det er dysen, hvorstor skal dysen så være?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-06 21:58

Ja, det lyder til at dysen er for lille.
Dysen skal være ca. 8 numre størrer.
Altså hvis den nu er 70 så skal den være 78
Måske kan den også blive mere livlig med ruller der er 2 g lettere.
Hvis alle 6 vejer 48g så vejer en 8 g og så skal du vælge 6 g ruller.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : simon89

Dato : 24-05-06 22:10

okay tak´.
Ved du også hvad standard dysen er på en piaggio zip?

Kommentar
Fra : simon89

Dato : 24-05-06 23:36

Jeg tænkte på, den slange som gik ned til satndard udstødninget, og førte videre op til en box. Da jeg pillede den af har jeg ikke stoppet slangen til med noget, har det nogen betydning for optrækket?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-06 23:52

Jeg ved ikke hvad standarddysen er.
Du skal proppe slangen til, men det har kun meget lidt betydning, og er ikke derfor den går som den går.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 25-05-06 17:43

Standard dysen er 74