/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
chokolade kage opskrift
Fra : a1005
Vist : 18656 gange
200 point
Dato : 24-05-06 17:12

Hej

jeg mangler en opskrift på en rigtig lækker chokolade kage. Der findes et hav af steder hvor jeg kan søge på nettet og finde en men, hvem ved om den er god. Derfor vil jeg gerne have en opskrift som nogen kender og syntes er god.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 17:20

Denne kage kan jeg stå inde for, juicen gør at kagen også kan holde et par dage uden at blive tør,
hvis underet skulle ske, at der blev levnet så længe

400 g mel
100 g cacao
1 tsk. natron
350 g sukker
0,5 l appelsinjuice
4 æg
200 g smeltet margarine
bagetid 35 min. ved 175 grader
en bradepande på 30x40 cm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-05-06 17:57

Nam-Nam-kage:

4 æg
4kopper sukker
2 kopper mælk
6 kopper mel
4 tsk bagepulver
4 tsk vanillesukker
2 spsk cacao
300 gram smeltet margarine.

Sukker og æg røres godt.
De øvrige ingredienser (undtagen margarine) blandes i.
margarine smeltes ved svag varme og røres i til sidst.

Bages i ca 30 min. ved 200 grader.

Kokosglasur:

200 gram flormelis
2 spsk cacao
8 spsk kold kaffe
150 gram kokosmel
120 gram smeltet margarine.
Det røres sammen og fordeles på kagen når den er bagt.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-05-06 18:20
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-05-06 21:29

Ihhh, Nordsted, det er jo den kage, der går i arv her i min familie... Den har en masse navne - afhængigt af, hvem man har fået opskriften af... Her hedder den Mettes Chokoladekage efter min søde svigerinde!!

Når så man har lavet den kage, så MÅ denne glasur høre til:

175 g margarine
375 g flormelis
1 æg
2 spsk kakao

Det hele blandes i en gryde og varmes op under omrøring til det er ensartet. Puttes herefter på kagen...

Og så får jeg lige et De Ja Vu.... jeg er ret sikker på, at jeg allerede har skrevet begge opskrifter her på siden....

Det er ihvertfald den bedste chokoladekage, der eksisterer... Helt hundrede procent!!

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-05-06 21:45

Jaaa, den var god nok

http://www.kandu.dk/Spg83913.aspx

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 22:06

vaxen.... det var da pudsigt, jeg har slet ikke set tidligere at den kage .... Pia's chokoladekage.... bare at du ved det har været "oppe" på Kandu. Vi bager den gerne når der skal bruges en stor
portion, sønnen havde f.eks den med på arbejde da han havde føs'da her i starten af maj måned,

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-05-06 22:29

Det er sjovt Nordsted!!! Præcis på samme måde bliver den brugt her i huset...Og så selvfølgelig når den slemmeste lækkersult melder sig - for det er simpelthen den bedste kage, jeg kender i denne kategori. Den er lækkerblød og saftig uden at være alt for tung - og holder sig rigtig godt, som du skriver!

Vi har åbenbart ikke kun Hundested til fælles.... Nææææ også favoritkager

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-05-06 22:30

Tihi.... Hvad skal a1005 nu kalde kagen??????

Nordsted1´s kage? Eller Vaxens kage????

Hmmm.... Måske den bare skulle hedde Pia-Mette kage - eller MettePia kage

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-06 22:40

vaxen..... kandukage eller hva med hofteguf??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 24-05-06 22:48

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-05-06 01:10

Jeg har en opskrift på hof(te)dessert - var det noget? tihi

Og den er mega populær - og nem at lave..

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 25-05-06 11:10

her er en af mine yndlings chokolade kager, en sand hitter blandt alle dem der har smagt dem...

Appelsin og chokolade kage:

Ingredienser:
reven skal af 2 appelsiner
1 dl. appelsinsaft
100 g. smør
200 g. mørk chokolade
4 æg
170 g. sukker
1 tsk. vanillesukker
60 g. hvedemel

Bland appelsinsaft og skal i en gryde. Kog det til der er ca. 2 spsk tilbage. Lad det køle af. Sæt ovnen på 175 grader. Smelt smørret i en gryde, tag den af varmen og kom chokoladen i. Pisk æg , sukker og vanille sammen. Rør appelsinsaft, chokoladesmør og mel i. Hæld dejen i en form. Bag på nederste rille i 55 minutter.

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 25-05-06 18:08

Uhm... mine tænder løber allerede i vand....
de lyder rigtige gode...
jeg skal lige have tid til at prøve og bage dem
( der mangler lige en smily hvor munden løber i vand)
navnet til kagen hm.... det lader jeg stå åben, det er jo gode forslag der kommer ind.

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 25-05-06 18:21

ps.
camillasmoster den der hof(te)dessert...... lad os lige høre lidt mere om den ....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-06 18:21

Øv hvorfor skulle du nu lige skrive det..... ja nu mangler jeg også en smily

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 21-07-06 15:13

Her kalder vi så den kage som dova har lagt opskriften ind på, "Den du ved nok".

Men ellers kan jeg sige:

2 æg
1 dl sukker
3 spsk kakao
1½ dl mel
1 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
½ dl skummet-, mini- eller letmælk
½ spsk oliemargarine
lidt flormelis til pynt

Pisk æg og sukker til en luftig æggesnaps. Tilsæt kakao og pisk igen. Bland mel sammen med bagepulver og vaniljesukker og pisk det i dejen sammen med mælk og oliemargarine. Fordel dejen i en lille form på ca. 20 x 25 cm foret med bagepapir og bag kagen ved 175 grader i ca. 25 min. Afkøl kagen, før den skæres ud og drysses med lidt flormelis.

Jeg plejer så at lave 3x denne portion fordi så er der til hele børnehaven når ungerne skal have en med.

Kommentar
Fra : pus1982

Dato : 29-07-06 16:57

jeg plejer også at bage den som Nordsted1 og vaxen har nævnt. men hos mig hedder den bare kaspers bradepandekage. Jeg har den fra den gang jeg gik i folkeskole, og havde hjemmekunstskab. men i min opskrift står der bare, at man kan lægge pålægschokolade på kagen. når den er færdig og mens den endnu er varm. Mums den er bare så lækker.