/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Øger eller sænker vodka forbræ
Fra : Ana17
Vist : 725 gange
50 point
Dato : 23-05-06 23:10

Øger eller sænker vodka forbrændingen?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-05-06 23:14

Man kan ikke entydigt sige at det sænker noget, men kroppen vil altid først forsøge at forbrænde alkoholen, og dermed ikke de kalorier du har fra meden.
Derfor er det ikke en god ide at indtage alkohol og mad samtidigt, hvis du skal tabe dig.
Husk også at alkohol indeholder kalorier.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 23-05-06 23:27

Nej det gør det ikke, men alkohol feder

Forbrændingen derimod ændres ikke synderligt ved at drikke alkohol, og hvis man har drukket alkohol, forbrændes det konstant, altså større mængde øger ikke forbrændingen.

Som grundregel siger man, at pr 10 kg legemsvægt, kan leveren forbrænde 1 gram alkohol i timen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-05-06 23:27

Iflg. de danske vægtkonsulenter er alkohol streng forbudt, da det sænker forbrændingen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-05-06 23:35

Nordsted...se mit svar, det er det der sker...det sænker ikke noget...det er kun noget de skriver fordi andet er sværere at forklare menigmand.
Ikke at menigmand er dummere, men jeg er uddannet zoneterapeut og har lært om forbrænding..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-06 00:24

ana17 - det ved du sikkert godt selv

Hvordan går det med behandlingen for anoreksi ???

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 14-06-06 23:16

Det går okay. Har tabt mig igen, så prøver virkellig at tage på for at undgå indlæggelse. det er svært, men det skal nok gå...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 14-06-06 23:37

jamen så går det jo heller ikke godt ...du bliver nødt til at være ærlig over for dig selv, ellers komme du ikke videre.
Jeg tror ikke det er nemt, men jeg tror på at du kan. Vil du leve? Så bliver du nødt til at kæmpe. Rigtig godt at du søger hjælp herinde engang imellem.
Knuser Sus

Godkendelse af svar
Fra : Ana17

Dato : 11-07-06 18:07

Tak for svaret dova.