/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Brugernavn
Fra : sdam
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 23-05-06 14:45

Vi har 2 pc'er på netværk, men når den ene er startet og den anden startes op, kommer den på sidst nævnte og fortæller at der allerede er en bruger med denne "brugernavn" på nettet.
Hvor rettets "brugernavn" således, at de 2 maskiner bliver forskellige fra hinanden angående "brugernavn"??

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 23-05-06 15:43

Kører du over en router som giver computerne 2 forskellige ip-adresser ?

Er der en slags logon til dit netværk ? (telia har brugt det)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-05-06 15:55

højreklik på "denne computer" >>egenskaber>>computernavn >> skift
i dette felt skal der stå noget andet end hvad pc 1 hedder
klik ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 17:24

ville være rart at vide hvilket indlæg der hjælper ikke ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-05-06 17:48

Hvis BRUGER er ens på de 2 maskiner, har systemet jo ret. I må så oprette jer med 2 forskellige brugernavne og Passwords. Og så åbne de 2 PC'ere med hvert sit brugernavn.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-05-06 11:28

Det ser ud til at du har fast ip-adresse og der ved kan 2 computer ikke køre på samme tid da de begge får den samme ip-adresse og derfor lukkes der ned for en af dem.
Løsning:
Sæt et ekstra netværkskort i den ene computer (hoved computer) og forbind de to computer med et krydset kabel, opret en netværksbro mellem (hoved computer) og (ekstra computer). Hoved computer skal altid være tændt når ekstra computer skal på nettet. Det var den svære løsning.
Nemme løsning:
Som der står længere oppe køb dig en router og sæt den til hoved computeren, her finder routeren selv din ip-adresse og beholder denne, sat så ekstra computeren til routeren så den også kan komme på nettet. Der sker nu det at hver gang du tænder begge dine computer får de hver sin under-adresse af din ip-adresse og kan åbnes hver for sig når det passer dig da routeren husker din ip-adresse. Du kan så bagefter lave et netværksted så du kan flytte filer frem og tilbage mellem de to computer og dele printer, men det er en helt anden snak.

dr.dem

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-06 18:43

Burde du ikke lukke dit spørgsmål nu? Det er mere end 6 uger siden du fik svar.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 07-07-06 09:53

Tak for svaret arne.jakobsen.