/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Dækker min bilforsikring??
Fra : AhHaIC
Vist : 575 gange
200 point
Dato : 23-05-06 02:01

Jeg havde et uheld i januar en gang, hvor jeg banke op i en anden bil fordi det var islag.. Der er ikke kommet en afgørelse på sagen endnu. Jeg har nu besluttet mig for jeg ikke vil ha bil mere og har tænkt mig at sælge den og dermed også opsige min forsikring.. Hvis jeg gør det, dækker min forsikring så ikke evt betaling af reperationer osv for den skade jeg har lavet, eller står jeg så pludselig og skal betale alt, selv om skaden skete for så lang tid siden??

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 23-05-06 03:04

1. Hvis skaden er anmeldt, er den omfattet af forsikringen
2. Tal med din assurandør

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-05-06 06:58

Selvfølgelig dækker din forsikring efter de gældende aftaler/betingelser du havde på uheldstidspunktet/skadesanmeldelsen til dit forsikringsselskab.

Dét du nok bør gøre, eller nærmere IKKE gøre, er at oplyse dit forsikringsselskab om at du har besluttet dig ikke at have bil længere....det "rager" jo for så vidt ikke dem før den dag du ikke har din bil mere. Når bilen så er solgt, oplyser du blot til dem, at du ikke har køretøjet mere og de vil så returnere resten af din præmie...hvis du til den tid ikke alligevel er nået til en forfaldsdag.

Men grundlæggende behøves du ikke være nervøs for at de ikke dækker skaden rent økonomisk

GOD "bilfri" SOMMER!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-05-06 07:39

En forsikring dækker for området, så længe den er i kraft. Når der sker en dækningsberettiget skade, som du har lavet, vil din ansvarsforsikring dække modpartens skade, og din bil - hvis du har kaskopforsikring, så vil du således være dækket. Det er ikke et spørgsmål om, om forsikringen er sagt op.