/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kalender i MS publisher/word
Fra : amidk1
Vist : 1740 gange
100 point
Dato : 23-05-06 00:09

Hejsa alle i søde mennesker.

Jeg søger hjælp til at lave en kalender i publisher, eller exel. Publisher har sådan set nogle udemærkede forslag men bare ikke lige det jeg søger. Jeg vil gerne have en månedes kalender hvor der er et billede til venstre og dage og dato til højre nedadgående. Jeg håber i forstår hvad jeg mener, det er noget i stil med dem man køber, selvom dem findes der også mange af.

Forstil dig at du har en blank A4 side:

Mandag 1
Billede Tirsdag 2
Onsdag 3
Torsdag 4
O.s.v.

Jeg har forgæves forsøgt at søge på nettet men har ikke kunne finde det jeg søger, jeg håber derfor nogle ligger inde med en skabelon eller ved hvor man evt. kan finden den.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 23-05-06 00:21

Du kan kigge lidt her,det kan være du kan bruge noget af det

http://office.microsoft.com/da-dk/templates/CT011653371030.aspx

Kommentar
Fra : amidk1

Dato : 23-05-06 00:38

Hej jangchr.

Tak for svaret, men desværre nej. De skabeloner microsoft har på deres hjemme side er ikke lige det jeg skal bruge.

Hvis jeg udtrykker mig uklart så skriv det venligst, så skal jeg forsøge at forklare det på en anden måde.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 23-05-06 06:56

Hvis jeg skal lave en kalender, laver jeg den i Word. Du skal, så vidt jeg kan se, bruge en månedskalender med dag, dato og måske en linie til at skrive på, altså vælg Tabel, vælg 3 kolonner (ugedag, dato og tekst) og 31 (eller 30) rækker. I Autoformat kan du vælge det design, der kommer nærmest på det, du ønsker - du kan altid lave farver, skrifttyper, stregtykkelser m.v. om.
Så må du selv have bøvl med at skrive mandag, tirsdag o.s.v.,men når du har lavet den første uge, kopierer du den bare og sætter ind 3-4 gange neden for. I overskriftsrubrikken skriver du månedens navn. Husk at fjerne lodrette streger i denne linie
Så indsætter du dit billede lige dér og i den størrelse, du ønsker det. Alt efter billedets størrelse kan du sætte det ved siden af, bagved eller i tabellen. Og du kan også selv vælge, om kalenderen skal være på lodret eller vandret papir, ligesom du selvfølgelig selv bestemmer, hvor stor kalenderen skal være.
Endelig kan du jo vælge den i Publisher, der kommer nærmest, det du ønsker - og så lave den om.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-05-06 08:39

Du kan evt. lave selve kalenderen i Publisher og hente data du har lavet i eks. Excel.
Det kræver lidt arbejde men så får du den også som du vil have den.
Her er hvad jeg laver hvert år.
www.hirsenet.dk/untitled.htm
www.hirsenet.dk/untitled2.htm
Det vil være tilgængeligt et par dage.

Kommentar
Fra : amidk1

Dato : 23-05-06 16:34

Tak for jeres svar... Jeg vil nu give mig i kast med at lave en kalender, jeg havde dog håbet på at jeg kunne få automatiseret det hele en smule... Men på med vanten og så igang.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-05-06 17:09

Jammen det er jo det du kan "automatiseret en smule"
Jeg laver en måneds beregning i Excel ved bare at taste det første tal ind
Jeg havde regnet med at du kunne se det foroven.
Når jeg så har alle dagene så markerer jeg det hele og sætter ind i tabellen i publisher.
Tabellen skal have 5 x 8 celler
I C5 er formlen B11+1
I D5 er formlen C11+1
I B8 er formlen B7+1
Det lille sorte kryds i cellen B8 kan trækkes op til B6 og nu tæller den derfra.
Trækker du krydset sideværs vil de celler også lægge 1 til

Her er en kalender du kan kigge efter: http://www.rmadsen.dk/kal/