/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med inst af XP pro
Fra : TCMathiesen
Vist : 526 gange
50 point
Dato : 22-05-06 21:32

Hej ALLE

Min ven har en Dell Dimension 8400 intel pentium 4. 3,Ghz 2 giga ram, som har kørt uden problemer det sidste år, nu har han så fået virus og prøvet at slette det selv. Da jeg fik pc over satte jeg xp pro cd i og lavede nyt drev og ny inst trode jeg bare lige. Men nej nej. Jeg kan lave nyt drev på pc men under inst kommer der blå skærm. Skærmen kommer ikke med samme besked hver gang.Jeg har sat sata disk i anden pc og formateret og lavet nu partition men også uden held.
Jeg har skiftet kabler....anden harddisk.... også prøvet en IDE HD men samme problem....skiftet ram....og har prøvet nyt cd rom drev og et dvd drev....har også prøvet min egen win xp pro og min media center 2005 cd, men intet hjælper. Der kommer hele tiden blå skærm. Nogle gange kan den indlæse noget af det, men så starter den med at sige at den ikke kan indlæse forskellige filer, den når til 35% og så begynder den med alle de forskellige filer som ikke kan installeres.

Har slået netkort.... lyd... osv fra på bundkort så det ikke skaber problemer.

Er der ikke en som gider hjælpe mig, jeg har nu prøvet i 2 dage uden held.
Og det er jo træls når jeg nu har sagt det fixer jeg og nu sidder jeg så her, og hjælper I mig vil jeg jo klart tage hele æren selv hi hi

Giver gerne flere point til den der løser mit problem.

Venlig hilsen
Tommy Mathiesen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 21:39

SATA disken skal have en driver lagt ind i starten af indstallationen, hvor den skriver tryk F6
Det vil altså sige at den HD er tom eller er den gamle partition der endnu.
Har du gjort den nye HD og partitionen aktiv - for ellers kan den ikke bote på den når du har lagt XP ind.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 22-05-06 21:43

DU er sku hurtig hi hi
Jeg har også prøvet med sata disk men det hjælper ikke derfor prøvede jeg med IDE HD.

HD er aktiv

Når det går godt kommer inst til 35% men så sider den den ikke kan installer flere filer fra cd rom. jeg kan blive ved med at trykke enter og så tager den nogle af dem, men den stopper så og går i blå skærm igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 22:00

Måske skal du lade XP formatere den HD
Hvis du bruger SATA disk så har du en diskette klar med driver.
Bruger du IDE så HD på IDE primary som master
og din CD/DVD på sekundary IDE som master
Start med XP-CD og
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
fortæl evt. hvad der ligger på HD af partitioner og hvor store hvis den altså ikke er helt tom

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-05-06 22:19

jeg har haft samme problem, der var det og at installationen kørte fint et stykke tid men så kunne den ikke kopiere en fil.. der hjalp det med et nyt cd/dvd drev..

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 22-05-06 22:20

Jeg har prøvet at lade xp formatere og lave nyt drev uden held, derfor tog jeg HD ud og tog den i min egen pc for at prøve at formatere den der og lave nu Partition men ingen af dele virker....
Jeg har gjordt det med SATA både med disk og uden,samme problem desværre.

Da jeg brugte IDE var det som du siger.

HD er en 160 giga WD SATA.
http://www.westerndigital.com/en/library/eide/2579-001037.pdf
Har det noget at sige med jumperen, Der sad ingen på og den virkede jo før han fik virus.
Men jeg er virkelig lost med den her pc, syntes jeg har prøvet alt andet end at skifte, bundkort...cpu... grafik, men syntes jo ikke lige det kan være det, eller måske er virus gået i BIOS ???????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 22:25

Jeg ved ikke hvordan SATA jumpes men den sidder jo alene på den port.
Men den kører jo først lige driverne ind og genstarter og så indstallere..........så der er kontakt til den aktive partition, skulle jeg mene.

Har du diskettedrev på den comp. og kan du lave en diskette på den du skriver fra.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 22:36

Jeg sender lige to disketter ti dig, via privat besked.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 22-05-06 22:38

Hej E.C Jeg er mega taknemlig for du gider prøve hjælpe.

Jeg har floppy på, og jeg har fået den diskette han havde med , der ligger 2 driver på. Den første er .
Intel 82801FR SATA RAID controller (Desktop ICH6R)
Intel 82801FR SATA AHCI controller (Desktop ICH6R)

Jeg har prøvet at inst dem begge på hver sin inst selvfølgelig.
OG uden hjælp, ved ikke 100 og det er den rigtige driver men han siger det var den han har brugt de andre gange så det må jeg jo gå ud fra. Og fejlen kommer jo også selv om jeg bruger IDE

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-06 22:45

Har du prøvet at sætte bios til factory default eller safe?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 22:53

Hvis der kun er een SATA disk så skal du ikke bruge den Raid controler driver.
Og den skal ind når XP siger tryk på F6
Jeg er lidt spændt på hvad den viser med partition magic.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 22-05-06 23:01

Finder lige disk og prøver så )))))

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 22-05-06 23:03

Har du prøvet at sætte bios til factory default eller safe

HAR SAT DEN TIL DEFAULT OG DER ER IKKE EN SAFE PÅ DEN HER BIOS.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 22-05-06 23:05

E_C

DET VARE LIGE LIDT DEN SKAL LIGE FORMATERE DE 160 GIGA FØR JEG KAN PRØVE, DET HAVDE JEG LIGE SAT DEN TIL. IGEN IGEN IGEN IGEN

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 23:10

Ok tag det bare roligt.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 22-05-06 23:35

Jeg lukker for i dag.

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 22-05-06 23:42

OK E.C

Jeg takker for alt i dag og giver lige besked i morgen, den formatere stadig er kun ved 89% hi hi, men jeg vil prøve de disk i dag hi hi

Kommentar
Fra : TCMathiesen

Dato : 24-05-06 01:03

Hej.
Jeg har desvære ikke løst mit problem endnu er dog kommet lidt længer, ved at sætte pc ved vinduet, syntes køler på cpu bliver lidt for varm, men har jo ikke en at skifte med så jeg satte KÆMPE blæser på og kom så et godt stykke vidre, men den kommer stadig med blå skærm. Har nu prøvet at sætte en ny harddiske på men samme problem øv øv. Har opdateret BIOS øv øv ...

Kan der være gået noget i strømforsyner så den får for lidt strøm maske....

Takker utroligt meget for din hjælp E.C og håber jeg kan hjælpe dig en anden gang, bare skriv jeg skylder dig en.
Venlig hilsen Tommy

Godkendelse af svar
Fra : TCMathiesen

Dato : 24-05-06 13:35

Tak for svaret e.c.

Jeg har snakket med Dell i dag og som vi selv er noget frem til er det , Bundkort.....Cpu....eller strømforsyner der er noget galt med. Jeg prøver dog lige at lave ny inst på min egen pc og så flytter den over i hans pc bare for at prøve at se hvad der sker.
Har lidt svært ved at slippe den, før jeg ved 99% sikkert hvad der er galt.

Takker mega for hjælpen

Venlig hilsen
Tommy Mathiesen