/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mozilla Thunderbird: Kan ikke
Fra : lektortl
Vist : 758 gange
300 point
Dato : 22-05-06 17:53

Jeg har en mailadresse fra tele2 (oprindeligt fra tiscali) installeret i Mozila Thunderbird.
Pludselig benyndte den at nægte, at sende post til nogle mailadresser, mens det går fint til andre adresser.

Når den nægter at sende mail til en adresse kommer fejlmeddelelsen:

Der opstod en fejl under afsendelsen.
Postserveren svarede: xxxxxxxxxxxxxx prohibited. We do not relay.
Undersøg om din e-mailadresse er rigtig i din e kontoindstillinger og prøv igen.

xxxxxxxxxxxxxx står for mailadressen.
Det er de samme adresser der hver gang bliver blokeret - andre adresser kan jeg godt sende til - hver gang jeg prøver.
Så vidt jeg kan se, er både indgående og udgående post korrekt skrevet ind.

Hvad kan der være galt?

vh lektortl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-06 20:47

Kært barn har mange navne.
Det er muligt at de kun tillader webmail nu.
http://webmail.get2net.dk/ (også tele2)

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 23-05-06 12:10

Hej, det skyldes sikkert din SMTP opsætning. Hvis du f.eks bruger en SMTP server ifbm. med dit arbejde og har sat din Thunderbird account op med din private email-adresse er det ikke alle SMTP modtagere der vil acceptere emailen.

Der står lidt om det her (desværre på engelsk):

http://office.microsoft.com/en-us/assistance/ha011128331033.aspx

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 23-05-06 12:35
Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 23-05-06 15:03

Hej låwitt!

Jeg har tele2's ord for, at det er den rigtige smtp-server jeg bruger.

vh lektortl