/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ustabil computer !!
Fra : 2kroner
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 22-05-06 17:28

Hej hjælpere !!

Hjælp mig, min computer er så pokkers ustabil !!

Den er meget langsom til at starte op, billedet med "Windows starter" står der i 1½ minut, inden der sker noget.

Når den er startet op, går der mindste 1 min. inden der sker noget af det jeg vil ha' den til (opstart af Explorer, kigge i denne computer m.m.)

Exploreren lukker ned uden forvarsel mindst 10 gange på en aften.

Der kommer blå skærm mindst 2 gange på en aften.

Computeren "fryser" pludseligt, uden forvarsel mindst 2 gange på en aften.

Hvad kan der være galt ??

Jeg har kørt antivirus-check, spyware-check osv. osv.

Så hjælp mig !!!

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-05-06 19:15

Var jeg dig ville jeg kigge ind på www.arlet.dk det er en god mand vi har her på siden , men han har sin hjemmeside og han har det du skal bruge i tips o.s.v
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-06 23:07

1.) Foretag en Diskoprydning (..vælg også fanen; Flere indstillinger og under punktet 'Gendannelsespunkt' klikker du [Ryd op...])

2.) Rens din registreringsdatabase med dette program: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

3.) Lav en Diskfragmentering.

Genstart efter hvert punkt. Dette skulle/burde give dig en smule mere fart over feltet.

Din opstartstid afhænger iøvrigt af hvor mange programmer og services du starter op sammen med Windows

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-06 01:58

Måske er din harddisk ved at stå af, for en sikkerheds skyld, se at få lagt data du ikke vil miste, over på nogle CDer eller en anden harddisk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-06 08:11

En fejl i Windows? Prøv en genoprettelse : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 24-05-06 19:19

Jeg vil råde dig til at formater din pc helt. Alle de der rensnings programmer dur ikke rigtigt til noget, hvis jeg skal være helt ærlig. Gem det du skal have gemt på din harddisk. Derefter formater, og geninstaller alle dine programmer igen, jeg ved godt at det er krævende og træls, men når det er gjordt så virker den 100% igen, trust me!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-06 20:57

Jeg vil give teh_nixc ret.

Som det lyder er der vist kun en formatering der duer og så starte helt forfra med installation. Jeg har selv fruens pc der har samme symtomer og ligegyldigt hvad jeg sletter, defragmenterer o.lign hjælper det ikke rigtigt. Helt forfra er sagen. Men husk at gemme alt hvad du kan få brug for, tænk virkelig det hele igennem før du formaterer. Held og lykke.