/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pocket pc
Fra : janik
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 21-05-06 17:37

Jeg har fujitsu siemens loox 410.
Den kører med windows pc premium 2003.
jeg kan ikke starte programmer op i den mere, den har ellers
kørt rigtig godt indtil nu .
Den skriver at der er for lidt hukommelse og at jeg skal
afslutte de programmer der kører.
Det har jeg gjort mange gange uden held.
Den ville ikke starte activesync op .

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-05-06 19:21

Er du så langt at du kan trykke ctrl + alt + delete og åbne jpobliste og herr lukke de programmer der kører.
Der kører mange programmer der ikke vises nederst på skærmen

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-05-06 19:33

nej jeg kan ikke få keyboardet frem ,men
jeg kan komme ind i settings og system og memory.
Der er bare ingen programmer der kører.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-05-06 19:46

Nu er jeg ikke så meget inde i pocket pcér så hvis du ikke kan åbne i fejlsikret tilstand så må du vente til en af nørderne ser dit spørgsmål

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-05-06 20:00

hvordan åbner man i fejlsikret tilstand på en pocket pc.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-05-06 20:24

Det er det jeg siger jeg er ikke så meget inde i det, prøvede kun at hjælpe

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-05-06 22:51

Hej Jank,

nu kenderjeg ikke fujitsu siemens loox 410. Men på min Medion MD 95000 ( MIO 168 ) har jeg 2 muligheder for at frigøre hukommelse:

1: Ved at vælge "Settings" og herunder "System" og derefter "Memory" - får jeg adgang til at se hvormeget af hukommelsen der er benyttet. Her inde kan jeg så vælge "Running Programs" og der vælge "Stop eller Stop All". Dette vil normalt frigive hukommelse.

2: Hvis det ikke hjælper, har jeg en "reset" knap/hul i siden af Pocket PC'en. Hvis jeg trykker på den, startes systemet forfra. - Bemærk det er ikke on/off kontakten på bagsiden, da den også resette til fabriksinstilling.

I din vejledning må der også være angivet hvad du kan gøre.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-05-06 23:00

jeg har prøver at reset den flere gange men det
hjælper ikke noget.
Den ville ikke åbne nogen programmer.
Den starter fint x-road op men alle andre kan den ikke
den siger bare at der ikke er hukommelse nok til at
køre programmet og at jeg skal afslutte nogle.
Der kører bare ikke nogen .

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-05-06 23:07

Har du undersøgt om der er kørende programmer, som jeg har angivet?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-05-06 23:17

ja og det er ikke nogen og dem der var jeg har lukket ned.
Kan man ikke formatere den og starte forfra.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-05-06 23:24

Har du kigget i din manual - der må være en mulighed for "Reset".

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-05-06 23:30

Der burde være et lille hul (Soft-Rest) til højre for ActiveSync kontakten. - Det fremgår af manualen.

se evt. http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/manuals.html

Kommentar
Fra : janik

Dato : 22-05-06 17:25

hej
Jeg er prøvet at reset knappen flere gange det hjælper bare ikke noget.
Jeg har lagt nogle demospil ind i den kan det være dem?
De står ikke under fjerne programmer.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 22-05-06 18:06

Prøv at kigge i din manual under problemløsning og tips.

Der er f.eks. angivet, at det anbefales at man tager backup inden installation af ny software.
Yderligere anbefaler de, at foretage Soft-reset(varmstart) eller også sætte PC'en tilbage i udleveringstilstand - se afsnit om "Reset af Pocket-PC i leveringstilstand". Der er også oplysning om evt. backup af data på memory card. - Prøv at læse siderne fra side 53 og frem.

Alternativt må du kontakte Siemens support.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-05-06 18:26

Som jeg sagde så erjeg ikke mget inde i pocket PCér jeg har lige fåat en brugt Mio 168, og skulle selvfølgelig prøve on/off knappen, det skulle jeg aldig have gjort. Memory kortet blev slettet og den gik tilbage til fabriksindstillinger. GPS havde kun kort over Bruxelles. Problemet er dog løst og jeg har lært at tage backup, f.eks af kortet med en kortlæser. :)

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 22-05-06 19:12

Tak for svaret IBM760.