/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rustpletter på et plasticbord
Fra : Ard
Vist : 925 gange
50 point
Dato : 21-05-06 15:57

Hvordan fjerner man rustpletter på et plasticbord?

Accepteret svar
Fra : droslerne

Modtaget 60 point
Dato : 21-05-06 16:24

Der skal du vinerkalk det billigt og købes hos farvehandler
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Ard

Dato : 21-05-06 16:33

Jeg prøver det. :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-05-06 16:40

Dette råd er til rust på linolium, men måske du kan bruge det alligevel hvis vinerkalken ikke hjælper

http://www.ask-alex.dk/4584_Saadan_fjernes_rust_fra_linoleum.html

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-05-06 19:56

Det afhænger af hvad slags plast det er.

Nogle plastarter er ret åbne så jen kan trænge ned i den og ruste.

Det er i så fald meget svært at fjene.

Du kan prøve med en fortundet stærk syre som , feks svovlsyre.

Hvis du ikke ved hvordan man omgås den slags. så lad være,

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 22-05-06 01:00

plasticbord
køb et nyt i træ

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 22-05-06 09:48

En andenstærk syre, er oxalsyre, der samtidigt kan være med til at blege plastikken en lille smule.

Godkendelse af svar
Fra : Ard

Dato : 22-05-06 18:38

Tak for svaret droslerne. Jeg har brugt vinerkalk og rustpletterne er helt væk.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-05-06 19:05

Selv tak det er et gammelt råd man kan bruge det til næsten alt uden at problem.
Hilsen Rober