/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Bor i spanien men børn i DK
Fra : mallorca
Vist : 886 gange
200 point
Dato : 21-05-06 12:31

Hvorfor er det så svært for det danske system at se at fordi man bor i udlandet er man ikke mindre forældre

Accepteret svar
Fra : k1975

Modtaget 210 point
Dato : 21-05-06 12:38

Kunne du ikke uddybe det?

Hvonår er det du, ikke bliver betragtet som forældre.

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.

Godkendelse af svar
Fra : mallorca

Dato : 21-05-06 12:57

som sagt bor jeg i Spanien og jeg har 2 børn i Dk en hos sin Far og en hos en plejefamilie den store er i plejefamilie fordi hun kom ud i noget snavs der hvor vi boede i Dk så for at få hende væk fra miløet valgte jeg en plejefamilie på landet en lille bor hos hans Far fordi da den store kom i pleje mente han at han ville prøve at bo hos hans far hvilket jeg ikke ville modsætte mig det viser sig dog senere at dette skulle jeg bittert fortryde for nu må jeg ikke se den mindste der bor hos fadderen fordi jeg bor i spanien og fadderen bruger vold på knægten for at han skal sige at han ikke elsker og tør se mig men han tuder i tlf når jeg tilfældigt og efter mange opkald får fat i knægten jeg har kontaktet amtet og kommunen men uden held den store i pleje må jeg se hvis jeg andmelder min ankomst dog må jeg tale og sms med hende men stadig ikke optimalt når jeg kontakter kommunen ang problemer med plejestedet får jeg svar flyt tilbage til Dk og vi kan snakke !!

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 21-05-06 13:09

Hvem har forældremyndigheden og hvorfor flyttede du til Spanien,væk fra dine børn?

Er du nu sikker på, at der bliver udøvet vold mod drengen? Naboer,skole og andre institutioner ville sikkert reagere, hvis der var tegn på vold.

Hvor gamle er dine børn?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-05-06 13:29

Det er altid trist, når forældre ikke er voksne nok til selv at tage sig af sine børn. Mærkeligt... man skal ha kørelort for at føre bil, men børn... det er bare noget man kan få, og er man så ikke mentalt gammel nok, eller sig sit ansvar bevidst, så smider man dem bare ud til andre. Det er i situatuionen formentlig godt for børnene, men hvor er det dog synd.

Nå, men hvis du sidder på Mallorca, eller hvor du nu høvler rundt og hygger dig, mens andre tar sig af DINE børn, så håber jeg sørme at DINE børn trives. De kan i hvert tilfælde ikke gøre for, at de har uansvarlige og umodne forældre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-05-06 14:03

mallorca

Hvis du ønsker at drøfte min holdning til forældre der ikke er sig deres opgave/ansvar bevidst, så gør det i din tråd, og lad være at skrive til mig personligt som du gjorde. Hvis dine argumenter tåler dagens lys, så få dem frem her

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 21-05-06 14:56

Jeg har også fået et privat indlæg, er det ikke sådan det hedder?

Du kan ikke gøre noget med mindre du har forældremyndigheden.

Så mit råd til dig, flyt tilbage til Danmark.

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 21-05-06 15:28

altså flytte tilbage til Dk dvs at fordi man bor i udlandet har man ingen ret til at se sine børn sikke en gang #@!!!?%%%# at fyre af !!

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 21-05-06 15:40

Du har ret til at se dine børn, hvis du har fælles forældremyndighed.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 21-05-06 15:51

altså flytte tilbage til Dk dvs at fordi man bor i udlandet har man ingen ret til at se sine børn sikke en gang #@!!!?%%%# at fyre af !!

jeg fyrer ikke en gang #@!!!?%%%# af

men hvis du ikke har forældremyndigheden så har du på nuværende tidspunkt ingen rettigheder.

Det var det, jeg prøvede at forklare.

Søg fælles forældremyndighed, hvis du ikke har den. Så har du mulighed for at se dine børn.

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 21-05-06 16:00

jeg vil prøve at søge forældremyndigheden over knægten
jeg har søgt om samkvem som nu har taget 7 mdr og intet er på plads endnu ...

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 21-05-06 16:35

Det er sikkert svært at få samkvem, hvis du bor på Mallorca og din søn i Danmark.
Kommunen vil jo ikke sende din søn til Mallorca for at han skal se dig.

Har du tænkt på at tage til Danmark i løbet af sommeren, så du måske ville kunne
få mulighed for at se din søn og datter.

Forældremyndighed over din søn får du ikke så længe du bor på Mallorca.

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 21-05-06 16:44

det undre mig ang forældremyndigheden og at jeg ikke ville kunne få den fordi jeg bor her jeg har haft den fulde forældremyndighed i 9 år og gav den til fadderen (hvilket jeg har fortrut) pga flytning til Spanien nu ønsker knægten at komme her ned at bo men fadderen nægter selvom han lovede knægten og mig at hvis knægten skulle fortryde ville fadderen ikke nægte !!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-05-06 16:49

Vær nu bare ærlig... i det mindste overfor dig selv. Du valgte Mallorca, fordi du er den vigtigste for dig, og dine børn kommer så i anden række. Nu har du fået et anfald af bondeanger, eller den klassiske med Barcardifugtige øjne "uhuuuuu jeg savner mine børn" mens du gynger i solen under palmerne. Tag det roligt... det går over. I har jo trods alt sms'erne at samles om

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 21-05-06 16:49

jeg tager til Dk ca 3 gange om året for at se børnene men fadderen nægter mig at se knægten pga had til mig og fadderen skal beskytte sine løgne over for familie venner og min søn sidst jeg var i dk fik jeg gennem amtet lov til at se knægten de dage jeg var i dk men da jeg skulle hente knægten nægtede fadderen at udlevere ham pga jeg havde snakket med kommunen ang vold osv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-05-06 16:53

Nå men du har måske observeret at du ikke kan få min udelte medlidenhed, så jeg blir vel snart blacklistet. Det er en skam for børn, at den slags forældre findes. Sån er livet jo... desværre, men synd for børnene er det

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 21-05-06 16:56

klumme om jeg boede her eller i dk ville samkvemmet være den samme
ja jeg savner mine børn det samme savn jeg havde da jeg boede i dk !!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-05-06 17:05

Selvfølgelig savner du dine børn....... Det tvivler jeg oprigtigt ikke på. Men det vil føre for vidt her at forklare hvad der sandsynligvis er galt i familien. Og du kan heller ikke bruge det til en skid......nu.

Good luck med dit forehavende... men husk at dine børn er de svageste, og at det sikkert kræver at du tilsidesætter dit ego...... ofrer nget af dig selv og hvad du helst vil, (afsavn) hvis I skal få noget konstruktivt ud af fremtiden.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 21-05-06 17:52

"jeg tager til Dk ca 3 gange om året for at se børnene men fadderen nægter mig at se knægten pga had til mig og fadderen skal beskytte sine løgne over for familie venner og min søn sidst jeg var i dk fik jeg gennem amtet lov til at se knægten de dage jeg var i dk men da jeg skulle hente knægten nægtede fadderen at udlevere ham pga jeg havde snakket med kommunen ang vold osv"

"det undre mig ang forældremyndigheden og at jeg ikke ville kunne få den fordi jeg bor her jeg har haft den fulde forældremyndighed i 9 år og gav den til fadderen (hvilket jeg har fortrut) pga flytning til Spanien nu ønsker knægten at komme her ned at bo men fadderen nægter selvom han lovede knægten og mig at hvis knægten skulle fortryde ville fadderen ikke nægte !!"

du har selv fragivet forældremyndigheden. Derfor kan faderen nu bestemme om du må se din søn eller ej.

Hvis faderen alene har forældremyndigheden, kan du ikke gøre noget.

Det er synd for børnene, som bliver en "kastebold"

Gid forældre dog kunne enes om det mest dyrebare, deres børn. Penge mig her og der er ikke lykken, hvis der er børn indblandet.

"Hvorfor er det så svært for det danske system at se at fordi man bor i udlandet er man ikke mindre forældre"

Det er et valg, du selv har taget, dine børn har ikke bedt om det.