/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny bil
Fra : Sannie
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 20-05-06 21:38

Jeg overvejer ny bil.

Jeg har en del ønsker/krav.

Pris max. 200.000kr. alt inkl.

Den skal være på gule plader.

Det skal være en benzin-bil.

Man skal sætte sig IND i den (ikke NED i den)

Sæde og ryg skal være 'faste'... ikke bløde.

Der skal være justerbar lændestøte.

Det skal kke være suzuki Wagon - selv om det er en fed bybil.

Jeg lurer på mærkerne Fiat, Toyota og Opel.

Men indtil nu har jeg kun fundet Opel MerivaOK.

Har I nogle gode bud på andre mærker?

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 20-05-06 21:45

Jeg tror du skal tage en tur til Silkeborgs nye bilhus, der kan du prøve iflg. bilhuset prøve næsten alt.

prosat

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 20-05-06 22:00

Evt. en opel zafira. En lidt stor bil men en rigtig dejlig kvallitet. Den kan fås til lige lidt under de 200.000.

Mads

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-05-06 22:19

Opel, er billige i drift, de laver nogle rigtige gode motorer.

HOLD dig fra FIAT !!! Du bliver skuffet

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 20-05-06 22:20

Mazda 5

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 20-05-06 22:59

Mads, er Zafia' en ikke 'storebror' til meriva?

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 20-05-06 23:00

thulin.

Skuffet over fiat? Hvorfor?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-05-06 00:27

Hvilken bil du skal koncentrere dig om er svært at sige, ifølge min mening er de fleste nye biler lige dårlige.

Men ud af de du nævner der, ville jeg koncentrere mig om Toyotaen.

Opel har nogen rigtige gyserhistorier om alvorlige fejl og mangler på nye biler.

Og et lille hint ang. ny gulpladebil:

Sørg for at den har en tilladt totalvægt på max 2000 kg, medmindre du vil betale 8180,- i vægtafgift om året for en gulpladebenzinbil.

mvh dova

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-05-06 10:15

Fiat er en udemærket bil, - men man skal være helt klar over hvad man skal bruge bilen til. Er det temmeligt lange strækninger man skal køre, så skal det nok være en anden bil.
Jeg har selv en Fiat Uno fra 1993, det er en jeg har arvet, den kan stadig køre - i hvert fald det behov som jeg har. Det størtste problem var at anskaffe ny påfyldningsslange, men det er altså også i orden. Den har også trukket en Mercedes ud af en mudderpøl. Og jeg tænkte nu ryger bagenden af bilen! Men neej! Den er rimelig i reservedele. Men skulle jeg selv vælge en bil i dag, så ville jeg nok vælge et andet mærke. Fiat Uno er udgået af produktion, derfor kan det godt blive sværere at få reservedele til bilen med tiden fremover. ØV-Skulle jeg have bil i dag så ille jeg nok vælge et andet mærke. Og så ville jeg gå rundt og prøve nogle forskellige biler, indtil jeg havde fundet den rigtige bil( MÆRKE) til mit behov.
God fornøjelse!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 21-05-06 10:36

dova.

Super med sådan et fif! Dét kendte jeg kke.

Dét med Opels rennomé - er det ikke passé??

Jeg har førhen haft aversion mod Opel, men jeg er 'lidt lun' på deres Meriva

Jeg har indtryk af, at de har oppet sig og ikke leverer så skrantende nye biler som tidligere.

Jeg vil kigge lidt på Toyota - igen.
Jeg har haft en Corolla, og dén var jeg glad for.

**************************************

Jeg har selv haft en Tipo, og dén var jeg rigtig glad for.
Dén er stadig super, og min søn kører rundt i den.
Den er fra 1995 - sidste årgang den blev produceret.

Jeg havde ALDRIG problemer med den.

Fiat er en sej arbejdshest - men dog italiensk, så ikke alle modeller er lige egnede til dansk vinterklima.
Det gode (endnu én god ting) ved Tipo´en er, at den er galvaniseret.
Det mener jeg osse Meriva´en er.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-05-06 11:55

Vi har selv et par Ford Galaxy som vi er rigtige glade for - kan kun anbefales.

Ampere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-05-06 12:17

En side hvor du måske kan finde nærmere om nogen af de fejl og mangler andre bilejere har haft med de forskellige modeller

http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp

Der er så kun en Merriva nævnt, der har kørt 1500 km:

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1388

mvh dova

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 21-05-06 12:26

Tak dova ... sikken en servie.

Dejligt med links - især når det er sider, jeg slet ikke kender. SUPER

ampere

Dén ser osse lækker ud, men prisen er meget over, hvad jeg har at gøre godt med - til en ny bil.
Men tak alligevel.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 21-05-06 12:35

Kommer selvfølgelig an på hvor mange HK den skal have, men der er da nogle i prisintervallet optil 200 t.kr. Ellers har du overvejet en ny brugt, så får du meget for pengene - jeg kan anbefale Ald generelt - de køber flåder op og er til at tale med mht. pris og 100% garanti.

http://www.aldbilsalg.dk/93_14.asp?Fabrikat=Ford&Model=Galaxy&doors=&prisfra=0&pristil=9999999&kmfra=0&kmtil=9999999&aarfra=1800&aartil=2006&side=liste&seektype=V%2C+V%2B%2C+VI&kategori=1002&Submit=+S%F8g+

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 21-05-06 12:47

Jeg er lidt forvirret, for ét sted syntes jeg, Meriva´en havde en egenvægt på 2025 kilo (med anhængertræk).

Men her http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw1233.asp?bilID=353650 vejer den 'kun' godt 1300 kilo.

Jeg kredser meget om dén model -

Dog ville jeg helst ha´ haft den på benzin, men det føres den tilsyneladende ikke i.
Så må jeg lære at køre diesel.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 21-05-06 12:53

Glem det ... nyttelasten havde jeg glemt at lægge til!! *gg*

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 21-05-06 16:19

ampere jeg så først dit indlæg med ALD nu.

Tak - men jeg ønsker at købe en sprit ny bil. Tak for tanken og linket.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 23-05-06 00:13

Jeg har kørt mazda i mindst 30 år og har aldrig haft bøvl med dem, de kører altid! Så køb du roligt en Mazda 5 og læn dig trygt tilbage!