/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Kolde fingre
Fra : Shamrock
Vist : 1112 gange
15 point
Dato : 08-12-02 18:01

Mine fingre og tæer bliver meget hurtigt kolde/hvide/"døde" når blot temperaturen er nede på et par graders varme.
Det har selvfølgelig noget at gøre med blodomløbet, men er der nogen gode råd omkring afhjælpning af problemet.
Venligst Shamrock.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 18:29

Hej Shamrock

Du kan finde en brugbar løsning her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/4052

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 17:58

"Shamrock" <Shamrock.news@kandu.dk> wrote in message
news:wKKI9.62273$HU.4419535@news010.worldonline.dk...
> Mine fingre og tæer bliver meget hurtigt kolde/hvide/"døde" når blot
> temperaturen er nede på et par graders varme.
> Det har selvfølgelig noget at gøre med blodomløbet, men er der nogen
> gode råd omkring afhjælpning af problemet.
> Venligst Shamrock.
>
> --
>

Hejsa.

Sådan har jeg det også og savner også nogle gode råd.

Mvh Helle

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 19:30

>
> Hejsa.
>
> Sådan har jeg det også og savner også nogle gode råd.
>
> Mvh Helle

Hej Helle

Okay, så får du det også.
Du kan finde en brugbar løsning her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/4052

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 18:59

Helle wrote:
>
> "Shamrock" <Shamrock.news@kandu.dk> wrote in message
>
> > Mine fingre og tæer bliver meget hurtigt kolde/hvide/"døde" når blot
> > temperaturen er nede på et par graders varme.
>
> Sådan har jeg det også og savner også nogle gode råd.

Jeg er ikke stødt på noget, der kan forhindre kolde fingre (ud over at
blive inden døre, eller nogle ordentlige handsker). Men det bedste
middel til at få varmen tilbage i fingrene er kuskeslag, og det virker
meget hurtigt. Desværre er det ikke sådan ligetil at lave kuskeslag med
benene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-12-02 20:24

Min tidligere lærer på hf bruger gingko baloba, og iflg. hende virker det fantastisk.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 23:16

Rellom wrote:
>
> >
> > Hejsa.
> >
> > Sådan har jeg det også og savner også nogle gode råd.
>
> Du kan finde en brugbar løsning her:
> http://www.kandu.dk/dk/spg/4052

Det havde været bedre, hvis du havde skrevet løsningen her i stedet for
at henvise til en side som kræver registrering.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 00:01

Hej

Jeg har en gang læst at det skullehjælpe på blodomløbet (varmen) at spise et
par pebberkorn om dagen.

Kitty
"Shamrock" <Shamrock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wKKI9.62273$HU.4419535@news010.worldonline.dk...
> Mine fingre og tæer bliver meget hurtigt kolde/hvide/"døde" når blot
> temperaturen er nede på et par graders varme.
> Det har selvfølgelig noget at gøre med blodomløbet, men er der nogen
> gode råd omkring afhjælpning af problemet.
> Venligst Shamrock.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-12-02 01:45

"Kim Ludvigsen" skrev d. 08-12-02 23:16 dette indlæg :
> Rellom wrote:
> >
> > >
> > > Hejsa.
> > >
> > > Sådan har jeg det også og savner også nogle gode råd.
> >
> > Du kan finde en brugbar løsning her:
> > http://www.kandu.dk/dk/spg/4052
>
> Det havde været bedre, hvis du havde skrevet løsningen her i stedet for
> at henvise til en side som kræver registrering.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

hej Kim,

den pågældende løsning fra indlægget er følgende... -->
--------------------------------------------------------------------
Dette er godt at anvende:
Ginkgo Biloba (det kinesiske tempeltræs blade), 1 - 2 kapsler el. tabl. før hvert måltid i ca. 3 måneder.
Voksne: 1 kapsel 1 x dgl., ved særlige behov 1 kapsel morgen og aften. Virkningen vil kunne føles gradvist i løbet af få uger.
Indikationer: Naturlægemiddel ved længerevarende hukommelsesbesvær, koncentrationsbesvær og træthed hos ældre mennesker, svimmelhed, øresusen og hovedpine, tendens til kolde arme, kolde ben, kolde hænder, kolde fingre og kolde fødder, samt ved gang-udløste smerter i benene, gangbesvær (Claudicatio intermittens), som følge af dårlig blodforsyning hvor tilgrundliggende sygdom er udelukket af læge.
Midlet giver bedre blodgennemstømning til benene, hvorved smerterne, der giver gangbesvær, afhjælpes.
-------------------------------------------------------------------------- ----------------------------
Geriaforce, 10 - 15 dråber 3 x dgl. - Indikationer: Cirkulationsfremmende (blodcirkulation), koncentrations- og hukommelsesbesvær, modvirker øresusen, svimmelhedsamt kolde hænder og fødder. Kan anvendes ved graviditet og amning. Fremstillet af økologiske, friske Gingko Biloba blade, din garanti for et rent præparat i biologisk balance.

Jeg har selv prøvet med Ginkgo Biloba det er yderst effektivt. Du kan købe pillerne i Helsebutikker,--ellers kan du også bestille Online på : http://www.sundhed.dk/servlet/apoteketfrontpage/

Mvh
Parkenss
---------------------------------------------------------------------------

ellers ka' det ind imellem også hjælpe at bevæge fingerne og holde dem i bevægelse... eller putte dem ind på maven... det lærte jeg bl.a. inde ved militæret... bl.a. hvis en eller anden fik forfrysninger i tæerne, så var det bare med at ta' de kolde fusser ind på sin mave... brrr... pisse koldt for ens egen mave... men for vedkomne vil det gi' varme... samt ens mave får hurtig varmen igen...

desuden ka' det også hjælpe at puste "varm" ånde ind imellem fingerne, mens man nulre/gnidder dem sammen mod hinanden... lave en knytnæve og så putte dem op i armhulerne (uden på ens tøj/frakke/jakke)... eller evt. inde under jakken/frakken, specielt hvis det er en syntesisk glat jakke...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 15 point
Dato : 09-12-02 02:07

strarup wrote:
>
> desuden ka' det også hjælpe at puste "varm" ånde ind imellem fingerne,
> mens man nulre/gnidder dem sammen mod hinanden...

Jeg mindes at have læst, at man netop ikke må nulre kolde fingre (tæer
osv), at det kan ødelægge de små blodårer eller noget i den stil. Nogen,
der kan be-/afkræfte?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-02 00:22

er der nogen som kan hjælpe mig med at finde nyhedsgrupper for pårørende til
kræft ramte eller døde
jeanette

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-02 00:26

>
> er der nogen som kan hjælpe mig med at finde nyhedsgrupper for pårørende
til
> kræft ramte eller pårørende til døde
> jeanette
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-02 08:22

On Fri, 13 Dec 2002 00:21:53 +0100, "Jeanette Hansen"
<spammail@spamil.dk.com.pls.fuck.off> wrote:

>
>er der nogen som kan hjælpe mig med at finde nyhedsgrupper for pårørende til
>kræft ramte eller døde
>jeanette
>
Kære Jeanette
Hvad med de "rigtige" selvhjælpsgrupper der findes i de enkelte
kommuner. Du er vel ligeledes meget velkommen til at henvende dig med
"det du måtte ønske" i - helbred, sorg+krise- hvis det er
problematikker der kan dækkes ind der. Du er ligeledes velkommen til
at maile direkte til mig. Jeg har personlige erfarringer med
nærtstående, der er døde af kræft (og ligeledes havde henholdsvis et
meget lang/kort sygdomsforløb. Håber du finder det du søger.

--
Kærligst June

Godkendelse af svar
Fra : Shamrock

Dato : 19-12-02 21:31

Tak for svaret Kim Ludvigsen, dit forslag er allerede afprøvet, dog med begrænset succes.
Hilsen Shamrock

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-12-02 00:14

Shamrock wrote:
>
> Tak for svaret Kim Ludvigsen, dit forslag er allerede afprøvet, dog med
> begrænset succes.

Hvis kuskeslag ikke virker, er det fordi, du ikke slår kraftigt nok med
armene. Du skal slå hårdt og svinge armene så meget ud fra kroppen som
muligt (jeg tror slyngeffekten har en betydning her) - ikke de der
forsigtige slag, man ser nogle bruge.

Jeg har en fortid som avisbud, og trods tendens til kolde fingre kunne
jeg altid få varmen i fingrene ved at slå 10 til 20 kraftige kuskeslag.
Det lykkedes faktisk at holde varmen med blot et par tynde handsker i
selv den koldeste vinternat. Mit problem var så, at jeg i stedet fik
kolde tæer - som om det var en naturlov, at enten fingre eller tæer
skulle være kolde, suk!

--
Mvh. Kim Ludvigsen