/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Tallin
Fra : Dullermaren
Vist : 997 gange
500 point
Dato : 20-05-06 20:11

Er der nogen der ligger inde med erfaringer om ferie i Tallin ( Estland ) ?
vi er intresseret i en lejlighed/ sommerhus i uge 29/ 30
erfaringer med forholdene i almindelighed ? Rejsen ? (vi skal i bil med en gummibåd efter) samt en ekstra jolle på taget har hørt at nogle tager med et fragtskib fra kolding eller fredericia ... kan det passe eller hvad ??
ved godt det er mange spørgsmål , men alle erfaringer modtages med kyshånd
På forhånd tak
Dullermaren

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 21-05-06 00:36

Problemet med fragtskibet fra Fredericia er, at det koster en halv bondegård.
Nu ved jeg ikke hvilke prioriteter I har med hensyn til rejsen i forhold til:
1. pris
2. køretid
3. komfort

Jeg har selv sejlet to gange med færge fra Kappelskär-Paldiski. Kappelskär er 45 min. kørsel nord for Stockholm, mens Paldiski ligger en 45 min til en times kørsel fra Tallinn. Det er til gengæld klart den billigste færge jeg har fundet til Estland. Det er et selskab, der hedder Tallink, der sejler på den rute.

Det er DFDS der sejler på ruten mellem Fredericia og Kleipeda i Litauen. Du kan også sejle fra Kiel til Ventspiels i Letland.