/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinder til Honda SFX
Fra : Fijala
Vist : 1210 gange
500 point
Dato : 20-05-06 17:56

Heej !
Vi har en Honda SFX som vi overvejer at købe et nyt cylinder til!
Hvad er det bedste af ?:
Malossi Sport 70ccm , diameter 47mm ?
eller,
Polini Sport 70ccm , også 47mm ?

Hilsen Datteren :D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-05-06 18:10

Polini Sport 70ccm, men den helt store forskel er der ikke.
I det hele taget er alt hvad Polini laver dyrt, men godt.
Men du skal jo huske at sætte størrer dyse i karburatoren, og udstødningen skal ikke være orginal.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-05-06 18:12

okej Palle .
Tak for det.
Jeg har hørt at man ikke behøver at gøre noget ved dysen og karburatoren?
og udstødningen er ikke helt standart

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-05-06 19:29

Den er jo kun med 12 mm karburator, som der kommer meget mere sus igennem når de, skal føde en 70ccm cylinder, og med flere omdr. så du skal have en 80 dyse i, ellers brænder stempelet sig fast. Det kan du være helt sikker på.
Desuden skal du have et tændrør med andet varmetal, her passer et NGK B9HS Tændrør godt.
Det bedste var en 19 mm delorto karburator.
Desuden er SFX udstyret med en begrænset CDI, så du kommer ikke helt op i omdr. før den skiftes til en ubegrænset.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-06 08:42

Min far siger han skylder dig point for svaret med tankdækslet, så jeg har lige forøget lidt.
Jeg venter lige lidt med at acceptere dit gode svar. For det kunne jo være der kom andre indlæg.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-05-06 15:24

Jeg skal også finde stelnummeret da jeg skal bruge det til forsikringen men jeg kan ikke finde hvor det står. Er der nogen der ved det

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 21-05-06 16:34

Højre side under trinbrættet, altså under din højre fod.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 24-05-06 21:08

Hej Palle.

Som jeg kan se har min datter været inde og få hjælp af dig. Hun er jo lidt utålmodig med hensyn til det med cylinderen, men det kniber lige med tiden for øjeblikket. Arbejdet tager megen af min tid lige nu.

Men du har jo ret også med hensyn til stelnummeret, så nu kom der endelig forsikring på den.

Du får pointene for dit gode svar

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-06 21:48

Tak, ja vi kan jo ikke have hun kører rundt uden forsikring, desuden skal hun have kvittering på policen på sig.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-05-06 20:41

Efter nøje efterforskning viser det sig faktisk at stelnummeret ikke sider i højre side under trinbrættet med på stellet bag forgaflen på højre side. men pyt forsikringen er i orden men vi kom til at snakken om det og det var først der hun fortalte mig at de havde fundet det der.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-06 22:22

Den er begge steder, og skal være begge steder.
VH Palle Hansen