/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dansk Lov er det en hån ?
Fra : sofus.dk
Vist : 804 gange
10 point
Dato : 19-05-06 18:23

Sad lige og så nyhederne.

Og blev lidt fornærmet over de domme der bliver afsagt herhjemme

At misbruge børn og andet, inden for samme kategori, giver næsten ingen straf..

Men at en Dansker der begår medlidenhedsdrab, risikerer livstid.
Jeg kan forstå at man hjælper et menneske godt på vej, til et bedre efterliv.
Hvis personen er så dødsyg, eller har ufattelige smerter, der ingen Medikamenter kan klare.
Istedet for bare at ligge og vente
Men at skulle/kan risikere livstid, er latterligt.

Skulle jeg selv komme dertil, ville jeg ønske, at der var en der ville hjælpe.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-05-06 18:35

Ja, jeg kan kun give dig ret i det standpunkt.

Problemet med modviljen over for medlidenshedsdrab, tror jeg kun bunder i en frygt for at det misbruges.

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-05-06 18:35

Det er ren hykleri.................for dyr må ikke pines i samme grad.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-05-06 18:47

Og for at gøre det endnu mere hyklerisk/latterligt retsforfølges man over 10 år efter, det er sket.

Diana har enda fortalt det i sin bog for flere år siden.

Man skulle tro, at det var politimesteren i Slagelse, der er opfinderen af denne genistreg.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-05-06 18:52

Når man ser det med STORE øjne, at ødelægge et barn, voldtægt/vold, eller eller anden form for Psykisk vold, burde straffes med en straf der ligger langt over MORD.
Da du ALDRIG får et velfungerende menneske tilbage.

Ligeledes burde straffen for falsk vidneafgivelse, straffes meget højere. MIN MENING

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 19:04

danske politikere der er bange for at gøre noget der virker af angst for konsekvenserne for dem selv

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-05-06 19:05

Og angående dyr.

Kan kun give dig ret.
Men det bunder vel i, om der kommer et VALG.

Tvivler på det kan misbruges, hvis du selv beder om DET.
Burde stå i et testamente,,,Mit testamente,,, tro jeg det hedder, hvor man giver ret til, at ens organer bliver genbrugt

Men alt kan selvfølgeligt, misbruges.
Har selv et lille lager af piller, til samme foremål.
Så man ikke skal ud og tigge.
Hvad mange af disse mennesker JO SKAL.
Men ikke noget, der skal få jer op af stolen.

Bare i tilfælde af stærke smerter, og ovennævnte.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 19:11

sofus.dk det er lidt af et tabu emne at tale om medlidenhedsdrab - det bliver ofte misforstået med vilje - medlidenhedsdrab ??? forkert ord - barmhjertigheds hjælp ville dække lang bedre.

Aner vi uvidende en disse om at det sker uden nogen aner det egentlig - netop i misbrugs øjemed ???

Dyr må ikke lide - hvorfor må og skal mennesker så ????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 19:12

vedr dianas sag - det er en politibeslutning - og hvad fanden har de forstand på det ?????

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-05-06 19:16

OK, muligvis det kan minde lidt om en vis hr Hitler.

Men syntes virkeligt det burde tages op.
Mener det er i Holland, eller andet EU, de har en ordning, hvor du får udleveret piller ????
og får et rum stillet til rådighed, lovligt.

Men vil ikke hænges op på detaljerne i forløbet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 19:22

jo det er i holland.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-05-06 19:32

Mente det nok.
Mener også det var i TV, på et tidspunkt

Men hvor er det klinisk, værsgo,,, tag en pille og skyl.

Istedet for, at være omgivet af mennesker man kender og kan lide.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-05-06 19:34

Men i det tilfælde miritdk, mener jeg der var tale om et menneske, der var ved sit fulde 5 og intet fejlede, men var bare træt af livet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 19:34

hvem ved hvad der foregår i de små hjem ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-05-06 19:36

tror træt af livet efterhånden er blevet en talemåde - tror ikke på at vi mennesker i virkeligheden ønsker at dø - måske af uvidenhed - måske af angst - whatever.
Er et menneske direkte træt af at leve ligger der formodentlig/normalt i det tilfælde - langt andre og dybere årsager.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-05-06 19:46

Træt af livet = hæng dig i et træ

Men syntes det VAR lidt af et sidespring ELLER
OK kom selv ind på den.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-05-06 22:59

Ja, sekvensen i fjernsynet var fra Holland.

Og det var noget af den mest værdige slutning på et liv, man kunne forestille sig.

Men her til lands dyrker vi det hvidkitlede overherredømme.

De akademiske levebrødssamaritanere ved jo, hvad der er bedst for os, og hvis du tror, at du har bestemmelsesret over dit liv, tager du fejl.

Der er jo nogen, der lever af at holde dig i live !!!

Og en umælende "grøntsag" er jo noget nemmere at have med at gøre end en "brokkerøv" på efterløn.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-05-06 00:13

Det værste ved det hele er, at den form for "medlidenhedsdrab" faktisk foregår ret ofte.
Min egen mor lå også med canser i hele kroppen og havde ufattelige smerter. Hun var nærmest i coma, og trak vejret meget besværligt.
På det tidspunkt lå hun på en aflastningsstue på det lokale plejehjem.
Jeg husker tydeligt, at den vagthavende sygeplejerske kom ind og kaldt mig udenfor døren og spurgte om ikke vi skulle give min mor en lidt større portion morfin, så hun kunne få fred?
Og jo, naturligvis skulle hun det...min mor led og kunne ikke give slip, måske netop p.g.a. smerter.
Hun fik en værdig død og det var en stor lettelse da hun åndede ud.
Det er nu 12 år siden og naturligvis savner jeg hende endnu, men jeg er glad for at der var en mulighed for at hjælpe hende på vej.
Vi hjælper jo også mennesker ind i denne verden..hvorfor så ikke ud?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-05-06 00:31

Sofus. Jeg er enig. Og hvis det skulle komme dertil med dig, kommer jeg gerne til din hjælp.

Som Naturvejleder kender jeg alt til planterne i den danske natur. Også de giftige. Jeg har for længst sikret mig et lager af tørrede urter.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 20-05-06 00:41

Arne, har du så styr på hvordan de virker? Jeg ville nok være en smule skeptisk der..mange virker jo en smule langsomt og med kramper, lammelser og åndedrætsstop.

Jeg er nu nok en af de mennesker som ikke selv ønsker at stoppe livet før min krop selv siger stop, men al respekt for dem som ønsker det sådan.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-05-06 01:06

Sofus - Jeg trækker mit tilbud tilbage. (Sorry) . Det kunne blive betragtet som at jeg var villig til at rejse rundt i DK og aflive mennesker. Dette er ikke tilfældet.

Mango. -> Ja jeg har helt check på stofferne.

Selv om jeg er svampe-ekspert og kender alt til Mycotoxiner (svampegifte), kunne jeg aldrig drømme om at tage hverken mit eller andres liv ved brug af Svampe. Mycotoxinerne er ganske vist dødelige, men de medfører en alt for langsom og smertefuld død.

Der findes adskillige planter i DK der er bedre egnet til det formål.

Jeg er enig med dig i at selvmord er en skide dårlig ide, MEN at hjælpe en døende over de værste smerter, som Diana Benneweis har gjort for sin Fader, synes jeg er helt OK.

Så skal man bare vide hvordan man gør.

K.H. Arne

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 10 point
Dato : 20-05-06 12:30

Hej Sofus

Jeg er helt enig i dine betragtninger. Tænk at det straffes hårdere at begår økonomisk kriminalitet frem for at voldtage og sælge et barn til prostitution......det er fuldstændigt forkasteligt sådan som straffene er skruet sammen i Danmark - jeg vil personligt hellere blive bestjålet e.lign frem for at være blevet misbrugt/voldtaget som 11 årig.

Ampere

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 20-05-06 14:31

Det ville 100% tager overhånd hvis alle fik lov til melidensheds drab og når nu vores lov er sådan som den er, skal den også overholdes.
Med hensyn til Dians aflivning af sin far, så i spjældet hende, lige ret for alle, Hun kunne bare havde holdt sin kæft.
Men det er selvføgelig også rart at føle med dem, der er lidt kendte eller hvor pressen kan få folk med på den værste, det bare at hoppe med på vognen gudfade bevares en gang hyklere.

MVH Robert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 15:05

droslerne der er nok ingen der mener at alle skal have fri adgang til at begå drab og kunne undskylde med medlidenheds/barmhjertigheds drab

diana eller almen mand/kvinde - det er bedøvende ligemeget.

Spørgsmålet her været oppe i årevis - (nu er jeg jo som du siger ung og uvidende *LOL*) - og herhjemme er der aldrig forekommet andet end snak i forhold til visse andre lande hvor det er under kontrol- hvad det selvfølgelig skal være.

Jeg har personligt været i en situation hvor ægtefællen og vi andre da inderligt ønskede at kunne ende nogle forfærdelige lidelser - gjorde det ikke - vidste heller ikke hvordan - men personen in fråga havde det forfærdeligt de sidste dage og kunne være sparet for smerter og lidelser der ikke synes gjort noget ved. Uværdigt og u-udholdeligt for personen - er det rimeligt ??

Ja loven skal overholdes - indtil der dømmes anderledes ! Bare een enkelt sag der falder ud danner jo præcedens.

som et ps hertil : hvis jeg lader mit kæledyr lide - have smerter vil jeg omgående blive meldt for dyremishandling !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 15:14

sad for i øvrigt også igår og spekulerede lidt over :

knægt - mindreårig - stikker en person ned på gaden og får husly med tv - stereo - god mad og garanteret lang behandling hos en psykolog der dømmer han er ude at trit med dit og dat - han kommer ud vupti og kan fortsætte - hvis han ikke bliver nuppet igen - og tilmed få både hjælp fra kommune mm -øhhh ?????

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 20-05-06 15:46

miritdk
Hvis der blev lavet en lov der sagde, at personer der er hjernedøde og af anden sygdom at livet er slut og det kun er tid, ville jeg da til en hver tid sige, det ville være dejligt at godkendte læger efter loven ville hjælpe.
Men det at børn og familie begynder at aflive et andet familie medlem fordi alt håb er ude er forkasteligt.
Med hensyn til den sidste kommentar der holder jeg med dig til en hver tid.

PS jeg ved godt at jeg engang skrev det til dig med ung o.s.v det var ikke ment på den måde du tænker på.
MVH Robert

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 20-05-06 15:50

Og for øvrigt en god diskution er sundt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-05-06 15:56

hmpffff nu kan jeg jo ikke udgive mig for en ung dejlig pige mere - snyyyyyyyyyyyd (ps - hvordan tænker jeg ?????)

klart diskuteren er sundt - indtil en eller anden går helt forkert og totalt amok - så er det NOK !!!

gad vide om sofus.dk har lagt sig til at sove vintersøvn - øhhh - ok - han dukker nok op og spørger hvor i alverden lørdag og søndag blev af

syng en sang for os droslene så sker der noget nyt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-05-06 00:22

Ja, det er nemlig det Diana er med til: at få gang i diskussionen, og det er super synes jeg...jeg synes bestemt ikke hun skal straffes.
Hvis hun skal, er der utroligt mange mennesker der skal i fængsel...og så skal vi dælme have bygget nogen flere..samt have flere midler til fængslerne..er du tosset, det har vi da ikke råd til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 09:19

ike råd til flere fængsler mango ????? Nåååååå nej så er det jo lettere at lade forstyrrede unge og gamle for den sags skyld gå rundt og myrde løs og slå folk ned - det er sikkert langt billigere med begravelser !

Selvfølgelig er diana den der har sat gang i problematikken om aktiv dødshjælp - igen !!!!! Men den her for søren da kørt i mange mange år.

(anholdelsen er baseret på hendes bog - nu ville det jo være lidt sjovt hvis hun havde skrevet netop om det i fri fantasi)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-05-06 10:22

Der kom da gang i den..

Mener at aktiv dødshjælp har været oppe mange gange før, ï TV.
Uden der var SÅ megen postyr ved det.
Måske fordi det er en kendt person.

Mener at huske et plejehjem, der kunne komme under samme kategori.

Og en syg mand, der led af AIDS.

Men helt enig, som loven er, SKAL den overholdes

Men mange læger giver efterhånden også mere smertestillende, end de egentligt behøvede.
Da de inderst inde godt kan se problemet.
Et menneske, der ikke er ved sine fulde 5 og ikke kan drikke eller spise
og bare ligger og visner stille OG LANGSOMT ind, det er på ingen måde værdigt.
Og så måske ligefrem beder om at det kan få ende.

Og ampere,,,takker, der jeg egentlig ville hen.
Dødskørsel i biler, med døden tl følge, næsten ingen straf.
TOTALT uansvarligt, mere kan der ikke siges om det.

Og at se, at visse af disse forbrydere, sidde på et forsorgshjem eller andet godt og varmt sted.
Det kan i nogle tilfælde få mig til at koge over.
Især når disse, begynder at klage over forholdene.

Tror der er mange hjemløse i DK, der ville ønske at de havde samme, dejlige omgivelser.
På et tidspunkt, i mit liv, tænkte jeg da på at lave et eller andet, der kunne skaffe mig "ind i varmen"
med behandling og andet godt.
Men hvad/hvem skulle det så gå ud over, så den faldt da hurtigt ned igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 10:32

morn (næsten) sofus - du er klar over det er søndag idag ikke ???

ingen yderligere kommentarer lige nu

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-05-06 10:35

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-05-06 21:22

http://www.kandu.dk/Spg87960.aspx#963963

Vil du godt uddybe det i dette spørgsmål http://www.kandu.dk/spg88046.aspx

arne.jakobsen jeg forstår ikke hvorfor man skal gemme tørrede giftige svampe, men nu har du muligheden for at svare.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-05-06 21:26

du go´este ans -

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 09:05

Om arne vil have tørre svampe, må da være hans problem.
Jeg har hørt om mennesker der samler på menneske dele.

Men sikkert og vist, du får dem ikke i mig.

Har eksperimenteret med dem i mine yngre dage, og det kan jeg ikke anbefale.
Da det kan medføre Psykoser og andre ubehageligheder.

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-05-06 09:15

Ikke fordi, det at miste penge eller andet ikke betyder noget.
Men man ser næsten hver dag i Tv, at der er en ny og total latterlig Retskendelse.
Men det er jo også bare min mening.

Men at høre Politikere "vrøvle" om hårdere straffe er lidt af en hån, mod de mennesker der stemmer på dem.

På et tidspunkt, tror jeg der er visse mennesker der ser stort på LOVEN, og begynder på selvtægt, hvilket efter min mening er endnu værre.
Men fuldt forståelig, når der intet bliver gjort.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-05-06 10:03

Jeg er også af den opfattelse at man skal overholde loven, men når det er sagt kan jeg absolut godt forstå at der er nogle der vælger at begå selvtægt. Jeg vil da ikke selv kunne udelukke at jeg ikke selv vil kunne gribe til selvtægt når det danske retssystem svigter. Tænk at en voksen mand kun får 2 års fængsel for at have voldtaget en 11 årig og givet faren penge for det...min "trøst" er at han kommer i fængsel og forhåbentlig får en "kærlig" behandling derinde - problemet er så hvis han ikke kommer under psykologisk behandling og evt. medicinsk kastration.

Mine egne oplevelser med politiet har ikke været god som anmelder af ulovligheder/forbrydelser - derfor skal der efterhånden meget til før jeg gider ringe og anmelde noget.

Ampere

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-05-06 18:06

Jeg skriver jo netop (hvis man gider læse) at jeg IKKE kunne drømme om at bruge svampe til at tage livet af hverken mig selv eller andre. Jeg anbefaler tørrede giftige urter, da de er langt bedre og hurtigere virkende. At jeg selv har et lager af disse kommer da ingen ved. Jeg kunne jo qua min viden om disse ting, på den måde sikre mine kære imod at måtte hjælpe mig af med livet. JEG kan selv hvis JEG føler behov derfor. KH. Arne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-06 18:17

Citat
At jeg selv har et lager af disse kommer da ingen ved

hvorfor filan skriver du det så