/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
trådløs internet
Fra : janik
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 19-05-06 10:40

Vi har fået opstillet et trådløs internet forbindelse i vores lille by.
Det er noget der hedder Voice|bricks ,det er en forbindelse
med 10 mb til 40 brugere.
De skriver at jeg kan bruge en trådløs router til at modtage signalet med
de skal have mac adressen men er det i routeren eller netkortet da
det er 2 forskellige adresser.
Og er det mulig at modtage internettet med routeren og sende den
videre i hjemmet.
Routeren er en d-link 524
Og er der nogen der har prøvet Voice|bricks da det
ikke er helt oppe at køre endnu.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-05-06 11:29

Det er MAC-adressen på det der modtager signalet fra access-punktet.

Hvis det er routeren der kan sættes op til at modtage fra access-punktet, så er det dens MAC-adresse der skal bruges !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 19-05-06 11:48

lad os høre lidt mere, om dette fællesnet
jeg ved at andre er interesseret

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-05-06 11:57

Læs her http://www.voicebricks.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-05-06 17:47

Jeg ved at man på sydhavsøerne, har trådløs internet i flere større byer.
Her får man så en modtager, som tilsluttes det lokale netværk.

I dit tilfælde kan jeg se at der kan opstå problemer, der som du skal modtage trådløst internet, og samtidig bruge den trådløse del lokalt, da den både skal agere som lokal og som bridge til internettet.

Så det bør du undersøge nærmere!

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 21-05-06 13:28

Da vel ikke danskeinternet, som vist ikke omtales så pænt i nyhedsgrupperne.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-06 14:11

det lyder meget interessesant, dette bynet
jeg kender det ikke konkret, men har prøvet at undersøge lidt, og kommet frem til dette,
(jeg kan ikke garantere for at der ikke er fejl)
http://www.hundslund.dk/
det skulle være her at man er ved at oprette et bynet, prisen skulle være omkring 30000-kr for matr
stort set ved selvmontage
selv om det lyder lidt underlig skulle TDC være ADSL lev
firmaet der leverer er : http://www.voicebricks.com/
jeg har besøgt Sindal camping, hvor de også har leveret og har gået rundt med den bærbar og set at der var god forbindelse overalt på pladsen, der var opsat 4 antenner (vistnok)
det kan sikkert etableres til en noget mindre pris, ved at man køber enkelt dele hjem selv
det kan godt undre lidt, at alle de forskelle firmaer der sælger alt isenkram, ikke har nogle færdige løsninger, med forskelligere muligheder

Kommentar
Fra : janik

Dato : 21-05-06 16:34

ferik
Tak for svaret ,jeg bor i hundslund og det kommer op at kører
på onsdag.
Jeg ved heller ikke andet end at det skulle kører fint.Jeg laver en tråd om det
når det kører.
Jeg må prøve mig frem med routeren om den kan modtage i wan
og sende signalet videre trådløst.
Vi er ca. 40 brugere til 10mb forbildelse og prisen
for at komme med er 1000kr og 100 kr i måneden
for ubegrænset forbrug.
Prisen falder til 60kr 80kr når det er helt oppe at køre.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-06 17:17

Måske kan du lave et alternativ med en repeater. Ferik har en sådan i sit netværk, så måske kan du få en ide af ham!

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 21-05-06 17:29

Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-05-06 18:03

du må gerne spørge, hvis jeg kan hjælpe vil jeg gøre det
mail adr:
nerikkr@yahoo.dk
hold os orienteret, hvordan det går
så vidt jeg er orienteret skal
Søren Jensen til Hundslund på tirsdag