/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjælp!!
Fra : salacia
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 19-05-06 09:17

Hej

Kan man tilsætte lidt kakao til denne opskrift på muffins?
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 19-05-06 09:20

Eih, den vil ikke vise linket..
så skriver jeg bare opskriften her:

Ingredienser:
2 æg
2 dl sukker
2 tsk vanillesukker
125 g smeltet smør
¾ dl mel
4 dl kokosmel
50 g nødder
100 g mørk chokolade

Æg og sukker piskes godt sammen. Nødder og chokolade hakkes og blandes sammen med de øvrige ingredienser. Dejen røres godt sammen. Dejen skal være så fast, at den kan samles til små kugler. Hver kugle lægges i en papirform. Hvis dejen er for lind, kan man tilsætte lidt mere kokosmel. Papirformene sættes på en bageplade og kagerne bages i ovnen ved 200° i 10 - 15 min, til de er lysebrune.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-06 09:24

Tjaeh... hvorfor ikke? Chokolade er jo også lavet af kakao

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-06 09:26

Ps. Du kunne evt. eksperimentere med en theske eller 2 Nescafé?

Det vil gøre smagen en smule mere 'mørk' eller bitter, præcis som hvis du tilsætter ekstra kakao.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Notbabe

Modtaget 30 point
Dato : 19-05-06 09:26

Det kan du sagtens, men du skal måske supplere med lidt ekstra sukker, idet kakao kan være bitter.

Venlig hilsen

Sara

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-06 09:29

Jamen hvorfor vil du komme kakao i?? jeg har en opskrift næsten identisk med din, og chokoladen
kan man sagtens smage. Chokoladen og nødder skal hakkes groft

Godkendelse af svar
Fra : salacia

Dato : 19-05-06 09:40

Tak for svaret Notbabe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-06 09:46

Hvis du kommer ekstra kakao og sukker i, bliver du nok nød til også at komme ekstra "væde" ved, ellers bliver dejen for tør