/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad skal vi med rottelort
Fra : Klumme
Vist : 2065 gange
50 point
Dato : 19-05-06 03:45

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=441990/

Hvad skal vi med den slags rottelort? Han skal bare UD, og det kan kun gå for langsomt. Ikke noget med at straffe, ikke noget med at hævne, ikke noget med resocialisering (re..... lool) Bare UD af landet. Blir han forfulgt i sit hjemland.... bare ærgeligt. Blir han slået ihjel i sit hjemland... bare ærgeligt (men yderst forståeligt) Skulle der hænge noget familie i røven af ham, så smid dem ud lige så. UD UD UD UD UD

Eller hva????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-05-06 03:51

Ja, der kan man vist godt pakke sødsuppepædagogikken sammen, og ønske at der var mulighed for dødsstraf her i landet.

Hvornår læres det mon, at visse tilfælde er håbløse, og at samfundet ville være bedre tjent uden at have sådan nogen farlige, utilregnelige, respektløse, asociale, dybt kriminelle elementer frit gående i gadebilledet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-05-06 03:56

Go morgen Dova.

Det er der ingen politikere der TØR tage fat i. Det er jo lige før, man skulle melde sig frivilligt og tilbyde at skyde hovedet af sådan et udskud.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-05-06 03:59

Men nu skal du se.... osse her på Kandu kommer der hoveder ind, og fortæller med våde øjne, at den stakkels dreng jo ikke kan gøre for det. Det er integrationen der er slået fejl bla bla bla.

FMA

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-05-06 04:33

Ja, nu sidder jeg sgu også med våde øjne......men det er af at grine

For: "Det er jo lige før, man skulle melde sig frivilligt og tilbyde at skyde hovedet af sådan et udskud."...........det fik mig lige til at tænke på Poul Erik Krogen der havde været på storvildtjagt i Afrika og nedlagt nogen "No sir".........sådan nogen små sorte apparater der løb rundt og skreg No sir, No sir når han sigtede på dem med geværet.

Kunne godt sådan lige give nogen associationer til Klumme luskende rundt i storbyjunglen med en pumpgun............

Nå, men det er vist ved at være sengetid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-06 09:03

Her kommer så 1.000 kr. spørgsmålet:

Er nogen mennesker født onde og uden empati?

Tjaeh... det mener jeg faktisk godt at de kan være. Præcis som nogen er født dårligt begavet, uden arme, skeløjede, døve, osv.

Der er simpelthen tale om en ubehandlelig genetisk defekt.

I sådanne tilfælde løses problemet ikke ved at sende disse individer til månen. Enten lader man dem gå til ...eller også må man 'pleje dem' eller prøve at kompensere for deres handicap. I tilfældet med den somaliske dreng vil jeg mene at livstidsanbringelse på en sikringsanstalt som f.eks. Herstedveste kunne være en mulighed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-06 09:13

Klummes foreslag om at smide 'lorten' ud, mener jeg blot er symptombehandling, præcis som mit eget foreslag. Det flytter blot problemet. Det afhjælper det næppe.

Det er en del af naturens orden der findes en vis diversitet inden for en art. Nogen individer adskiller sig så meget fra 'normen' at de enten styrker arten med deres gener eller også får de den til at gå til grunde. I naturen vil 'survival of the fittest' luge ud i de værste eksemplarer, men det gælder (desværre?) ikke menneskeheden. Vores plejeinstinkt og intellektuelle evner forhindre simpelthen dette. Dette betyder at utilpassede individer holdes i live.

Mange handicappede er naturligvis taknemlige for dette, men det er og bli'r en belastning for menneskeheden som sådan, uanset mange handicappede faktisk har resurcer at tilbyde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-05-06 09:28

Jeg er enig....UD

Det der er problemet med danske politikere, er at de ikke tør (vil) fordi de tænker på fremtidig karrierer.

Det sidder i Europa så magtfulde mennesker, som dømmer politikere i EU, hvis de ikke køre efter deres bog. Det hele grunder vel egentlig i en skjult dagsorden. En dagsorden som er slået total fejl på indvandre området, men som ikke bliver gjort offentlig pga. disse magtfulde mennesker ville tabe ansigt.

Jeg er af den opfattelse at politikere i dag har solgt deres sjæl. ”For har en politiker i dag sin egen mening og holdninger”? – nej det har de ikke. De har en kollektiv holdning som er så ugennemskuelig, for os ”normale” mennesker at vi ikke ved hvad deres egentlige holdninger er!

Lad mig give et godt ex.
Seest ulykken i Kolding. Er der nogen politiker der har taget et ansvar – nej. Man kan spørge sig selv, hvorfor?
Er det fordi, politikeren er bange for og blive arbejdsløs til næste valg? Hvis han gik frem og sagde; Det her må i undskylde, vi har taget gruelig fejl.
Siger vi ikke undskyld over for en ven, hvis vi har gjort noget forkert, jeg gør.
Politikeren gør ikke, for han vurderer hele tiden sit politiske terræn. Hvordan klarer jeg mig personligt? Hvad er mine venners politiskes holdninger i den sag? Hvordan ligger vi et strategi for fælles og komme ud af den krise der er opstået Og her opstår så det fælles svar!!!!!

De svar der ofte kommer frem bliver et svar der ikke er noget egentlig svar. Men et diplomatisk svar, som igen af vi ”normale” mennesker umiddelbart kan forstå.

Nå jeg er måske kommet for lang væk fra emnet…undskyld

Men man kan vel egentlig godt forstå at flere og flere får politiker lede

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-05-06 10:19

Du har ret Molo... Det er symptombehandling, men er nok det eneste der er realistisk. Personligt mener jeg den slags totale misfostre blot bør aflives, men den går nok ikke. Så en udsmidning er nok det eneste der er at gøre. Hvis de ikke vil tage imod psykopaten, så hæld ham ud fra en flyver - med eller uden skærm - jeg er fuldstændig græsk katolsk.

En forvaring på livstid.... Molo for fanden...... Her i landet straffes et bestialsk mord (30 knivstik) med en dom på 8 års fængsel..... prøveløsladelse efter 5½ år. Retslægerådet har vurderet:

Citat
at selvom der måske er nærliggende fare for, at han igen vil skade andre, så er det ikke så sikkert, at det er nødvendigt med forvaring.

Bemærk lige udtrykket.......selvom der måske er nærliggende fare

Sådan... Der er sgu da døtre nok i Danmark, så lad dem bare eksperimentere. Det er da vigtigere, at den stakkels unge mand ikke lider overlast, end at en eller anden pisligegyldig datter af en eller anden pisligegyldig familie slagtes, hvis nu dette plumrådne hjernedøde selvfede retslægeråd skulle ha' fejlvurderet. http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=441962/

Vor herre på lokum........For helvede jeg blir hidsig.....

Nææææ.....Meget lort kan man sige om USA'erne, men de ved hvornår de ikke vil være med mere. SÅDAN BASTA. Du ville ikke høre, så må du føle. http://ekstrabladet.dk/112/article198062.ece

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-05-06 10:24

Dova... Skal man ha' jagttegn?? LOOL

Du har ret arnely. Et pulver tørret politiker er det bedste brækmiddel. Det virker omgående.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-06 13:00

arnely (..og Klumme m.fl. ) -> Vi er ALLE politikere af Guds Nåde

Man må tage et ansvar selv ...når krydset skal sættes. Min mening om dansk politik og politikere er:

Man ligger, som man har redt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-06 13:04

Meningers mod? Joeh... det kunne jeg godt efterlyse ...på Christiansborg og i parti-foreningerne.

Mange politikere kan i mine øjne ikke leve op til at have en selvstændig mening ...medløbere og eftersnakkere ... alle til hobe !

En egentlig 'skjult dagsorden' tror jeg nu ikke der er tale om. Snarere berøringsangst, ignorans, egoisme og selviscenesættelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-05-06 14:19

Molo vi er ganske enige.. - og dog. Det er nemlig ikke altid krydset fra en, der afgør hvem der kommer frem på den politiske scene. Jo det er det jo selvfølgelig når stemmerne bliver talt op. Den med flest kryds bliver valgt – og alligevel ikke.
Når jeg selv stemmer har jeg altid stem på en person, som regel en længere nede af listen. Gør man det får man også luftet ud, blandt dem der sidder på toppen af politik i en menneske alder.

En spids kandidat til et parti, er altid den der får de stemmer som ikke peger mod en kandidat. Sætter man sit kryds ud for et parti (ikke en person), falder stemmen ud til spids kandidatens fordel.
Altså er det et matematisk regne stykker, der afgør hvor krydset skal tælle.
Det matematiske regne stykker tildeler altid stemmer fra toppen på listen, og ned efter (Hvordan regne stykket er lavet kan jeg ikke huske.)
Jeg mener også der bruges forskellige matematiske regne stykker, alt afhængig hvilket valg det er (Kommunal valg, eller folketings valg) Altså en god spids kandidat kan trække en masse andre med ind på den politiske scene.
En anden ting som tæller stemmer, er hvor du er placeret på listen, både som kandidat – eller parti.
Der er lavet undersøgelser der viser at partier eller kandidater der står øverst på en stemmeliste, også får mange stemmer.
Det er jo ganske naturligt, da det er det første man ser når øjet ser ned over en stemmeliste. Hvorfor hedder Socialdemokraterne ”A” på en stemme liste.????? Det er da overvejet ganske klart, men indrømmet ganske genialt.

Så skal man heller ikke glemme dem her; ”Nu har jeg stem på det ”parti” de sidste 25 år, så de får min stemme igen”.
Ved ikke om i har hørt nogen stå og sige det foran et kamera til pressen. Men dem er der desværre mange af – og spørg mig ikke hvorfor!

Så er der også dem her, som har campingvogn, sommerhus, måske også en båd og stor villa.
De startede som arbejde og kæmpede en kamp for bedrer løn. Det fik de, og er deres parti evig taknemlig. De flytter sig aldrig, uanset om verden er ved og ramle om ørerne på dem.

Jeg selv bor i Danmarks 3. største by – Odense. Odense har altid (næsten) været styret af Socialdemokraterne, tro det er 56. år. Alle i Danmark kender bydelen Vollsmose, når jeg kigger ud af mit vindue kan jeg se og høre over til bydelen.
Selvom der har været krigerisk tilstande her i Odense, har det ikke flyttet ret mange stemmer over til de partier som siger de vil gøre noget ved problemerne i Vollsmose.
Men det sjove er. At uanset hvem du taler med, så er alle hammer trætte af Vollsmose. Spørg mig ikke om, hvorfor så man altid har ville have Socialdemokraterne til og være ved magten her i byen i 56 år. Når de det ene år efter det andet har kunne vinde stemmer til deres politik.
Tro det er det fænomen der kommer ind der hedder ”Nu har jeg altid stemt på det parti”.

Altså så må fornuften være sat ud af spillet hos mange mennesker – ”tro jeg”.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-05-06 17:22

Dette må gælde specielt for Odense?

Citat
Så er der også dem her, som har campingvogn, sommerhus, måske også en båd og stor villa.
De startede som arbejde og kæmpede en kamp for bedrer løn. Det fik de, og er deres parti evig taknemlig. De flytter sig aldrig, uanset om verden er ved og ramle om ørerne på dem.

Alle jeg har kendskab til, som idag er velbjergede; er lige så stille rykket fra :

KAP/ML->VS->KOMMUNISTER->SF->SOCIAL DEMOKRAT->FOLKEBEVÆGELSEN MOD EF->SOCIAL DEMOKRAT->RADIKAL->KONSERVATIV->FREMSKRIDTSPARTI->KONSERVATIV->VENSTRE->DANSK FOLKEPARTI->VENSTRE....

..efterhånden som 'karrieren' er rykket nærmere og børnene er kommet til, sammen med VVV (= Villa, Volo Vovse)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-05-06 20:47

Jeg tror egentlig ikke der kommer ret meget ud af diskutere med folk der kalder deres medmennesker for r........ (se subjekt), men nogen er nødt til at protestere inden folk begyder at komme med fyldige uddrag af "Mein Kampf" og kalde folk der protesterer imod det, for berøringsangste pladderhumanister!

Jeg mener, i modsætning til molokyle, ikke at der er menesker der er født til at være kriminelle undermenesker, men det gør AH.

At drengen er blevet seriøst afsporet er der ingen tvivl om, og vi bliver nødt til at gøre alt hvad vi kan for at han ikke laver flere numre.

Men at indføre dødsstraf og længere fængselsstraffe løser intet, se blot på USA; få steder er der så hårde straffe som der, få steder er der så mange henrettelser som der, men meget få steder er der så meget kriminaliet som der.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-05-06 22:19

Tjaeeeee Bertel.

Vi har lov til hver i sær at have vores mening. En af mine er, at den slags udskud (rottelort) ikke er et medmenneske, og at en dødsstraf indiskutabelt forhindrer den pågældende i at gentage sit forehavende. Nu var jeg jo egentlig osse mest indstillet på en udsmidning, uanset hvilke konsekvenser det måtte have for ham

Med hensyn til berøringsangst LOOL. Jeg ser at du netop IKKE tør skrive det du egentlig gerne ville.... Det må sgu da kaldes berøringsængstelse at kalde Adolf Hitler for..... hviske hviske...... AH, og samtidig ret symptomatisk for netop berøringsangste pladderhumanister at hive den knold og Mein Kampf op af hatten, hvergang der bringes konsekvente forslag på banen til at løse problemerne med disse psykopater, som alle normale og rettænkende mennesker gerne var fri for at skulle omgås.

Det er muligt, at du er indstillet på at mandsopdække sådan en gøgeunge i særinstuítution indkøbt specielt til ham med en årlig omkostning på 4-5 mio kr. om året, men jeg er ikke.

UD af klappen med uhyret......

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 19-05-06 23:55

"konsekvente forslag på banen til at løse problemerne" er vist det AH kaldte for "Endlösung"

Jeg vil hellere bruge nogle milioner nogle år på at mandsopdække drengen end at dræbe ham.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-06 00:49

Citat
Jeg mener, i modsætning til molokyle, ikke at der er menesker der er født til at være kriminelle undermenesker

Forkert.... psykopater f.eks. (en meget stor del af dybt kriminelle har diagnosen psykopat eller udviser psykopatiske træk) er født sådan, det er endda arveligt.

Citat
Jeg vil hellere bruge nogle milioner nogle år på at mandsopdække drengen end at dræbe ham.

Tror du virkelig på det skulle hjælpe med nogen millioner i nogen år

Og skulle det være et liv, at leve under konstant opsyn, ikke engang at kunne gå på lokum alene, fordi "staklen" så benytter sig af lejligheden til at smutte (det har vi jo set) ...ud og lave noget mere lort og lemlæste uskyldige skatteborgere......skatteborgere der netop skal punge ud med millionerne fordi "staklen" ikke kan finde ud af at opføre sig sådan, at det vil være trygt at lukke ham ud mellem andre mennesker.

Vi har måske også fint råd til det.

Millionerne må så nok bare tages, så der er nogen flere af vores gamle og syge der må ligge og søbe i deres beskidte bleer fordi ressourcenedskæringen umuliggør at der er personale nok til den slags småting.

Og så snupper vi da bare lige et par millioner mere fra folkeskolerne...hvad pokker skulle det gøre, standarden i skolerne er alligevel så dårlig, at danske børn og unge ligger nummer sjok i forhold til andre lande, m.h.t. faglige færdigheder.

Og hvad gør det om der ikke bliver råd til at folk kan gå på pension før de bliver 80 år....så ka' vi jo håbe på, at mange af dem er døde inden, for så kan det være der bliver råd til at frelse endnu en "stakkels dreng" der desværre er kommet til at overfalde og såre en masse mennesker.

Næ, det er ikke godt nok.
man bliver nødt til at indse, at nogen tilfælde bare er håbløse, og at der i vores eksisterende lovgivning ikke er hjemmel til at tage de nødvendige foranstaltninger over for disse tilfælde.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-05-06 00:56

Dette:
Citat
Forkert.... psykopater f.eks. (en meget stor del af dybt kriminelle har diagnosen psykopat eller udviser psykopatiske træk) er født sådan, det er endda arveligt.

Er noget uvidenskabeligt vrøvl.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-05-06 01:15

Iøvrigt har vi her i lander over 500.000 menesker der ikke har noget arbejde, det koster meget lidt at sætte nogle få af disse til at passe kriminelle, ældre på plejehjem, osv.
Men vores uduelige regering og dens halehæng har en idiologisk betinget vægring imod at ansætte de nødvendige menesker i den offentlige sektor.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-05-06 01:24

Betyder "nødvendige foranstaltninger" at du vil slå 15 årige børn ihjel?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-05-06 01:41

Bertel... Det hjælper ikke at diskutere med dig. Du lever en lille beskyttet virkelighedsfjern ligustertilværelse og fatter ikke en døjt af hvad der sker i det virkelige liv, selv om du tror du kan opdatere dig på din ugentlige tur i Fakta eller Bilka. Men trøst dig ... du er ikke den eneste..... desværre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-06 01:43

Citat
Betyder "nødvendige foranstaltninger" at du vil slå 15 årige børn ihjel?

Nu opfører han sig jo ikke ligefrem som et normalt 15 årigt barn.

Derudover mener jeg, at alderen er noget sekundært i denne forbindelse,( han er over den kriminelle lavalder, som i forvejen er for høj her i landet) , og at det derimod er handlingerne og hele personens indstilling til at begå disse handlinger uden evne til at udvise fortrydelse eller tegn på forbedring, der er væsentlige.

Og en så forhærdet, ufølsom koldblodighed og kriminel adfærd i den alder, vil ikke ændre sig, om så han blev mandsopdækket i 25 år.

Han ville udvise samme adfærd igen så snart/hvis han fik muligheden.

Citat
Forkert.... psykopater f.eks. (en meget stor del af dybt kriminelle har diagnosen psykopat eller udviser psykopatiske træk) er født sådan, det er endda arveligt.

Er noget uvidenskabeligt vrøvl.

Næ, det er det faktisk ikke, hverken m.h.t. at mange kriminelle er psykopater, eller at det er en arvelig lidelse som er medfødt.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-05-06 01:44

Klumme, jeg forstår ikke den slags udsagn.

Jeg kunne sige nøjagtigt det samme om dig, og ville have lige så meget (eller rettere lidt) ret, så udsagnet er tomt.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-05-06 01:49

Dova, så ja, du vil slå børn på 15 år ihjel.

Jeg mener ikke der er nogen videnskabelig belæg for at hævde at kriminelle eller psykotiske træk er biologisk arvelige, men nok at de er socialt arvelige. Hitler mente at de var biologisk arvelige, så det forsøgte han at løse, den løsning kan jeg ikke lide.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-06 10:16

Lige et lille sidespring:

Citat
..det koster meget lidt at sætte nogle få af disse til at passe kriminelle, ældre på plejehjem, osv.

Hvilket menneskesyn ligge til grund for dette postulat BertelBrander?

Skal vi blive i Nazist terminologien vil jeg mene at det kan sidestilles med parolen:
Citat
Arbeit mach frei ...und vollen sie nicht arbeite ..dann haben wir unsere metoden !

Tvangsarbejde!

Arbejde er ikke noget man 'sætter folk til'

Dernæst:

Selvfølgelig er der mennesker der født med krimminelle tendenser pga. af en lidelse der gør, at de ikke kan føle empati og dermed bliver socialt afvigende psykopater. Dette er ikke nogen psudovidenskablig antagelse, men et faktum. Dette kan observeres hos nogen af de børn som lider af DAMP og hos autister.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 20-05-06 11:04

Det jeg mener med "det koster meget lidt..." er, at det set ud fra et samfundssynspunkt er relativt billigt at tage nogle af de mange menesker der gerne vil have et job til at løse disse opgaver.

De skal have mere i løn end de får på bistand eller i understøttelse, men halvdelen af forskellen betaler de tilbage i skat.

Jeg synes naturligvis ikke vi skal tvangsudskrive folk til arbejde de ikke vil have.

Det er muligt at folk med DAMP og autister har anlæg for at blive psykopater og/eller kriminelle, men det er en meget lille del af kriminelle og psykopater der er autister eller har DAMP. Og dels kan man ved den rette behandling afhjælpe problemet.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 20-05-06 12:28

Citat
Og dels kan man ved den rette behandling afhjælpe problemet.

Forkert, der findes ingen behandling mod psykopati.

Citat
Antisocial personligheds forstyrrelse (Psykopati)

En person med antisocial personlighedsforstyrrelse kendetegnes af en manglende evne til at acceptere samfundets grænser og krav. Hvis man har en antisocial personlighedsforstyrrelse medfører det, at man er ansvarsløs, har svært ved at beholde et arbejde og skabe varige personlige relationer. Man kan være meget charmerende, men styres almindeligvis af selviske, hensynsløse og ind imellem ondsindede motiver. Disse egenskaber behøver ikke altid at medføre problemer, men en udpræget psykopat kommer ofte i konflikt med samfundet. Nogle kan på trods af denne personlighed opnå materiel fremgang eller udøve skabende virksomhed, men for de fleste lykkes det ikke at virkeliggøre deres drømme, og de driver ulykkelige omkring. I svære tilfælde kan de optræde voldsomt og gentagne gange komme i konflikt med loven, så de tilbringer meget tid på anstalter og i fængsel.

For tiden kender man ikke nogen metode til at forandre en antisocial personlighedsforstyrrelse. Man kan behandle andre tilstande som almindeligvis optræder sammen med denne personlighedstype, f.eks. depression, alkoholisme og narkotikamisbrug, men ikke de bagvedliggende karaktertræk.

fra http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=652&article=1459

http://www.psykiatrifonden.dk/default.asp?spid=1578&forumid=4

Citat
Men når man taler om psykopater er man også nødt til at se på de arvelige forhold. Undersøgelser af psykopaters hjerner har vist at de på visse punkter adskiller sig fra normale hjerner. Det gælder især evnen til at kommunikere med den forreste pandelap. Det er også forklaringen på at skader på den frontale pandelap, for eksempel i forbindelse med trafikuheld kan medføre at en persons adfærd bliver mere hensynsløs.

Kan man helbrede en psykopat?

Psykopati er et grundlæggende karaktertræk og man kan ikke ændre folks personlighed, hverken med terapi eller piller.

fra http://www.netdoktor.dk/fokus/psykopater.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-05-06 12:39

Citat
.1.2. Psykiske forstyrrelser blandt kriminelle
Der er ingen tvivl om, at forekomsten af psykisk sygdom er langt højere blandt kriminelle end i baggrundsbefolkningen. I en oversigtsartikel fra 2002 gennemgås 62 studier med i alt knapt 23.000 undersøgte indsatte. Resultaterne er stærkt varierende, bl.a. afhængig af, om man har undersøgt anholdte, varetægtsfængslede eller afsonere. De viser dog alle en øget forekomst af alvorlig psykisk sygdom blandt såvel varetægtsfængslede som afsonere. De hyppigst påviste psykiatriske lidelser er misbrug, antisocial personlighedsforstyrrelse (psykopati) og andre personlighedsforstyrrelser, samt angst- og depressionstilstande, der alle ses langt hyppigere blandt kriminelle end i befolkningen som helhed. Hvis undersøgelserne vurderes samlet, er knapt 4 % psykotiske, 10 % har depression og 65 % personlighedsforstyrrelse.

Danske undersøgelser viser samme tendens. En dansk undersøgelse af varetægtsfængslede i Vestre Fængsel, som er Danmarks største varetægtsfængsel, viser, at 7 % af de fængslede led af en psykotisk forstyrrelse og 10 % af affektiv lidelse som f.eks. depression (3 %). Desuden havde en stor del af de indsatte alvorlige misbrugsproblemer, specielt afhængighed af stoffer og mange havde en personlighedsforstyrrelse.

Også blandt unge varetægtsfængslede er der betydeligt flere psykisk syge end i baggrundsbefolkningen. En nyere dansk undersøgelse af 100 varetægtsfængslede 15-17- årige viser, at hele 69 % har en psykiatrisk diagnose. Også i denne undersøgelse drejer det sig primært om misbrug og personlighedsforstyrrelse, men 4 % havde en lidelse indenfor psykosespektret (2 % skizofreni og 2 % skizotypi), 5 % havde været indlagt på psykiatrisk afdeling sammenlignet med 0,3 % af baggrundsbefolkningen i denne aldersgruppe.

Samme mønster findes også i en stor amerikansk undersøgelse af 1829 kriminelle 10-18-årige. Her havde ca. 50 % af de indsatte mindst 2 psykiatriske lidelser og 11-14 % havde både en alvorlig psykisk lidelse (psykose, alvorlig depression eller mani) og stofmisbrug.

http://www.im.dk/publikationer/psykisk_syge_krim/html/kap06.htm

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-05-06 16:11

Bertel.

Selv om Dova nu har sat det videnskabelige på plads for dig, skal jeg sige, at for mig er det uinteressant hvordan og hvor defekten er opstået, og om den er arvelig eller ej er ligeså ligyldig, samt om vedkommende er 10 eller 100 år. Det essentielle er, at jeg ikke vil finde mig i og finder det helt urimeligt, at skulle omgås skabninger der er så syge i deres sind, at deres tilstedeværelse udgør en trussel mod mig, mine eller andre.

Om så lige lille" stakkels, misforståede og fejlintegrerede" muhammed har overtrådt lovgivningen så meget, at det skulle berettige til en dødsdom..... hvis vi overhovedet havde den sanktion til rådighed i Danmark, kan kun være af teoretisk interesse, og derfor ligegyldig her.

Og så lige.... drop alt det pis med Hr. Hitler. Han er død og har været det i mange år. Vi skal vel ikke nødvendigvis ophøre med handle, mene noget, tænke noget, bare fordi han tilfældigvis engang for 70 år siden havde samme holdning. Så blir det sgu svært at trække vejret..... som jeg mener han osse gjorde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-05-06 21:01

Tak dova

..så slap jeg for at finde dele af dokumentationen frem til BertelBrander

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-05-06 01:13

Jeg har været en tur i Syd Afrika og har derfor ikke haft mulighed for at komme på Kandu, derfor det sene svar.

Dova, Molokyle, hverken vi eller videnskaben bliver nok enige om hvad psykopati er. Jeg tror ikke det er en absolut størrelse der for altid gøre de ramte uegnede til at leve. Jeg tror på at det er en psyko-social sygdom som man, om ikke kan helbrede, så dog i det mindste gøre de ramte i stand til at leve et normalt liv. Det kan vel ikke overraske nogen at der er flere psykisk syge der er kriminelle, men det er ikke alle psykisk syge der er kriminelle, så det er muligt at få dem til at leve et normalt liv.

Klumme, jeg vil lade dig have dine nazi-sympatier i fred.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 29-05-06 10:09

Tak for svaret dova, selv om det er som at slå vand på en gås. Som du ser fatter Bertel stadig ikke noget.

Kors hvor er du dog ensporet Bertel.
Du må prise dig lykkelig for at din yndlingsskræmmefigur eksisterede. Men ellers fandt du vel bare et andet skummelt uhyre fra fortiden, som du kunne hive op af hatten, hver gang du var uenig med nogen, og ville skræmme dig til tilhængere. Sørgeligt og lidt sølle....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-05-06 20:58

At man ikke er enig med Klumme er det samme som at man ikke fatter noget...

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-05-06 20:59

Kors hvor er du dog ensporet Klumme.