/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Smidt af nettet
Fra : EiHaBr
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 18-05-06 23:04

Internet Explorer.
Jeg har haft et problem med at jeg pludselig bliver smidt af nettet, kender nogen til problemet og har eventuelle mulige løsninger.
Har jeg ikke siddet en kort stykke tid ved maskinen er jeg pludselig ikke på mere, jeg har internet gennem stofanet kabel.
I går kunne jeg overhovedet ikke komme på undtagen evt. lige efter opstart hvor jeg en gang imellem kunne logge på, jeg ahr kørt virusscan og opdateret virusprogrammet.

Mvh
Eihabr

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-05-06 23:07

En ting! Check forbindelsen (stikket) i antennestikket og i dit modem! Check om antenneledningen ikke er i forbindelse med andre ledninger! Ok det var 2 ting!

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 18-05-06 23:34

Jeg havde for et stykke tid siden lignende problemer med mit webspeed.
Nogle gange var det nok lige at tage stikket ud af computeren og sætte det i igen og
jeg blev koblet på igen, men det var når jeg kunne se på dioderne på kabelmodemet
at det tilsyneladende stadig var på nettet.
Andre gange når modemet ikke var på, måtte jeg efter råd fra TDC tage strømmen fra
modemet i nogle minutter, altså bare tage stikket fra strømforsyningen ud og så sætte
det i igen efter neole min.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-06 23:37

Hvilken besked får du når du enten smides af eller ikke kan logge på?

Jeg prøvede engang ikke at kunne komme på nettet eller at forbindelsen forsvandt, og fik i stedet beskeden: "Siden kan ikke vises"

Det var fordi der var dårlig forbindelse i stikket mellem netværksledning og netkortet.
Da det blev skubbet på plads virkede det igen.

mvh dova

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 19-05-06 20:54

Hejsa.Har du checket om der er problemer med stofanets server? Har også haft stofanet i 3 år, og det sidste år jeg havde det, var jeg ude for at blive smidt af nettet 3-5 gange pr uge. Det blev jeg træt af og har for knap 3 mdr. siden fået en ny udbyder, og siden er jeg ikke blevet smidt af en eneste gang, meget underligt men posetivt!
mvh ilgp

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-05-06 22:12

Hej
Tak for alle jeres svar foreløbig.
jeg tror jeg har løst problemet jeg har stoppet min Zonealarm og nu ser det ud til at tingene virker.
Jeg har tjekket ledninger, modem og problemer hos stofanet, pludselig slog det mig at jeg engang har læst om zonealarm kan give problemer, jeg ved ikke hvor.
I øvrigt kører jeg XP Pro, Office 2003, Antivir, Ad-aware, og før altså også zonealarm.
Kender nogen en bedre system som Zonealarm.

foreløbig tak