/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærms-tv fra samsung
Fra : fisherprice
Vist : 1944 gange
400 point
Dato : 18-05-06 20:37

Fjernsynet står for at skulle skiftes og jeg overvejer en SAMSUNG LE32R41B - se http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=159397.

Er dette godt? Eller skal man overveje en anden? Andre forslag? Vil bruge op til ca. 15000kr +/- det løse.
Mine krav er som minimum: Godt billede og hurtig opdatering af skærmen samt hurtig txt-tv.

Er dette det rigtige forum til fjernsyn? - dette var det nærmeste jeg kunne komme det...

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 19-05-06 11:24

Hej!
Sjovt nok har jeg lige købt sådan et, og det kan jeg varmt anbefale. Billedet synes jeg er rigtigt godt jeg synes også at der er en hurtig opdatering af skærmen og txt-tv. Men det er jo også bare min mening. Jeg er ihvert fald glad for det...

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 19-05-06 15:06

Jeg ville nok vælge storebroderen, når jeg alligevel skal have pungen frem!
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSUNG_LE-32M61B_LCD_TV_Sort.htm
Noget bedre opløsning og faktisk et synligt bedre billede

Gert

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 21-05-06 20:46
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 21-05-06 21:14

75'eren er Experts udgave af den nye model fra Samsung!
Mener den hedder 72 hos HiFiKlubben og der er kun designmæssige forskelle på dem!(farvesammensætning)
Dog vil jeg påstå, 61'eren stadig viser det bedste billede og ihvertfald kan den automatiske lysregulering, ikke frakobles på 72'eren og det kan under nogle forhold være nyttigt!!
Jeg har hos HFK, direkte sammenlignet en 61'er med en 72'er og vil selv vælge 61'eren

Gert

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 22-05-06 20:26

man kan da fravælge automatisk lysregulering på 41'er, så mon ikke også man kan på 75'er

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 22-05-06 20:30

synes da at kunne se at kontrast og antallet af farver en bedre på 75'eren?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 22-05-06 23:30

Ja det virker underligt, men selv om den mye model ser bedre ud. på papiret, klarer den gamle(top modellen) sig bedre i en sammenligning!
Og nej! den automatiske lysregulering, kan ikke frakobles på den nye model

Gert

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 23-05-06 22:28

HAr købt 75'er. lyset kan slås fra - enten er den fra eller også er den manuelt tilvalgt en værdi

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 24-05-06 17:12

Er lige nysgerrig!
Hvad har du givet for en 75'er?
Her er hvad 72'eren koster:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Billede/LCD_TV/SAMSUNG_LE-32R72B_LCD_TV.htm

Husk lige at lukke spørgsmålet

Gert

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 25-05-06 10:58

3300kr for meget! Tror lige jeg skal ned og bede om nogle penge eller de må tage fjernsynet tilbage!!!!

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 25-05-06 11:09

de 3300kr er endda inkl. rabat! Altså koster fjernsynet jeg har købt 5000kr end den gør hos hifi!!! Hvordan hænger det sammen?! Jeg kan ikke se noget forskel på de to fjernsyn ud over en lille design forskel! Kan det virkelig passe?!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 25-05-06 11:14

Faktisk kan man ud fra nummeret (72 eller75), se hvor skærmen er købt!
Hver forhandler kæde har, så vidt jeg ved, fået deres egen version!
Der er kun en grund til, at producenter sælger samme fjernsyn, med små kosmetiske forskelle og selvfølgelig anden navn:
Man kan som kunde ikke prissammenligne to produkter, med forskellig navn og det gør det nemt for butikkerne, at reklamere med prisgaranti!
Snyd og bedrag? Ja! det mener jeg, men der er sikkert ikke noget, at gøre ved det!!

Gert

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 25-05-06 12:06

ja, og dermed bør jeg også hæve handlen! Spørgsmålet er bare om man kan det? De siger at man i deres netbutik har 14 dages fortrydelsesret, men dette bør vel også gælde i deres butik?! Mener ikke man iht. købeloven har krav på fortrydelsesret, eller har man?

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 400 point
Dato : 25-05-06 18:32

Man har rigtig nok 14 dages fortrydelsesret i en netbutik, men ikke ved køb i en almindelig butik!
Det er en ekstra vedtaget lov, der gælder når man køber noget på nettet, reelt ubeset!
Spørgsmålet er om du kan prige dem lidt mere, hvis du nu fortæller, hvad skærmen kan fåes til, andre steder!
Held og lykke!

Gert

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 29-05-06 17:48

Tak for svaret g_h.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 29-05-06 18:37

Fik du ændret handlen?

Gert