/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Motor til Kreidler
Fra : Broder_Salsa
Vist : 963 gange
100 point
Dato : 08-12-02 14:15

Er det lovligt at have en Kreidler 5 gears motor på en Kreidler som kører 30.
Kommer den til at køre stærkere, hvis jeg sætter 5 gears motoren på?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 18:02

Broder_Salsa wrote:
> Er det lovligt at have en Kreidler 5 gears motor på en Kreidler som
> kører 30.
> Kommer den til at køre stærkere, hvis jeg sætter 5 gears motoren på?

1.
Hvad ville du sige hvis du var politimand og en knægt på ~16 kom kørende på
en motorcykel der er ikke engang er typeregistreret i dk som motorcykel
under det stelnummer den har?

2. Den kommer jo nok til at køre stærkere når den ikke er begrænset som en
30'er motor er

3. Få dig dog en news reader!

Mvh.
Hans-Jacob
--
Leveret af:
OE feat. OE-Quotefix
"Vejen til en _ordentlig_ løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 23:42

On Sun, 08 Dec 2002 18:01:49 +0100, Hans-Jacob Møgelmose wrote:

> 1.
> Hvad ville du sige hvis du var politimand og en knægt på ~16 kom
> kørende på en motorcykel der er ikke engang er typeregistreret i dk
> som motorcykel under det stelnummer den har?

Jeg ville sige: Hey maan, feeed cykel!

(joke)

> 2. Den kommer jo nok til at køre stærkere når den ikke er begrænset
> som en 30'er motor er

Jo.

> 3. Få dig dog en news reader!

Ja jeg er efterhånden træt af anonyme kanduindlæg. Det dræber usenet
fuldstændig. Personligt er jeg næsten gået væk fra usenet. Mailinglist
er efterhånden at foretrække.

> Leveret af:
> OE feat. OE-Quotefix
> "Vejen til en _ordentlig_ løsning"

MVH
Martin (som lige nu bruger PAN)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 18:48

"Broder_Salsa" skrev d. 08-12-02 14:15 dette indlæg :
> Er det lovligt at have en Kreidler 5 gears motor på en Kreidler som
> kører 30.
> Kommer den til at køre stærkere, hvis jeg sætter 5 gears motoren på?

Kreidleren er kun godkendt i Danmark med 2 eller 3 gear... 4- og 5-gears
motorer er kun "lovlige" på indregistrerede Kreidlere, altså
motorcykler; i princippet kan du knaldes for at køre på en
ikke-indregistreret motorcykel, hvis en knap så flink betjent får ondt i
røven over, du kører en anelse for hurtigt!
Men, enden på det hele bliver, at du får konfiskeret hele motoren og så
bliver den lavet til metalskrot Og det er jo ikke rart at høre om
for os, der har plader på maskinerne

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 03-01-03 09:55

Hej
Spørgsmål 1 :NEJ!
Spørgsmål 2 :NEJ!

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 03-01-03 09:56

Hej igen
Spørgsmål 2:JA!!!

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : kreidlerhansen

Dato : 08-01-03 15:32

Jeg kan fortælle dig, at en sprit-lovlig Kreidler-cylinder med standard gearing etc., får maskinen op omkring 50-55km/t, blot ved at sætte det på en 5g motor!

Det skyldes, at udvekslingen i gearkassen er noget højere i 5. gear end 3. gear på en 3g motor - pudsigt nok :)

Kommentar
Fra : Muratovic

Dato : 23-11-03 12:38

Aner det ikke !

Kommentar
Fra : kreidlerdrengen

Dato : 09-02-04 20:37

DU VILLE JO IKKE ALDRIG KUNNE KOM TIL AF FYRE 5 GEAR AF INDE DU NÅR AT KOMME OP PÅ 30 KMt

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 13-02-04 14:10

Kreidlerdrengen:

Slap af med dit Caps Lock, det er ved at drive mig til vanvid

Kommentar
Fra : kreidlerhansen

Dato : 13-02-04 14:57

Forresten, ang. typegodkendelse, er alle Florett-stel typegodkent som MC ;) Kun den 2g Flott/Superstar og Flory'erne kan ikke indregistreres...

Det eneste der adskiller en Kreidler som knallert fra at være motorcykel er motoren, et kørekort, en tur til syningshallen, forsikring og slutteligt en nummerplade...

Kommentar
Fra : puch_drengen

Dato : 16-08-04 10:13

hey køb puch i stedet

Kommentar
Fra : nugiz

Dato : 16-08-04 10:22

Fra : puch_drengen Dato : 16-08-04 10:13

hey køb puch i stedet

_________________________________________

Kan du så komme med en begrundelse?

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 07-10-04 14:51

det er en herre fed maskine :D

Kommentar
Fra : puch_drengen

Dato : 27-02-05 23:48

ja puch er en dejlig maskine.