/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pgo Dr. Big renovering
Fra : dayworker24
Vist : 2369 gange
200 point
Dato : 18-05-06 18:47

Min scooter har efterhånde kørt 14100 km, så den trænger til at blive frisket op.

først frontskjold i den her farve http://www.bikepoint.se/bikepointpics/bikepics/97_2.jpg
hvor kan man købe det???

hvis det er umuligt, så har jeg tænkt mig at købe et sort frontskjold, og slibe det ned. Så kan jeg måske få et autolakerer til at male den til den fave.

SELVE MOTOREN
hvad skal skiftes???

har selv tænkt på følgende.
Cylinder (uden topstykke) incl stempel=400 (til 45 scooter)
vario (nok polini)=500kr.
krumtap =600kr.
Ny kilerem. =100 kr.

topstykket behøver ikke at skiftes.

hvad skal der ellers med?
skal lejerne skiftes ved krumtappen, eller er de gode nok, ellers alt i den dur.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-05-06 18:50

jeg har kigget følgende hjemmesider

http://www.kgi.dk
og
www.motoline.dk

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 18-05-06 21:34

Du kan da godt købe det hele, men krumtappen skulle det ikke være nødvendig at skifte efter 14000
Kun hvis du vil køre med racercylinder skal du skifte krumtappen.
Desuden er det et stort arbejde at skifte den, men vil du skiftes den, skal du altid skifte hovedlejerne og pakdåserne.
Desuden skal du altid skifte (stempelets) nåleleje, ved skift af krumtap, men også altid ved skift af cylinder og stempel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 19-05-06 17:27

Og så vil jeg da heller ikke mene at det er nødvendigt at skifte variator, hvis du bare skifter rullerne, og iøvrigt bliver scooteren da også ulovlig (hvis den ikke er det i forvejen)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-05-06 17:28

varioen er slidt, og der er mærker efter slid

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 19-05-06 18:16

Okay min er bare 26år(ja det er rigtigt 26år) gammel, og er perfekt endnu. har lige skiftet ruller.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-05-06 18:48

fordi jeg vil have skiftet krumtappen er fordi gevindet er rimelig smadret. vi har skåret det op, men det er meget dårlig.

så hvis jeg skal have skiftet cylinderen, så kan jeg også godt skifte krumtappen.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-06-06 20:57

Jeg synes at du skal læse min guide til skift af krumtap, inden du giver dig ikast med det.

www.frip.dk/qax

ps, køb aldrig en krumtap med plastic i. Jeg har endnu ikke hørt en god historie med dem.
(det lort som Thansen sælger)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 01-06-06 21:18

jeg har købt en med jern.

jeg skal ikke selv skifte den (heldigvis

Jeg får min far til det han er udlært smed, og er god til det med motorer.

men tak for guiden den printer jeg lige ud.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 03-06-06 23:14

Tak for svaret pallebhansen.