/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Karakter i matematik
Fra : pirt03
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 18-05-06 16:12

Hvis en gymnasieelev har taget 2-årigt matematik på B-niveau og derefter 1-årigt matematik på A-niveau, hvordan fremgår så karakteren for B og karakteren for A på eksamensbeviset. Jeg er i tvivl om, om der beregnes én endelig matematikkarakter og hvordan den så beregnes. Har hørt at A-niveau vægter med 2/3 og B-niveau vægter med 1/3, men er det rigtigt? Har ikke kunnet finde svaret på uvm.dk.
Der er tale om karakterer for skriftlig eksamen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-05-06 16:30

så vidt jeg ved er det kun karakteren fra A-niveau der fremgår ud afgangs beviset da det er den meste relevante krakter

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 18-05-06 16:50

Ledte ikke længe nok. Her er svaret:
"For elever på matematisk linje, der vælger matematik i det 1-årige forløb på A-niveau, fremkommer prøvekarakteren i skriftlig matematik som et vægtet gennemsnit i forholdet 1:2 af karakteren ved prøven efter det 2-årige forløb på B-niveau med karakteren ved prøven efter det 1-årige forløb på A-niveau".

Annuller spørgsmålet
Fra : pirt03

Dato : 18-05-06 17:06

Jeg har selv fundet et svar. Se herover.