/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Link Problem.
Fra : oz1eqp
Vist : 467 gange
300 point
Dato : 18-05-06 13:52

<a href="mailto:hg@dpn63b.dk">Mail to HELGE</a>
Hej
Jeg bruger Webwriter4 og er ved at indsætte en Link til min E-Mail,
Men når jeg indsætter ovenstående kode,så ændres @ til et andet tegn,
som ikke findes på mit tastatur,og linket virker ikke.
Er der nogen,som ved hvad det kan skyldes.
oz1eqp

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 18-05-06 13:56

Jeg ved det ikke men...
Kan du ikke via menu indsætte link og her skrive din mailadresse ?
mvh Benjamin
oz1hry

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-05-06 14:02

Kode
<a href="mailto:hg@dpn63b.dk">Mail to HELGE</a>

Kode
<a href="mailto:service@kandu.dk">service@kandu.dk</a>

Jeg kan ikke se forskellen men prøv at "låne" den fra Kandu og lav den om.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 18-05-06 14:13

Det er kun i webwriter det sker,her virker det fint,så jeg ved ikke hvad der går galt.
oz1eqp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-06 11:08

Sæt disse linier ind på din side før <html>
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

og sæt nedenstående linie ind mellem dine head tags
Kode
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Det kan muligvis afhjælpe dine problemer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 19-05-06 11:31

Hej Bent
Desværre hjalp det ikke.
Den erstatter Snabel A med det tegn,som svarer til ALT+64.
Så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
oz1eqp

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 19-05-06 11:57

Årsagen er måske at du bruger den som wysiwyg jeg ved det ikke.

Brug en anden editor f.eks. NVU http://www.nvu.com/index.php der også er gratis, men som laver rimelige koder.

Her er et direkte link til download http://cvs.nvu.com/download/nvu-1.0-win32-installer-full.exe

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : oz1eqp

Dato : 19-05-06 12:21

Tak for svaret bentjuul.
Jeg laver hjemmesiden for en god ven og han fortalte mig lige,
at han selv kunne sætte E-Mail link ind bagefter.
Så tak for dit forsøg på at hjælpe mig.
God weekend.
mvh
oz1eqp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-06 20:11

Jamen selv tak oz1eqp, men du skulle prøve den editor jeg har lagt link til - jeg syntes den er glimrende.

//bentjuul