/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Recept pligtig medicin uden
Fra : tbayh
Vist : 762 gange
10 point
Dato : 18-05-06 13:38

Købe recept pligtig medicin uden Er det muligt?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-05-06 13:49

Ja, på internettet og via skumle narko-dealere.

...og det er ikke lovligt. Der er en grund til at skidtet er receptpligtigt!

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 18-05-06 13:49

Ja, der er lande, hvor man ikke tager det så nøje med recept, bare pengene falder. Men det koster en rejse. Lad være med at købe via nettet, Du ved ikke hvad du får, eller om du overhovedet får noget, Bl. a. er tolden meget opmærksom på sådanne pakker.

Men hvorfor ikke bare få en recept. Hvis du vil have glæde af medicinen, skulle det da ikke være så svært at få en læge til at ordinere den..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-05-06 13:52

Jada.. Men det er uklogt, dyrt og farligt. Og tit ulovligt.

Hvad er det for en medicin, du tænker på?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-05-06 15:09

Man kan desværre mange steder via nettet købe receptpligtig medicin ulovligt.

Et "sikkerhedsnet" er dog, at meget af det tilbageholdes i tolden, og så får man for sine penge en lille skrivelse istedet, om at medicinen er tilbageholdt fordi det er ulovligt at købe/sælge det på den måde.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 21-05-06 08:34

Tak for svaret transor.