/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tabte/forsvunde data på SDkort
Fra : pallenoc
Vist : 578 gange
200 point
Dato : 18-05-06 09:28

Jeg havde her forleden sat mit SD kort i min PC for at overføre de billeder jeg havde taget til denne. Under denne proces "genstarter" min PC HELT spontant, og efterfølgende er mine billeder/data forsvunden fra mit SD-kort????

Der er i stedet en masse uforståelig filer på kortet.

Er der nogen som kender et "trick" til at genskabe de oprindelige billeder/data på kortet?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-05-06 09:39

Som jeg læser dette, er redningen nær
http://www.tucows.com/preview/245887

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 18-05-06 10:02

Hej, du skal nok bruge et af de programmer der er beregnet til SD card recovery ved f.eks system-crash/genstart:

http://www.dirfile.com/vaiosoft_recovery_manager_v1.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 18-05-06 10:03

Med dette program kan du også tage en backup af SD-kortet INDEN du begynder at rode på det med diverse programmer.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-05-06 10:16

hej lawitt og Balcanard
Foreløbig mange tak for jeres link!
Jeg prøver dem når jeg kommer hjem på min egen PC, for på den jeg sidder ved pt. har jeg ikke administratorrettigheder til at måtte installere disse programmer på, desværre!

Men I får lige en melding når jeg har porøvet derhjemme

\Palle

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 18-05-06 16:10

http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=375

Det kan det program du finder i linket her.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 19-05-06 13:57

MANGE Tak for svaret dova. Det var lige præcis et sådant link/program jeg havde brug for.
Det er muligt jeg ikke kunne finde ud af at bruge de to programmer som lawitt og Balcanard henviste til, men det ene kune genskabe 3 billeder og det andet 12 billeder (så skulle jeg derefter betale ca. 25 $ for at fortsætte...det kunne jeg da også have gjort hvis det var sidste udvej)
Men det link du henviste til dova, fik jeg alle 186 billeder fundet igen KANON

Rigtig GOD weekend!!!

De bedste hilsner
Palle

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 19-05-06 14:00

Godt det lykkedes at få reddet alle fotos

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 19-05-06 14:05

Ja, godt det lykkedes! Og tak for tippet Dova :)

God weekend.

- Lars

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-05-06 14:15

Det er jeg glad for at høre, at du reddede billederne.

Supergodt og god weekend

mvh dova