/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
peer to peer?
Fra : food_life
Vist : 440 gange
250 point
Dato : 08-12-02 13:01

Vi er et par stykker der gerne vil spille over nettet; men det er endnu ikke lykkes os at få kontakt! Vi kører ADSL, XP, Routere (to forskellige). Kan få kontakt med FTP, ICQ - kan dog ikke sende filer over ICQ - melder at der ikke kan skabes kontakt peer to peer! Har du et godt råd til opsætning / eller anden løsning af problemet?

MVH

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 08-12-02 14:07

I MSN Messenger er der mulighed for at spille med / mod hinanden, sende filer, chatte, tale, osv over Internettet.
Hvis i begge kører Win XP er der også mulighed for at hjælpe hinanden, ved at overgive styringen af sin egen computer til en kamerat, som så kan hjælpe med eventuelle EDB problemer.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 08-12-02 20:19

Du er nok nød til at give lidt ekstra info:
Sidder i et lan-netværk og vil spille mod andre på nettet? Eller sidder i hver for sig og vil spille på nettet mod hinanden?
Hvilke routere er der tale om og hvad vil i spille?

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 08-12-02 21:17

Vi vil gerne spille Age of Mythology på 2 adskilte pc'er, altså ikke over nettet men peer to peer. det er to forskellige routere leveret af TDC i forbildelse med etablering af ADSL.

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 08-12-02 23:25

Din router skal have åbnet den port, som benyttes i Age Of Mythology.
Jeg har ikke kunnet finde den korrekte port, men hvis spillet er originalt står det måske i vejledningen, ellers spørg evt. i forretningen. Prøv også at kigge her http://www.dsl-faq.dk. Du kan på samme side finde, under PPPoE klient, en vejledning i at sætte dit adsl op uden om routeren og derved automatisk åbne for alle porte - Hvis ikke du finder det korrekte port-nummer for Age Of Mythology.

Hvordan du ændrer opsætning for din router, afhænger af hvilken model der er tale om. Speedstream 2601 klares her: http://192.168.1.1 Porte åbnes under "Avanceret
konfiguration" - "Specielle Internet Applikationer". Ellers ring til TDC.

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 09-12-02 15:29

Fandt lige disse sider, hvor der findes et patch som måske løser dit problem. Ellers kan du læse vejledningen der bl.a. beskriver fremgangsmåden for peer to peer networking, samt portnr. (2300 samt 64520 - begge UDP)
http://www.eso.com/esoNews.asp?id=2
http://www.drdk-clan.net/Warcraft3/Site/index.php

Ellers kan du her finde spørgsmål og svar på stort set alt vedr. Age of Mythology og online gaming:
http://www.ensemblestudios.com/aom/faq.shtml

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 00:41

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:elGI9.62148$HU.4369951@news010.worldonline.dk...
> Vi er et par stykker der gerne vil spille over nettet; men det er endnu
> ikke lykkes os at få kontakt! Vi kører ADSL, XP, Routere (to
> forskellige). Kan få kontakt med FTP, ICQ - kan dog ikke sende filer
> over ICQ - melder at der ikke kan skabes kontakt peer to peer! Har du et
> godt råd til opsætning / eller anden løsning af problemet?

Den nemmeste løsning: Drop routeren hvis praktisk muligt, anskaf ADSL
modemer så er der som default åbent for alt, og tilmed lidt bedre ping (husk
at slå XP firewallen fra og evt konfigurere din egen software firewall)

Den besværlige: søg info om de respektive routere og deres konfiguration, og
gå i gang med at konfigurere dem, hvis de da overhovedet understøtter de
protokoller i skal bruge.

TBC

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-02 23:54

"food_life" <food_life.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:elGI9.62148$HU.4369951@news010.worldonline.dk...
> Vi er et par stykker der gerne vil spille over nettet; men det er endnu
> ikke lykkes os at få kontakt! Vi kører ADSL, XP, Routere (to
> forskellige). Kan få kontakt med FTP, ICQ - kan dog ikke sende filer
> over ICQ - melder at der ikke kan skabes kontakt peer to peer! Har du et
> godt råd til opsætning / eller anden løsning af problemet?
>
> MVH
>

Og hvad er så jeres problem ?
At I ikke kan spille over nettet eller sende filer over ICQ.. ?
Det er 2 forskellige problemstillinger. De kan begge løses ved at finde ud
af hvilke portnumre programmerne bruger. F.eks. bruger quake3 port 27960 som
standard. ICQ kan man stille i settings.
Generelt gælder at diverse programmer bruger forskellige porte til at
kontakte hinanden. Disse porte skal åbnes og dirigere hen til den pc man vil
bruge (altså IP adressen.). Om det er TCP eller UDP afhænger igen af
programmet osv.
Primært er det dem med routere som har et problem og hvor portene skal
routes til diverse ip-adresseringer.
Så summa summarum: Hvilke spil og hvilke internetløsninger.. (med/uden
router) ?????

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 29-12-02 19:32

Problemet er at vi ikke kan sætte routeren således at vi kan spille mellem to pc'er - jeg har fået oplyst at spillet skal bruge port 2300 eller port 64500 udp og det har jeg gjort enabel i routeren; men den anden pc kan ikke komme ind via min ip adresse ?

Kommentar
Fra : A.Wegge

Dato : 29-12-02 19:40

Hvilken IP-adresse forsøger den anden PC at kontakte? Er det den som din egen PC har, eller er det IP-adressen på dit ADSL-modem?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 29-12-02 19:48

Min egen ip adresse og så er routeren sat til at henvise til maskinen hvor spillet ligger!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-01-03 12:14

Hej food_life

Nu ved jeg ikke hvor langt de 2 computer står fra hinanden, men en anden mulighed kunne være et crossover kabel mellem de 2 pc'er. Så kører du fuldstændigt uden om switch/router. Her er en komplet vejledning i hvordan:

http://www.winhelp.dk/95n14.htm

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 250 point
Dato : 28-06-03 11:07

Hej food_life

Hvis jeg husker rigtigt er det en Linksys router du har. Jeg har i mellemtiden selv anskaffet sådan en router og har læst følgende:

ICQ
Inde i ICQ skal du gøre følgende: ICQ menu-> preference -> connections tab-> sæt kryds i "I am behind a firewall or proxy " og sæt firewall timeout til 80 sekunder under firewall settings.Herefter genstartarter du ICQ.

Her er en artikkel skrevet af andre der har haft samme problem med ICQ : http://www.dslreports.com/forum/remark,2619669~root=equip,16~mode=flat

og her er en for ICQ2001b :
http://www.dslreports.com/forum/remark,2680774~root=equip,16~mode=flat

FTP
Her er en komplet guide skrevet af en anden Linksys ejer,det burde gøre tricket med din FTP: http://www.linksysftp.org/

Håber du kan komme lidt videre ellers er her et godt forum og spørge i : http://www.dslreports.com/forum/equip,16

Mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 28-06-03 15:20

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 28-06-03 21:54

Det var så lidt, men kunne du bruge det til noget ?

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 28-06-03 22:01

ICQ ok - arbejder videre med routeren!

MVH