/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst netværk - LINKSYS
Fra : anetteogjesper
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 17-05-06 14:58

Hej

Vi har købt en Linksys router WRT54G og nu har jeg problemer med at få den sat op.
Jeg har fået den sat til på den stationære, men jeg har problemer med den trådløse. Jeg kan godt se den trådløse forbindelse, men jeg kan ikke oprette forbindelse! Hvad gør jeg galt?

Mvh
Anette

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-06 16:42

Hej jeg følger lige lidt med her - for jeg påtænker at købe en Linksys router.
Er jeres model med udskiftelig antenne.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 17-05-06 17:26

Hejsa

Start med at smide den medfølgende CD i ding PC.. og forbind det blå kabel som beskrevet i brugsanvisningen. Og følg denne...
Hvis det er gjort - kan du læse det efterfølgende eller skrive lidt om hvad du har prøvet....

Router har EasySecureSetup....
Så der er mange muligher der for at sætte den op... eller til.

Hvis du bruger Linksys EasySecureNetkort på den bærebare og du har et i den i forvejen kan du får problemer.. Det er bedst at bruge PCens eget netkort...

Har du kun et Linksys kort skal du følge anvisningerne for opsætning - du skal lægge mærke til at du første gang ska bruge det blå kabel til at komme i kontakt med din router..
og bruge IP adresseen 192.168.0.1
Jeg mener brugernavn er =admin og der skla ikek bruges Password.
Når router køre kan du se den fra din bærebare ved at fise søte på tilgængelige netværk i netværksindstillinger.

Men der er mange ting der kan gå galt...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-05-06 17:29

Når du skriver skal du lige oplyse om du har :

- XP ?

- Når du siger du kan se den har du så set om der er vist en hængelås ?
(hvis den gør står der så WEB eller WAP)

- Hvad navn skriver den som SSID - navn?

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-05-06 22:05

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-05-06 22:26

Hejsa Tak for point...

Har du tjekket at der er hængelås (når i ser på jeres netværk...) på eller at der er lys i den hvide lampe på router.
Hvis der ikke er må i lige vende tilbage.
Hvis der ikek er hængelås på eller hvidt lys i router kan alle komme ind på jeres netværk....
mvh Benjamin