/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
endnu et VB Problem
Fra : Surf
Vist : 1066 gange
45 point
Dato : 17-05-06 13:49

Hej jeg vil gerne skrive en code. men ved ikke hvordan den skal skrives

altså nogen lunde sådan her

hvis textbox1 er text i så til textbox2
Bare med if og then

altså hvis der er text i boxen nr 1 skal skal det virke så den skrive box2 hvis i er med hvad jeg mener

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-06 13:57

Jeg forstår det godt.
Men jeg er lidt nevøs for at blive skældt ud hvis jeg kommer med en forkert løsning.
Så det tør jeg ikke.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 17-05-06 14:01

du bliver ikke skæld ud. for jeg har lige givet dig 80 point

Ved du forrestren at hvis jeg lukket mine mest af mine spg.vil jeg komme op på top 10 listen med at ha flest point der

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 17-05-06 20:21

Kode
if textboks1.text = "din tekst" then texboks2.text = "ny tekst"

sådan??

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 19-05-06 13:12

Jeg vil gerne ha at vide det her så

i hver textbox stået der noget som så gerne jeg vil ha over til en fælles textbox

fx det her
hej

hvad så

nå du

så de kommer over i en andet fælles textbox som og stået som det her

hej
hvad så
nå du

kan det lade sig gøre

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 45 point
Dato : 21-05-06 19:46

Jeg selvfølgelig kan det da lade sig gøre..

Alt kan jo sådan set lade sig gøre, det kræver bare at finde løsning på det..

Hvornår vil du have disse tekst skal overføres til den 4 tekst boks?

Imens man skriver i det?
Eller hvis man trykker på en knap?
Eller bare interaktiv?

Undskyld jeg også spørg, men hvad skal du bruge det til?

Når du har fundet ud af hvornår det skal overføres til 4 tekstboks fra de 3 andre. Så skal det nok være noget ligende dette.

Kode
Dim newtext As String

newtext = ""
newtext = newtext & Text1.Text & vbCrLf
newtext = newtext & Text2.Text & vbCrLf
newtext = newtext & Text3.Text & vbCrLf

Text4.Text = newtext

det indføre ihvertfald text fra de andre textboks i text4 boks..

Husk at aktiver multiline!

Godkendelse af svar
Fra : Surf

Dato : 28-08-06 14:00

Tak for svaret snortop.