/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Pentax optio 430 lukker i igen
Fra : ladegard
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 17-05-06 12:18

Mit Pentax åbner godt nok, men så lukker det med det samme. Hvad kan man gøre ved det. Jeg har prøvet alle knapperne.Skal det mon skilles af. Batteriet er fuldt opladet og der er kort i.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-05-06 12:34

Ja når der er fuld strøm på, kan det jo givetvis ikke være dette...for det gør mine kamaraer hvis strømmen er slut eller for lav spænding efter f.eks. mange optagelser.( når det så har "hvilt" sig lidt kan det godt åbne igen på de samme batterier og tage måske yderligere 20-25 billeder).

men prøv og check om den melder "oplader blitz" når du starter kamaraet, for det kan godt få den til at gå ned hvis (selv fuldt opladede) batterierne er i "dårlig" kondition.

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 17-05-06 12:47

Tak for svaret, men min skriver bare PENTAX og så lukker den igen. Hvordan chekker jeg for "oplader blitz"?
mvh
ladegard

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-05-06 13:10

Ja nu kender jeg ikke til PENTAX i almindelighed, men der vil typisk komme en "pop-up" på dit display som siger "CHARCHING FLASH" når du enten starter kamaraet op eller det måler at lyset er så svagt at der anbefales og bruge blitz. I disse tilfælde vil denb starte med at oplade blitzen så du er klar til at fotografere så snart du klikker på udløseren. Det kan også være at lige dit kamara starter/lader biltzen lige så snart du starter kamaraet op....
Er dine batterier så i dårlig kondition/kvalitet så KAN det være at det lukker ned lige så hurtigt som det starter.

/Palle