/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Fjernelse af uønsket homepage
Fra : Letmatronen
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 17-05-06 12:18

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man fjerner en hjemmeside som bliver ved med at dukke op i browseren, selv om den er slettet.
Jeg bruger Opera og har været inde i historik og slettet mange hjemmesider, men der er en bestemt side som dukker op med sin http adresse, selv om den er blevet slettet i historikken.
Alle forslag er velkomne.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 17-05-06 12:21

Du må gerne lige forklare hvad du mener med at den bliver ved at dukke op?????

Er det som startside ? Eller hvordan dukker den op??

Kommentar
Fra : bangsi

Dato : 17-05-06 12:21

Hej

Det er sikkert fordi de startside er blevet hijacked. Du kan fjerne den med følgende program...

http://www.majorgeeks.com/download3155.html

Håber det virker

// Bangsi

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 12:23

Du har fået Spyware, prøv at hent dette program og scan din pc
Husk at opdatere det først
http://www.ewido.net/en/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 12:23

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-06 14:26

hijacked var også min første tanke men der er altså visse url`s der bare hægter sig fast - og det er der råd for. (ccleaner kan oftest finde det meste)

lad os lige vide hvad du mener med at den bliver ved at dukke op

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-05-06 15:38

hvis du er sikker på du ikke har spyware og andet på maskinen så prøv det her shareware program du kan benytte gratis en kort tid:

http://software.nettips.dk/p5550.asp

det er superdubernogetsågodt

Kommentar
Fra : Letmatronen

Dato : 18-05-06 19:58

Til peque!
og alle i andresom har været så venlige at søge at løse problemet.

Mere precist, sker der det at i browserens felt, hvor man skriver adressen på den hjemmeside man ønsker at besøge, gemmes adressen på de besøgte sider. Her dukker adressen på den hjemmeside op igen og igen, selv om den har været slettet og ikke besøgt igen. Andre adresser slettes uden problemer!

Det er ikke fordi at det er noget stort problem i sig selv, det er bare møgiriterende at andre møver sig ind uden at spørge.

Jeg har kørt programmet AD Aware SE uden at det har hjulpet. De af jer foreslåede programmer har jeg endnu ikke nået at køre.

Letmatronen

Kommentar
Fra : Letmatronen

Dato : 18-05-06 19:59

Jeg glemte at det er ikke som startside, den er uforstyrret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-05-06 20:11

purgeie jeg har linket til fjerner den

ellers kan du jo gå i funtioner - internetindstillinger - indhold - autoudførelse og fjerne fluebenet i webadresser - så burde de ikke dukke op igen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-05-06 08:42

Klik på Funktioner, Klik på internetinstillenger, klik på Ryd oversigten, klik på slet filerog sæt hak i slet alt offlineindhold, klik ok, klik slet cookies, klik ok.
Det skulle normalt løse dit problem

dr.dem

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 18-06-06 17:12

hej du kan prøve at gå ind på egenskaber for skærm fanen skrivebord tryk på tilpas skrivebord fanen web og se om der er flurben nogen steder hvis der er så prøv at fjerne flueben.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 19:20

hmmm - hvis det kun er for at skjule en side andre ikke skal vide om - så slet cookies osv i internet explorer - gå op i funktioner - internet indstillinger - indhold - autoudførelse og fjern fluerne i webadresser -
gå så til fanebladet avanceret og sæt flueben i "slet mappen midlertidige temperay internet files når webbrowseren lukkes" - så burde der ikke dukke noget op i din adresselinje mere

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 18-06-06 19:28

Hva´er der galt med IE 6

Men prøv at rydde alle OFLINE/COOKIES/TEMP websites.
En simpel diskoprydning, burde klare det.
Eller har du fået noget du ikke burde have..............

VI ANDRE KUNNE VEL IKKE FÅ ADRESSEN,,,,,,
DER BLIVER VED MED AT DUKKER op, vel.

Kunne jo være den var giftig, for brugere uden sikkerhed/ andet....
Men så var de da advaret, IKK.