/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Konvertering TIL midi
Fra : alsborgit
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 08-12-02 11:10

Jeg vil gerne have konverteret noget musik fra en CD til midi filer.
Jeg kan godt lave cda om til wav eller mp3, men hvordan kommer jeg videre derfra?
Jeg ville høre om der er nogen her der ved hvor jeg kan hente et program (helst freeware) til dette formål på internettet?
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-12-02 12:56

Hej alsborgit

Umiddelbart ville jeg sige nej det kan du ikke, da MIDI-filer er sammensat af spor for hvert instrument. På denne måde kan f.eks. et orgel holde de forskellige instrumenter adskilt. I en MP3 fil eller wav, er alle instrumenter og sang blandet pænt sammen og kan ikke adskilles da flere instrumenter jo overlapper hinanden i frekvens.

Ikke desto mindre er det alligevel lykkedes mig at finde noget software der påstår det kan gøre det:
http://tucows.opasia.dk/mmedia/preview/193469.html

Du ka jo prøve og se om det du'r

mvh srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-12-02 13:06

Hej Jan,

det er til dels muligt at konvertere Wav til midi... forstået på den måde at instrumenterne samt sang stemmen bliver omsat til noder/(midi)... dette gøres bl.a. ved at finde de forskellige frekvenser... og prøve at matche dem... enhver node har en bestemt frekvens... du ka' f.eks. ikke konvertere sang stemmen til midi, så det lyder som sang, men du ka' konvertere det således at det bliver til "noder" så et instrument ka' spille sangstemmen...

der bl.a. dette program "Wav-2-Midi"...... -->
http://www.simtel.net/pub/pd/14268.html
og den originale side... -->
http://www.esatclear.ie/~padraigmyers/software/

det er godt nok et shareware program... det er de fleste af den slags programmer...
der er lige et par extra sider her med programmer...
http://www.5star-shareware.com/Music/MIDIPlayersandUtilities/wav2-midi.htm l

"AmazingMIDI"... -->
http://www.pluto.dti.ne.jp/~araki/amazingmidi/

"Intelliscore Polyphonic Version 4.0"... -->
http://www.beatmode.com/intelliscore-polyphonic/
http://www.rocketdownload.com/details/musi/5581.htm
som nu er kommet i en version 5... -->
http://www.intelliscore.net/product.html

men du ska' nok regne med at der ska' redigeres lidt i et midiredigerings program bagefter, for at få det til at lyde bedre... idet de ikke altid rammer de rigtige noder lige godt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 08-12-02 13:41

SRHansen> Hvis jeg forstår dig rigtigt, så er det muligt at konvertere hvis der er få instrumenter/stemmer/frekvenser i en wav, f.eks sang og panfløjte ?
Det kan bare ikke lade sig gøre med det softw. du foreslår, da det er sharew. (15 sec.)
Ellers tak for dit forsøg på at hjælpe.
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-12-02 13:52

Hej Jan

Jeg er ked af at det var sådan en gang "hø", jeg havde linket til dig. Jeg viste det var shareware, men 15sek. er der vist ikke mange der kan bruge til noget, helt enig.

Strarup, derimod er også kommet med mange gode links, det kunne være der var noget godt imellem dem.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-12-02 13:52

Hej Jan,

tja... mere eller mindre al den software der findes til at konvertere Wav til Midi er shareware eller demo's... nu ka' jeg ikke lige huske om der er en af de overstående programmer det tilfældigvis sku' være freeware... men jeg tvivler noget på det...

må jeg spørge om hvorfor du vil ha' det konverteret til midi?

hvis det f.eks. er et bestemt musik nummer, og du gerne vil ha' det konverteret til at finde noderne, ku' du jo være heldig at det allerede fandtes i en midiversion et eller andet sted ude på nettet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 08-12-02 13:54

Strarup> De programmer du foreslår, kan jeg desværre ikke bruge, enten er de kun til et instrument eller også er det de her 15 sec. sharew.
Der må da være nogen prgorammer der kan tage en wav og lave det om til midi, jeg mener det kan lade sig gøre den anden vej, så hvorfor ikke?
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 08-12-02 14:01

Strarup> Jeg vil gerne konvertere til midi for at kunne sende det via mail, som indlagt musik, som i Incredimail.
Jeg har en CD med Celine Dion, hvor det meste er panpipes, men det det lyder forfærdeligt i de prgrammer jeg har prøvet, musicbox, wav2midi og musicator, og cool 2000 kan heller ikke klare det :(((
Hvad gør jeg ????
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-12-02 14:09

Hej Jan

Rigtig meget musik ligger i forvejen som MIDI-filer på nettet. Det er ikke ophavsretbeskyttet, så det findes i stor stil.
Har du prøvet at søge på dit stykke på google, ellers oplys os hvilket nummer du efterlyser så skal vi gerne se om vi kan finde det til dig

mvh srhansen

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 08-12-02 14:47

SRHansen> Jeg har prøvet at søge på google, men lige dem jeg søger er der ikke, jeg fandt dog et par andre som er rigtig gode.
Den der hedder Power of Love er virkelig god med Celine. CD'en hedder: Panpipes Play Celine Dion med Ricardo Caliente.
Tak for svarene indtil videre.
Måske kommer der een fordi der lige kender PROGRAMMET
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : dannyib

Dato : 13-02-03 16:05

Hvad så har du fundet noget software af de links du mener er god til det