/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Idé søges til referat oversigt
Fra : taliskoko
Vist : 482 gange
200 point
Dato : 16-05-06 22:45

Hey.

Jeg skal lave et hjemmeside hvor der skal ligge en oversigt over flere forskellige referater fra flere foskellige udvalg delt op i år og mdr.

MEN jeg er brændt fast og kan ikke se hvordan jeg kan lave det overskueligt.

Er der ikke en eller flere derude med en god ide til hvordan den skal skæres????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-05-06 22:57

Tja umiddelbart ville jeg tænke i en matrix opstilling eks. i Excel eller tabeller
Men jeg kan godt se at den næsten er tredimesionel.
Cellen skal selvfølgelig være et hyperlink samtidig
Altså hvis hvert år er sin tabel

....................jan......... feb.............mar
kaffemøde [linktekst] [andentekst]
fodbold......[linktekst] [andentekst]
rejser........[linktekst] [andentekst]

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-05-06 23:33

Tjo, jeg kan se hvad du mener... Nej ved du hvad jeg for bustet har rodet med det hele dagen... Må lige sove på det... Men tænk bare videre...

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 17-05-06 00:20

Jeg vil foreslå en træstruktur, hvor underpunkterne foldes ud efter behov.

Udvalg1
-> 2006
-> januar
-> februar
-> ....
-> Arkiv
-> 2005
-> januar
-> ...
-> 2004
Udvalg2

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-05-06 00:25

Paulus1 > Ja, ikke dårligt, men hvor finder jeg en SIMPEL udgave af sådan en opbygning???

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 17-05-06 00:40

Nu spurgte du mest til ideen (sådan opfattede jeg det ihvertfald), og jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke er en haj til design af hjemmesider.

Men jeg fandt denne side via Google omkring programmering af træstruktur
http://www.asp.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=300&tech_id=2

Nu kender jeg ikke dit niveau indenfor programmering i php og mysql, men det er vist nødvendigt.
Alternativet er at anskaffe et design program med en "wizard" til opsætningen.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-05-06 00:46

jo, men jeg håbede da på du kunne bakke dit forslag op Men jeg kigger lidt rundt... Men jeg venter lige og ser om andre kommer til med flere gode ideer. Men træstrukturen er absolut at foretrække, og den kan og skal også lave som Javascript. (for det andet med DB er for tidskrævende lige i skrivende stund.)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 08:42

Du kunne lave det inddelt i År = Måneder = Dage/begivenheder
Og du kunne bruge dette.
http://www.sothink.com/product/dhtmlmenu/samples/bgimage.php
http://www.sothink.com/product/dhtmlmenu/samples/blueicon.php

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-06 10:36

Vi skal også lige vide:
Hvor mange poster:
pr. md
pr. emne
flere emner pr. dag
hvor mange kategorier

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-05-06 10:40

e.c.> Ja, hvis bare jeg selv vidste det.

Der er imiddelbart 8 udvalg med forskellig start år(2001 og frem) med forskellige antal møder=referater)
Men jeg arbejder lidt med denne kode: http://javascript.internet.com/navigation/click-to-expand-menu.html

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-06 10:41

eller

[2000]
......[jan]
......[feb]
[2001]
......[jan]
........[ref;abc.doc]
........[ref;abc2.doc]
......[feb]
[2002]
......[jan]

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-05-06 10:45

Nok nærmere:

Udvalgsnavn
......[jan]
......[feb]
[2005]
......[jan]
........[ref;abc.doc]
........[ref;abc2.doc]
......[feb]
[2004]
......[jan]

Men ellers ja...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-05-06 10:49
Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 200 point
Dato : 17-05-06 10:51

Tager 5 minutter at lave

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-05-06 11:18

Citat
Hvad med dette
http://www.steenmartinsen.dk/diverse/dth.htm

JAAA.... Hvis jeg ændre i det mht. farve og skriftype og skrive hvad jeg vil, så er den der...

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 17-05-06 12:32

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : sofus.dk