/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CHKDISK
Fra : Strandkro
Vist : 1736 gange
20 point
Dato : 16-05-06 18:57

Jeg har windovs XP
Min pc anbefalede at jeg skal gennemføre chkdsk på grund af fejl !
Det gjorde jeg under commandopromt.
Det resulterede med meddelelsen om at " DER ER FUNDET FEJL. chkdsk KAN IKKE FORTSÆTTE I SKRIVEBESKYTTET TILSTAND !
Hvad gør jeg så ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-05-06 19:11

Kører en chkdsk /r i konsollen, når du booter på xpèn. First boot i bios skal stå cdrom.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 16-05-06 19:42

til peet49
Jep ! Tak for oplysningerne men jeg forstå desværre ikke det fagsprog !
Chkdisk /r
i konsollen ??????????????????? Er det i dos promt ?
Jeg booter ??????????????????????
på xpèn ??????????????????????????????
Forst boot i bios ????????????????????????????
MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-05-06 20:16

konsollen ??????????????????? Er det i dos promt ? Det er reperationskonsollen som ligger på xp Cden
Jeg booter ?????????????????????? starter pcen op (det hedder at boote)
på xpèn ?????????????????????????????? på xp cden
Forst boot i bios ???????????????????????????? Du skal ud i bios for at få pcen til at starte op på cden. Der er der en indstilling der hedder noget i retning af FIRST BOOT DEVICE og den skal stå til [B]cdrom[/B] Så gemmer du ændringerne og genstarter med cden i drevet og når den beder dig om det trykker du på en tilfældigt tast for at starte (boote) på cden. Så følger du blot anvisningerne.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-05-06 20:29

Kommandopromp chkdsk/f
Du bliver så spurgt om du vil køre chkdsk næste gang du starter pc
Klik J

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-05-06 21:34
Accepteret svar
Fra : onkelkeld

Modtaget 20 point
Dato : 16-05-06 21:57

Det er da meget lettere at højre klikke på c drevet, gå ned i egenskaber, så går du ind inden funktioner, trykker på undersøg drevet , her kommer 2 kasser du kan sætte ving i , det gør du, så trykker du start, maskinen kommer så og siger at det kan den ikke før du genstarter, det trykker du ok til, lukker alt og genstater maskinen, så skal du IKKE gøre noget , før maskine igen er helt inde i windows, det kan godt tage noget tid, men afbryd endelig ikke, så kan du nok ikke , få gang i maskinen igen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-05-06 09:37

Halløjsa
onkelkeld, ja hvorfot gøre det så besværligt, når det er så nemt. Perfekt svar.

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 17-09-06 09:03

Tak for svaret onkelkeld.