/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
stort drivhus søges
Fra : jomfruane
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 16-05-06 15:01

Hej jeg påtænker at anskaffe et drivhus på max 24m2
Jeg har selvfølgelig set på julianna og hvad google kunne klare, men kender du en der har et brugt eller kan du hjælpe mig med at finde et til max 6000,- er du dagens and i smørsovs og indehaver af de ekstremt eftertragtede kandupoints

det skal til vestsjælland.

max højde til kip er 3½meter, men det skulle nok ikke være et problem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 15:13

Lidt udenfor emnet,... du skal vist søge om at have et så stort drivhus??

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-05-06 15:16

Jammen forklarer da gerne hvad jeg skal bruge det til.

Jeg har lejet en kolonihave uden hus. Eneste klausuler er afstand til skel, højde til kip og max antal m2.
Synes det var suverent at bo imellem planterne har set det gjort og vil tyvstjæle ideen.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 16-05-06 16:10
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 16:22

Jamen du er da garanteret også en "køn plante"

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-05-06 16:28

nordsted har lige tjent en milion point

jeg kender en del af linkene og har set der, men tak for hele striben balcanard

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 16-05-06 16:31

Velbekomme - men så du så også, at der er en hel del udestuer, man gerne vil af med. Der mangler en 4. side, ved jeg nok, men det problem må kunne løses

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-05-06 16:33

Ja det har jeg faktisk også tænkt balcanard - skal bare lige havde en gørdetselvbanan i nettet så.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 16:39

Vi har en udestue, de første år, havde vi klart tag, så udestuen blev nærmest som et drivhus, alt

for varmt, vi kunne ikke have døren lukket en solskinsdag, blomster døde og sterinlys smeltede mm

og man sad og missede med øjnene, da lyset blev meget skarpt, vi satte så nogle store

parasoller op i kippen, det hjalp gevaldigt, så overvej lige engang mere jonfruane, om der ikke kan

være en anden løsning.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-05-06 17:43

Jo der er flere løsninger, men jeg kender til problemet og vil have noget klimasystem..
Der skal et hus inde i huset - desuden er det noget med en seng at sove i og resten af tiden udendørs.

Jeg har også udkig efter campingvogn eller et skur/bjælkehus, men det bliver så dyrt hvis det skal være bare lidt appetitligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 18:55

http://www.annoncebasen.dk/625/

Der er enormt mange campingvogne til salg for øjeblikket, denne er lige en billig en jeg faldt over

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 18:58

http://www.annoncebasen.dk/112/ den ser da appetitlig ud??

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-05-06 19:56

hmmm.. de er for gamle, skal have nye hynder og sjovt nok ser man ikke toiletrum på billederne. Alle de vogne jeg har set på de senere måneder har set lige så fine ud på billederne, men så lugter de klamt og er utætte når man når de 100km ind i landet (hvorfor er det altid langt ude på landet?).

Jeg har kig på en vogn fra 91 til 22000,- som jeg vil ud og se, jeg orker ikke flere gamle - med mindre de er noget nær gratis (læs midlertidige).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 20:04

Jeg prøvede bare at finde noget i den lave ende af prisskalaen, når du er parat til at ofre 22.000 kr er der langt flere flotte modeller at vælge imellem

Spørgsmålet om hvorfor de gamle vogne står langt inde i landet, ehm.... det kan jeg ikke finde et link til

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-05-06 20:12

ja tak, en campingvogn indeholder jo det hele hvor et drivhus kun er skelletet der skal indrettes. Desuden sparer jeg jo håndværkerlønnen osv, så campingvognen står da også højt på ønskelisten af hensyn til hvor nemt det er (borset fra jeg ikke har knop på bilen).

Men så har jeg jo også kigget efter campingvogn så længe at jeg er blevet kræsen Nu vil jeg have en der IKKE har to siddegrupper - hva døvlen skal man med det?
så sal der være kassettetoilet fordi det bare virker ikke så lidt lækre end en kasse der skvulper rundt og så må der jo gerne være lidt plads til benene....

Besværlig plante?
nok lidt... (men er jo også næsten arkitekt)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 20:18

Der er faktisk mange der er glade for de to siddegrupper, men smag og behag. Vi har selv c-vogn, så jeg forstår godt ideen med "sommerhuset" og det at være kræsen, det er vel heller ikke utænke-ligt at sælger kan leverer vognen. Hvis jeg skal prøve at hjælpe med at søge, må jeg lige vide, hvordan du kunne tænke dig, at vognen skal se ud, træsort? dobbeltseng?enkeltsenge?størrelse? osv

Du er ikke en besværlig plante, man har da altid lov at ønske og håbe

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-05-06 20:53

det optimale var en dobbeltseng og en køje til barnet, men faktisk betyder det ikke så meget - jeg synes dog det er upraktisk at skulle sove i sofaen og vil gerne undgå de dårlige madrasser det medfører.
Vi er kun to-tre personer så det behøver ikke være en balsal hvis den er tip top lækker.

Jeg har set en masse og synes at de nye hobby med køjesenge virker gennemtænkt på den rigtige måde. hvor ældre campingvogne gerne har meget kantede former, har de nyere runde - det synes jeg virker rigtig i forhold til den trange plads der må give en del blå mærker.
Så har jeg set nogle vogne der er 6-7meter lange og det er da suverent med så meget plads...
som du nok kan høre er jeg ikke utimativ i mine krav, men jeg tror faktisk det er toiletrummet der betyder mest for mig - de kan være så uhumske at jeg faktisk hellere er helt fri.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-05-06 21:42

Der er også denne http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44644862
http://www.frvcaravan.dk/indhold/transportDB/presentation.asp?entityGuid=218082&siteGuid=325

De personer som sover i sofagruppen bruger ofte en topmadras, så mærkes samlingerne ikke, i en nyere vogn kan man "nøjes" med en rullemadras. Jeg tror godt det kan blive svært at finde en vogn
med køje og dobb.seng i den længde til den pris, men det skal nok lykkedes Du må finde diverse hjemmesider for forhandlere,

www.dba.dk
www.papkassen.dk
www.campingnettet.dk
www.guloggratis.dk

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-05-06 16:22

Nøj jeg har fundet et rigtigt fritishus som "bare" skal flyttes 10km. Ved nogen af jer hvem man kan få til at flytte det?
Det skal skilles ad i bidder og samles igen, kan det gøres for 20000,-?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-05-06 18:27

Stort tillykke med det.

20000 kr--- er det ikke en slåfejl?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-05-06 19:25

Nej for jeg skal have håndværkere til det, plus en kranvogn.

Annuller spørgsmålet
Fra : jomfruane

Dato : 19-12-06 07:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål